ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 14 Мар 2006, 0:13

Значи разбрах защо се получава това при ладата и при бмв-то. Има разлика в самите касети за БМВ-то е ЛСД диференциал а на ладата е по различно, там щпера се включва при определена разлика и предава опреледен % от движението на едната гума на другата, затова примерно когато се вдигне едната гума и се завърти другата се върти в обратна посока, защото когато няма разлика във въртенето той си е отворен диф. а после се включва, АКО НЯКОЙ РАЗНИЩИ ТОВА как и защо смятам че за вскички ни би било интересно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Nick » 05 Апр 2006, 15:28

Имат ли шпер диференциалите някакви по специални обозначения щамповани на корпуса?

Днес като си сменах гумите на комбито с летните реших да позавъртя едната гума докато е вдигната на крика и с изненада открих че има някакво огромно съпротивление. Не че е невъзможно да се завърти но доста сила трябва да се приложи, което ме наведе на мисълта че може да имам шпер диференциал без да съм предполагал досега. (никога не бях си правил такъв опит защото като я вдигам е винаги на скорост и ръчна, но днес нарочно бях изключил всичко)

Надписите по дифа са толкова ръждясали че нищо не можах да про4ета :confused: започва нещо с "9..." и свършва с "..MW" (което май е края на "BMW" че ми се стори че има едва забележимо "B" отпред)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Апр 2006, 23:26

Диф-а ти е шпер значи! Провери дали и двете като са във въздуха като завъртиш на изключена от скорост едната гума другата се върви във същата посока ;)
другия вариант е на единия от петте болта на задния капак има една пластинка на която пише предавателното число - ако е шпер пред числото има буквата "S" - пример "S 3.91"
Обикновенно тази планка е ръждясала и се зачиства със шкуркичка докато излезнат символите :roll:
Но щом си завъртял със усилия гумата докаот другата е била на земята си със шпер!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Nick » 06 Апр 2006, 10:39

Благодаря за бързия отговор :)

А аз се чудя как така вече близо 5г. откакто карам тая кола почти ноокга не съм буксувал. Чета и форума че хората сменят диференциали, слагат шперове, разправят какво хубаво било и си викам "брееей то сега драпа навсякъде пък представяш ли си да бях със шпер" а то каква била работата аз съм си бил имал :yes:

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 13 Апр 2006, 21:37

На моя пише 3.64 V *** което май пак означава, че е шпер?

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 13 Апр 2006, 22:54

Ако е шпер трябва да има "S" най-отпред... разбира се ако имаш табелка и е от тоя диф!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 12.05.2006

Мнение от RP///M.cenitel.org » 12 Май 2006, 23:27

Само да добавя че короната на шпера и на отворения диференциал е еднаква,а от там следва извода ,че и захвата към короната е същия :!: Тоест присаждането на касета от единия дифф на другия е пиис оф кеик или дет му са вика ряжи хълвъ и туряй в жубите!

По лесното идва когато корпуса е от едно място,редуктора от друго,касетата от трето ,а пък лагерите от четвърто и тогава чичи идва римата ,като данъците в края на годината :help: Но все пак върху Бумера всичко става лесно,защото е кола със замисъл и без особена рутина и знания предавката ще работи предимно безшумно в режимите двигател и компресор.

Много по голямо предизвикателство е да сглобиш съветски железа ,които си вият по дефоут,тоест от купчина новички зъбчатки и лагерчета да стане нещо което не издава разни звуци характерни за редосеялка,щото той руснака често,АМА много често може да произвежда
хипоидни зъбни предавки :)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 13 Май 2006, 10:09

Щом става да се насади шпер касетата значи ще си купя един отворен диф с подходящото предавателно отношение на главното предаване и ще си направя един перформънс шпер от всички карантий дето имам :mhihi:

Снощи говорихме по тоя въпрос и със Сами и той това каза :idea:

Благодаря за инфото :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 13 Май 2006, 14:27


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 13 Май 2006, 15:55

Браво добро инфо помогна ми да разбера как точно работи шпера. :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 12.05.2006

Мнение от RP///M.cenitel.org » 13 Май 2006, 23:02

Е даде ама аз малко те подведох,има значение все пак какъв е модела.Ако земеш касета от 25-ца и искаш да я имплантнеш на 18-ска ,раотата става меко казано невъзможна.Същото важи например и за 525 - 535 ,общото е че нямат нищо общо :) По скоро ще стане от 5-цата на 3-ката от колкото от малък на голям двигател.
С което може би искам да кажа ,че може би има повече от два модела шпер касети :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 14 Май 2006, 0:01

някои от по-новите модели на BMW излизат не с обикновен шпер(фрикционни пластини с процент на постоянно съпротивление), а със самоблокиращ се clutch type LSD - напълно отключен с възможност за заключване 0-100% в зависимост от подадената газ, т.е. реагира на въртящ момент, а не е постоянно зацепен с някакъв процент - на пича с ладата е такъв и затова дифа му може да си работи и като отворен когато не е подал газ или е вдигнал колата във въздуха. този с фрикционните пластини е по-скоро за проходимост, а не за пърформънс защото не дава стабилност в завой или на хлъзгаво, докато clutch type LSD е за пърформънс и дава допълнителна стабилност в завоя. но цената на такъв шпер ще е доста солена

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 14 Май 2006, 10:10

RP///M.cenitel.org написа:Е...

Аз имам шперкасети от малкото прасе дето е слагано в Е30 което ще рече че може да се сложи в малкото прасе или корона от малко прасе :arrow: или греша :?:

maggkrabar написа:...


Ако можеш да пуснеш и някоя схемичка какво точно представлява това и как работи ще е най-добре!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 14 Май 2006, 16:38

clutch type LSD работи като съединителя, но вместо да "стяга" при пускане на педалът, затяга при настъпване на газта, или когато има спиране с помощта на двигателя - двигателна спирачка. в дифа между планетките на полуоските на двигателните колела има конструкция като на шпера на беемве с фрикционни пластини, но с пружинен механизъм натискът на пластините върху планетките се регулира 0-100% - при достатъчно голям въртящ момент(повечко газ или двигателна спирачка) механизма упражнява натиск върху пластините и те се притискат към планетките - ако си подал достатъчно газ двете планетки се блокират напълно. ако си подал по-малко газ пластините приплъзват и създават триене между планетките, или пък дифа си работи като нормален open диф. старите торсионни дифове(торсен диференциал - реагира на въртящ момент) са на същият принцип, но те не реагират на двигателна спирачка, а само на ускоряващ въртящ момент и не работят при спиране, а само при ускоряване. по-новите реагират и на двигателна спирачка, като има разлика в притискането на пластините към планетките при ускоряване и спиране, затова при тези LSD-та се обозначава и по какъв начин работят - 1.5way означава, че ако при ускоряване заключването е максимум 1(0-100%), при спиране с двигателя може да достигне до 0.5(0-50%); 2.5way означава 2(100%+100%extra - доста по-здрав е) при ускорение и 0.5(0-50%) при спиране. на моята кола е 1.5 way, но срещу $700-$800 плюс доставката може да се купи първокласен състезателен шпер 2.5way от класа на CUSCO, TRD или KAAZ. за $150 се продава ремонтен комплект, като пластините са подбрани така, че заключването на дифа да е по-бързо(по-агресивен става дифа). цитирам цените за да можете да направите разлика. такива са цените и за LSD за нисан, хонда, тойота - японските бегачки с шпер на двигателния мост

от европейските марки с подобни clutch type шперове са някои от опелите(омега, манта), такива са и задните шперове на някои аудита, ланчи, косуърди - но цените са главозамайващи от порядъка 2-3000 евро.

с clutch type LSD можеш да извлечеш максимума от сцеплението(или липсата му :)) - може да работи и като напълно отворен диф - двигателните колела имат максимално сцепление, може да ускоряваш без проблем както си в завоя, а при спиране със скорости дава допълнително сцепление и задницата остава стабилна. дори да ти тръгне лошо задницата в завой(при повече газ), лесно се овладява с пускане на газта - при шпера с фрикционни пластини(BMW) като тръгне задницата дори да пуснеш газта овладяването е трудно - дифа не е отключен напълно, а при по-агресивно спиране със скорости опасността от приплъзване на двигателните колела е голяма. за дрифтове или състезания се използват clutch type LSD, а не с фрикционни пластини. Не се използват и виско-шперове(VLSD), защото те са бавни и за да сработи такъв шпер трябва да има разлика в скоростта на въртене на двигателните колела - VLSD е добро за dirt/snow/off-road каране.

по-новите спортни модели на BMW(визирам M3 и M5, но има и други) са с clutch type LSD и затова поведението им на пътя е страхотно и са много бързи, особено M3 CSL - страхотна машина. предполагам, че такива дифове могат да се намерят и пригодят за по-старите модели, но цените едва ли са по вкуса на всеки.

Маслото е специално - минерално, и трябва да се сменя често. Аз си купих Мотул от Prospeed. Май скоро трябва да правя инвестиции в ремонтен комплект или нещо като KAAZ - че моят е почнал да заключва малко трудно, а не искам да го мъча - ако се пръсне някоя от пластините и става мазало.

отдолу е схемата на шпера на мойта тойота, а на картинката е суперманияшкият KAAZ 2.5 way. вижда се каква е разликата и броят на фрикционните пластини :)
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 14 Май 2006, 22:47

Ето къде бил ключа от палатката и аджеба с какви дифове са по новите БМВта (а явно и останалите марки автомобили).
Хубаво в тая тема да отиде в "Бест Оф" като може да се слее с тази на Роската от преди време. ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook