AMF към MAP ?
Модератор: bum_bum
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- valentino
- младши ентусиаст
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: AMF към MAP ?
Според мен не ти трябва осцилоскоп щото правиш преработка от постоянно напрежение в постоянно напрежение.Ако се съмняваш че се самовъзбужда схемата-това вече е друг въпрос.
Megasquirt & Megaview user
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Re: AMF към MAP ?
Няма ли да е по-лесно от АМФ към МАФ при това с почти същия ползен ефект
- Dafy
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Sliven City
- Пол: Мъж
- Кара: е30 coupe IS
- Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
- Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
Re: AMF към MAP ?
ако има турбо МАП! иначе пак ще има проблеми !
Re: AMF към MAP ?
Колеги,сори,че изравям темата,но ми е любопитно какво стана с преработката(че и мене ме гонят такива помисли)?
- Dafy
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Sliven City
- Пол: Мъж
- Кара: е30 coupe IS
- Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
- Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
Re: AMF към MAP ?
студа мина ... май е време пак да се захващам с тия щури мои идеи ...
Валентино като виден спец по МС-а, можеш ли да дадеш някой идейка как да го преработим тоя сигнал който търси компютъра /мотроника/... че с тия дебитомери нещо почвам да се изнервям ... на бензин прекъсва глъхне, не даржи пеавилни обороти /гарми и прекъсва/ работи добре на пълна газ само ...
на Газ забравям, че имам дебитомер ... колата пее ...
сигурен съм на 100%, че всичко друго и е на ред ...
Валентино като виден спец по МС-а, можеш ли да дадеш някой идейка как да го преработим тоя сигнал който търси компютъра /мотроника/... че с тия дебитомери нещо почвам да се изнервям ... на бензин прекъсва глъхне, не даржи пеавилни обороти /гарми и прекъсва/ работи добре на пълна газ само ...
на Газ забравям, че имам дебитомер ... колата пее ...
сигурен съм на 100%, че всичко друго и е на ред ...
- valentino
- младши ентусиаст
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: AMF към MAP ?
Не съм се занимавал защото не ми трябва да преправям.На мен ми е по-лесно с МС-а.Може да питате Дилян Пенчев.На времето той май прави такива промени.
Megasquirt & Megaview user
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: AMF към MAP ?
Dafy написа:студа мина ... май е време пак да се захващам с тия щури мои идеи ...
Валентино като виден спец по МС-а, можеш ли да дадеш някой идейка как да го преработим тоя сигнал който търси компютъра /мотроника/... че с тия дебитомери нещо почвам да се изнервям ... на бензин прекъсва глъхне, не даржи пеавилни обороти /гарми и прекъсва/ работи добре на пълна газ само ...
на Газ забравям, че имам дебитомер ... колата пее ...
сигурен съм на 100%, че всичко друго и е на ред ...
Отдавна не съм работил по въпроса, защото и аз минах на МС, но когато си играх стигнах до извода, че няма как да стане с директно заместване независимо от това какъв преобразувател ще използваш за целта, основната причина е в това че МАР-а мери вакум или иначе казано не мери обема на въздуха или още по конкретно казано: да речем че мотора е на 2000 обр. и 1/3 отворен дросел, в този случай мапа отчита даречеме стойност 54, да обаче и при 4500 обр. и 1/2 отворен дросел той пак отчита стойност 54 (всички стойности са примерни и не действителни), да ама това в двата случая не е един и същи обем въздух, до тук добре, в следствие на което установяваме че ни е необходимо да мериме не само МАР-а но и оборотите на мотора и положението на дроселовата клапа и събраните данни да се изчисляват и да добиват вит удобен за стоковото еку и да му се подават, схемни решения за целта могат да се измислят доста, но основния проблем идва от там че трябва да се направи въпросния алгоритъм(който не е линеен) по който да стават изчисленията, ето в този момент се отказах от идеята защото реших, че няма да мога да се справя с този въпрос и минах на МС, надявам се да съм ти бил полезен и да съм ти дал насоки
Успех с начинанието
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
- VaLy0
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: AMF към MAP ?
На друг двигател, който има TPS и датчик на разпределителен вал с Мап-а ще работи долу горе добре защото еку-то гледа и TPS-a и разпределителния вал, обаче специално за М40-то там е мноо сложен въпроса тъй като ги няма тея неща и разчита само на дебитомера. С Мап-а верно върви повече, но само на пълна газ, при други режими не става за каране. Пък и според мен няма смисъл М40 да се мъчи в атмосферен вариант, само турбо или компресор за този мотор. Тогава може да тръгне малко да върви
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: AMF към MAP ?
VaLy0 написа:На друг двигател, който има TPS и датчик на разпределителен вал с Мап-а ще работи долу горе добре защото еку-то гледа и TPS-a и разпределителния вал, обаче специално за М40-то там е мноо сложен въпроса тъй като ги няма тея неща и разчита само на дебитомера. С Мап-а верно върви повече, но само на пълна газ, при други режими не става за каране. Пък и според мен няма смисъл М40 да се мъчи в атмосферен вариант, само турбо или компресор за този мотор. Тогава може да тръгне малко да върви
Това не е точно така, защото ти подаваш данни на оригиналното ЕКУ само там където е бил дебитомера, а данните от МАП-а се явяват грешни за екуто(тъйкато двете мерят по абсолютно различен начин), то и за това върви само на пълна гас, защото тогава стойностите са приблизително същите А и М40 си има датчик на колянов вал(предполагам колянов имаш предвид, щот датчика на разпределителния се ползва за малко по различни цели) и ТПС
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
- VaLy0
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: AMF към MAP ?
Пробвах на ИС и там нещата са съвсем различни! Доста по добре работи от колкото на М40, значи другите неща оказват влияние все пак Теорията не винаги е вярна
- Dafy
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Sliven City
- Пол: Мъж
- Кара: е30 coupe IS
- Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
- Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
Re: AMF към MAP ?
както и да го мисля колеги, нещата водят само към едно и също нещо ... друга електроника ... било то МС, СМТ ...
за сега обаче "ще си почивам", колата заработи правилно с "новия" си дебитомер
върви и на бензин и на газ... а за подобряване на "вървежа" на м40-то си написах чипче
и съм доволен ... кола до 115 коня няма шанс ...
Мап-а с който пробах е от Опел Астра 1,6 и сега ще стои само за светлинна/светодиодна/ индикация на вакуума в смукателния колектор /един вид разходомер/
ако някой иска да пробва мога да му подскажа кое как да свърже ...
а дали става с МАФ ?? някой пробвал ли е ?
за сега обаче "ще си почивам", колата заработи правилно с "новия" си дебитомер
върви и на бензин и на газ... а за подобряване на "вървежа" на м40-то си написах чипче
и съм доволен ... кола до 115 коня няма шанс ...
Мап-а с който пробах е от Опел Астра 1,6 и сега ще стои само за светлинна/светодиодна/ индикация на вакуума в смукателния колектор /един вид разходомер/
ако някой иска да пробва мога да му подскажа кое как да свърже ...
а дали става с МАФ ?? някой пробвал ли е ?
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: AMF към MAP ?
VaLy0 написа:Пробвах на ИС и там нещата са съвсем различни! Доста по добре работи от колкото на М40, значи другите неща оказват влияние все пак Теорията не винаги е вярна
Теорията си много вярна, защото на М42-то Еку-то е от по-ново поколение и когато показанията които си подавал на еку-то с МАП-а са били прекалено грешни то не ги взима в предвид и минава в авараиен режим и работи, до като при М40-то не е точно така
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани