Е30 няма парно
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- КандидатФен
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10.10.2014
- Пол: Мъж
Е30 няма парно
Здравейте колеги. С настъпване на зимния сезон осъзнах че нямам парно смених радиатора на парното термостата но уви топло има едва едва, качвах се при други колеги с е30 на всичките парното прави баня а моето трябва да духа на 4 за да се усети че нещо се мъчи да грее. След смяната на термостата мисля че обезвъздушихме както трябва а може и само така да си мисля. Съшо така ми прави впечетление че дори и с новия термостат стрелката не заковава средата, в момента в който я пусна на скорост и веднага пада температурата. Моля дайте съвет къде да търся проблема
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Е30 няма парно
С какъв мотор си ?
Ако е читав термостата трябва докато стрелката стига средата при загряване да е студен радиатора,съответно големия кръг,проверяваш с пипане на маркучите.
Провери клапана на парното дали сработва при въртене на врътката топло/студено трябва да се чува,когато клапана е без напрежение в него е отворен,това е положение топло и положение изгасена кола,има случаи на блокиране в затворено положение...
И разбира се си провери дали не са разменени маркучите на парното ,че има дооооста такива случаи ,от главата маркуча е вход към парното ,а входа на парното е долната тръба
Ако е читав термостата трябва докато стрелката стига средата при загряване да е студен радиатора,съответно големия кръг,проверяваш с пипане на маркучите.
Провери клапана на парното дали сработва при въртене на врътката топло/студено трябва да се чува,когато клапана е без напрежение в него е отворен,това е положение топло и положение изгасена кола,има случаи на блокиране в затворено положение...
И разбира се си провери дали не са разменени маркучите на парното ,че има дооооста такива случаи ,от главата маркуча е вход към парното ,а входа на парното е долната тръба
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Е30 няма парно
Сипи и още антифриз след като се увериш кой маркуч, къде ходи.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- hhhman
- младши ентусиаст
- Мнения: 316
- Регистриран на: 17.10.2007
- Местоположение: София 0899355857
- Пол: Мъж
- Кара: E30
Re: Е30 няма парно
колега наи-вероятно и е заминала клапата на парното или и е исгорчл бишона поне при мен така беше болкирала и гореше бушона
- КандидатФен
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10.10.2014
- Пол: Мъж
Re: Е30 няма парно
GEORGIEV написа:С какъв мотор си ?
Ако е читав термостата трябва докато стрелката стига средата при загряване да е студен радиатора,съответно големия кръг,проверяваш с пипане на маркучите.
Провери клапана на парното дали сработва при въртене на врътката топло/студено трябва да се чува,когато клапана е без напрежение в него е отворен,това е положение топло и положение изгасена кола,има случаи на блокиране в затворено положение...
И разбира се си провери дали не са разменени маркучите на парното ,че има дооооста такива случаи ,от главата маркуча е вход към парното ,а входа на парното е долната тръба
Мотора е м40б18 , маркучите парят немогат да се даржът, от главата си влиза в парното точно както трябва да е проверих го току що, но проблема си остава, калпани си щрака още като тръгна да върта от студено към топло и веднага се чува как чуква. Забравих да кажа че колата е с обикновенна газова та започвам да си мисля че от там идва проблема но защо при други приятели с е30 на газ го няма този проблем ? а защо колата веднага почва да охлажда щом я пусна по енерция и не стига 90 градуса
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Е30 няма парно
То не е въпроса да парят маркучите ,а кои парят,маркуча отдясно на радиатора те интересува за големия кръг,важно е той кога е топъл спрямо показанието на уреда вътре.
А наличието на газова най-вероятно е причина да нямаш хубаво парно,има си начин на връзване на изпарителя за да имаш и парно .
А наличието на газова най-вероятно е причина да нямаш хубаво парно,има си начин на връзване на изпарителя за да имаш и парно .
- КандидатФен
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10.10.2014
- Пол: Мъж
Re: Е30 няма парно
GEORGIEV написа:То не е въпроса да парят маркучите ,а кои парят,маркуча отдясно на радиатора те интересува за големия кръг,важно е той кога е топъл спрямо показанието на уреда вътре.
А наличието на газова най-вероятно е причина да нямаш хубаво парно,има си начин на връзване на изпарителя за да имаш и парно .
маркуча на големия кръг рядко е топъл а днес при оглед отново установих че май всичко идва от газовата маркучите които подгряват изпарителя са със същите диаметри като тези към радиатора и си мисля че върти водата от там а не през парното. Утре ше сменям маркучите на газта с по малки и трипътниците да видим тогава какво ще стане
Re: Е30 няма парно
Недей да сменяш нищо,сложи рестриктор на тройника който ти е за изпаритела
Трябва да ограничиш потока към изпаритела за да не затваря водния кръг през него
а да си минава и през радиатора за парното и тогава ще дойде всичко как си треа.
То зависи как ти е вързан изпаритела де ама от кейбоарда толкова.
Трябва да ограничиш потока към изпаритела за да не затваря водния кръг през него
а да си минава и през радиатора за парното и тогава ще дойде всичко как си треа.
То зависи как ти е вързан изпаритела де ама от кейбоарда толкова.
- Bavaria motors
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 13.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30
Re: Е30 няма парно
Здравей колега! Друга причина поради която може да няма парно е жилото което отваря клапата непосредствено над радиаторчето за парното Щом си се уверил, че клапана отваря провери при въртене на врътката за студено и топло зад която е закачено жилото за въпросната клапа дали самото жило не се мести заедно с бронята на жилото. Принципно бронята е закачена със специална щипка която не й позволява да се мести, но ако я няма тази щипчица при въртене от студено на топло ще чуваш клапана да ти отваря но жилото ще се мести заедно със бронята ще си мислиш, че всичко е наред, но всъщност клапата която трябва да отвори за да премине въздух през радиаторчето няма да ти е отворена. Успех!
- КандидатФен
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10.10.2014
- Пол: Мъж
Re: Е30 няма парно
Здравейте колеги, днес след дълго ходене по мъките оправих проблема с парното сега обаче останах без подметки на обувките (разтопиха се от толкова жега) След разглабяне и преглеждане на всеки един маркуч от системата установих, че "газаджийте" са набили редукций във маркучите който отиват към радиатора на парното и са ги стеснили на 16мм а към изпарителя вървят 19мм и все още немога да си го обесня защо. Истичах до FOBOS и си закупих маркуч 16 мм вземах си 2 броя редукционни снадки за маркучите и 1 брой 19-19мм и вързах изпарителя последователно след изхода от радиатора на парното. Така не се намаля КПД-то на парното по мой изчисления за сега все е 6 парното прави сауна , изпарителя се топли много добре и всичко си дойде по местата. Специални благодарности на хората който казаха своето мнение и ми помогнаха да саблеча якето в колата
Re: Е30 няма парно
Направил си пълна глупост. Като ти стане топло и врътнеш на студено как ще циркулира вода през изпаритела?
Написаха ти по-горе как се прави. Редуцира се диаметъра на маркучите към изпаритела - например на 8мм. При мен е толкова и изпаритела е горещ, тоест дебита е достатъчен и зима и лято. Тези към радиаторчето остават същите.
Другия вариант е последователно на подгрева на дросела, което е същото като да редуцираш диаметъра на захранващите изпаритела маркучи.
Написаха ти по-горе как се прави. Редуцира се диаметъра на маркучите към изпаритела - например на 8мм. При мен е толкова и изпаритела е горещ, тоест дебита е достатъчен и зима и лято. Тези към радиаторчето остават същите.
Другия вариант е последователно на подгрева на дросела, което е същото като да редуцираш диаметъра на захранващите изпаритела маркучи.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани