AMF към MAP ?

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: AMF към MAP ?

Мнение от valentino » 13 Дек 2009, 17:24

Според мен не ти трябва осцилоскоп щото правиш преработка от постоянно напрежение в постоянно напрежение.Ако се съмняваш че се самовъзбужда схемата-това вече е друг въпрос.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: AMF към MAP ?

Мнение от стан » 15 Дек 2009, 16:47

Няма ли да е по-лесно от АМФ към МАФ при това с почти същия ползен ефект

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: AMF към MAP ?

Мнение от Dafy » 16 Дек 2009, 10:45

ако има турбо МАП! иначе пак ще има проблеми ! :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: AMF към MAP ?

Мнение от zzuzi » 13 Май 2010, 23:24

Колеги,сори,че изравям темата,но ми е любопитно какво стана с преработката(че и мене ме гонят такива помисли)?
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: AMF към MAP ?

Мнение от Dafy » 14 Май 2010, 19:58

студа мина ... май е време пак да се захващам с тия щури мои идеи ...
Валентино като виден спец по МС-а, можеш ли да дадеш някой идейка как да го преработим тоя сигнал който търси компютъра /мотроника/... че с тия дебитомери нещо почвам да се изнервям ... на бензин прекъсва глъхне, не даржи пеавилни обороти /гарми и прекъсва/ работи добре на пълна газ само ...
на Газ забравям, че имам дебитомер ... колата пее ...
сигурен съм на 100%, че всичко друго и е на ред ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: AMF към MAP ?

Мнение от valentino » 14 Май 2010, 20:58

Не съм се занимавал защото не ми трябва да преправям.На мен ми е по-лесно с МС-а.Може да питате Дилян Пенчев.На времето той май прави такива промени.
Megasquirt & Megaview user

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: AMF към MAP ?

Мнение от ge_a » 26 Май 2010, 21:40

Dafy написа:студа мина ... май е време пак да се захващам с тия щури мои идеи ...
Валентино като виден спец по МС-а, можеш ли да дадеш някой идейка как да го преработим тоя сигнал който търси компютъра /мотроника/... че с тия дебитомери нещо почвам да се изнервям ... на бензин прекъсва глъхне, не даржи пеавилни обороти /гарми и прекъсва/ работи добре на пълна газ само ...
на Газ забравям, че имам дебитомер ... колата пее ...
сигурен съм на 100%, че всичко друго и е на ред ...

Отдавна не съм работил по въпроса, защото и аз минах на МС, но когато си играх стигнах до извода, че няма как да стане с директно заместване независимо от това какъв преобразувател ще използваш за целта, основната причина е в това че МАР-а мери вакум или иначе казано не мери обема на въздуха или още по конкретно казано: да речем че мотора е на 2000 обр. и 1/3 отворен дросел, в този случай мапа отчита даречеме стойност 54, да обаче и при 4500 обр. и 1/2 отворен дросел той пак отчита стойност 54 (всички стойности са примерни и не действителни), да ама това в двата случая не е един и същи обем въздух, до тук добре, в следствие на което установяваме че ни е необходимо да мериме не само МАР-а но и оборотите на мотора и положението на дроселовата клапа и събраните данни да се изчисляват и да добиват вит удобен за стоковото еку и да му се подават, схемни решения за целта могат да се измислят доста, но основния проблем идва от там че трябва да се направи въпросния алгоритъм(който не е линеен) по който да стават изчисленията, ето в този момент се отказах от идеята защото реших, че няма да мога да се справя с този въпрос и минах на МС, надявам се да съм ти бил полезен и да съм ти дал насоки ;)

Успех с начинанието :)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: AMF към MAP ?

Мнение от VaLy0 » 27 Май 2010, 10:47

На друг двигател, който има TPS и датчик на разпределителен вал с Мап-а ще работи долу горе добре защото еку-то гледа и TPS-a и разпределителния вал, обаче специално за М40-то там е мноо сложен въпроса тъй като ги няма тея неща и разчита само на дебитомера. С Мап-а верно върви повече, но само на пълна газ, при други режими не става за каране. Пък и според мен няма смисъл М40 да се мъчи в атмосферен вариант, само турбо или компресор за този мотор. Тогава може да тръгне малко да върви :mhihi:
ИзображениеБъРзИя ///

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: AMF към MAP ?

Мнение от ge_a » 27 Май 2010, 11:35

VaLy0 написа:На друг двигател, който има TPS и датчик на разпределителен вал с Мап-а ще работи долу горе добре защото еку-то гледа и TPS-a и разпределителния вал, обаче специално за М40-то там е мноо сложен въпроса тъй като ги няма тея неща и разчита само на дебитомера. С Мап-а верно върви повече, но само на пълна газ, при други режими не става за каране. Пък и според мен няма смисъл М40 да се мъчи в атмосферен вариант, само турбо или компресор за този мотор. Тогава може да тръгне малко да върви :mhihi:


Това не е точно така, защото ти подаваш данни на оригиналното ЕКУ само там където е бил дебитомера, а данните от МАП-а се явяват грешни за екуто(тъйкато двете мерят по абсолютно различен начин), то и за това върви само на пълна гас, защото тогава стойностите са приблизително същите ;) А и М40 си има датчик на колянов вал(предполагам колянов имаш предвид, щот датчика на разпределителния се ползва за малко по различни цели) и ТПС ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: AMF към MAP ?

Мнение от VaLy0 » 27 Май 2010, 15:24

Пробвах на ИС и там нещата са съвсем различни! Доста по добре работи от колкото на М40, значи другите неща оказват влияние все пак ;) Теорията не винаги е вярна 8)
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: AMF към MAP ?

Мнение от Dafy » 27 Май 2010, 15:45

както и да го мисля колеги, нещата водят само към едно и също нещо ... друга електроника ... било то МС, СМТ ...
за сега обаче "ще си почивам", колата заработи правилно с "новия" си дебитомер
върви и на бензин и на газ... а за подобряване на "вървежа" на м40-то си написах чипче
и съм доволен ... кола до 115 коня няма шанс ...
Мап-а с който пробах е от Опел Астра 1,6 и сега ще стои само за светлинна/светодиодна/ индикация на вакуума в смукателния колектор /един вид разходомер/
ако някой иска да пробва мога да му подскажа кое как да свърже ...
а дали става с МАФ ?? някой пробвал ли е ?
Изображение

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: AMF към MAP ?

Мнение от ge_a » 27 Май 2010, 16:15

VaLy0 написа:Пробвах на ИС и там нещата са съвсем различни! Доста по добре работи от колкото на М40, значи другите неща оказват влияние все пак ;) Теорията не винаги е вярна 8)


Теорията си много вярна, защото на М42-то Еку-то е от по-ново поколение и когато показанията които си подавал на еку-то с МАП-а са били прекалено грешни то не ги взима в предвид и минава в авараиен режим и работи, до като при М40-то не е точно така ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Предишна

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook