Проблем с двигател м20б27 и глава 731

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 22 Ное 2015, 18:24

Колеги моля помагайте. Това е м20б27 ета с глава 731. Свалих главата която е обслужена за да извадя буталата и да им сменя сегментите заедно с основни и биелни лагери. След обратния и монтаж започна да работи като автомат (или дизелова). Центровката е ОК.Старата гарнитура беше ремонтна новата е стандартна. Главата е пилена до белезите й. Ето клип как работи колата:

[vbox]http://vbox7.com/play:a0bae1efa6[/vbox]

http://vbox7.com/play:a0bae1efa6

Ето и снимка на главата отдолу:

Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от ///Явор » 23 Ное 2015, 9:42

търси проблема в последния извършен ремонт...или с две думи..заовчили сте работата
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 23 Ное 2015, 12:32

Колега знам ,че с това си изкарваш прехраната но би ли предположил какво може да е или какво да проверя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от M10 » 23 Ное 2015, 18:31

Масло качва ли изобщо, щото не мога да видя да пръска от отворената глава? Да си забравил да сложиш оста на маслената помпа?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 23 Ное 2015, 19:52

Пръска колега за съжаление и аз мислих ,че е от главата и свалих капака. Има ли вероятност толкова да е шлайфана тази глава ,че да опират съвсем леко клапаните в буталата ,а с ремонтната гарнитура да не опира. Ремонтната е 2,5 а стандартната е 2.0. Много малка разлика ми се вижда това да е причината. Просто не знам какво може да съм объркал на тези лагери и сегменти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от M10 » 23 Ное 2015, 20:42

Коляновият вал замери ли, преди да сложиш нови лагери? В зацепването сигурен ли си? В тая сбирщина, буталата имат ли свръхход, излизат ли от блока? Стандартната гарнитура е под 2мм. Друго не се сещам за момента.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 24 Ное 2015, 9:52

Вала не е мерен, лагерите са слагани без да се сваля вала с избутване на черупките. Колата я спрях вървяща и палеща за обслужване. Буталата имат свръх ход. Белезите на ремъка съвпадат точно. Буталата са оригиналните на ЕТА-та.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от Мармот » 24 Ное 2015, 10:38

tontoni написа:Вала не е мерен, лагерите са слагани без да се сваля вала с избутване на черупките. Колата я спрях вървяща и палеща за обслужване. Буталата имат свръх ход. Белезите на ремъка съвпадат точно. Буталата са оригиналните на ЕТА-та.

А какви лагери сложихте? Да не е била с ремонтни, а сега да сте сложили стандартни?

И когато се сменят такива отговорни неща като биелни/основни лагери се мери...
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 24 Ное 2015, 10:53

Основните са глико
биелните Geotze
Буталните не са сменяни
Сегментите Geotze
гарнитурите пак Geotze
Мерихме черупките и си бяха с оригиналните лагери на тях.

Чудим се дали да не я разглобим цялата от до за да се види проблемът?
Когато я сглобихме и въртяхме моторът от шайбата на ангренажа леко запъваше като стигаше първи цилиндър и със сила прескачаше. Като се развърти веднъж не запира и не се усеща така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 28 Ное 2015, 20:09

Проблемът е решен. Оказа се ,че бях поръчал гарнитура за главата 731 на която кръговете за цилиндрите са по малки от тази на Ета-тата. Сменихме гарнитурата с такава за 25-27.

Следващия проблем е ,че не си надписахме маркучите на бензина. Пробвахме да я запалим по двата начина и не запали.
Въпросът ми е горния или долния отвор в за вход от бензиновата помпа?
Втория ми въпрос е може ли нещо да сме прецакали като сме разменили маркучите все пак пробвахме да я запалим 2-3 пъти?

Става въпрос за тези маркучи стоящи на главата:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от M10 » 28 Ное 2015, 21:05

Маркуча на рейката е вход, маркуча на регулатора е изход.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от tontoni » 28 Ное 2015, 21:45

От горното като цилиндърче трябва да излиза от него ,а към долното трябва да влиза бензин ако правилно съм разбрал? Ниския волтаж на акумолатора би ли бил причина да не запали?

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: Ихтиман/София
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 406 2.0T
Мечтае да кара: Е30ка в завършен вид
Детайли за колата: AE27835

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от djony » 30 Ное 2015, 1:27

Това черното цилиндърче е горивния регулатор. Горния му край(тънкия маркуч) се връзва към всмукателния колектор. Долния маркуч е за връщащото гориво. Горивото от резервоара влиза директно в горивната рейка.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Проблем с двигател м20б27 и глава 731

Мнение от bigmurzi » 30 Ное 2015, 11:34

не беше ли по-лесно да сложите по един съд на края на маркучите и да дадете на контак, за да видите кой, кой е? :dunno:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook