M50B20 мегаскуирт
Модератор: bum_bum
5 мнения
• Страница 1 от 1
M50B20 мегаскуирт
Здравейте, незнам дали това е най-подходящото място за въпроса ми..
Някой слагал ли е мегаскуирт на този мотор и ако да би ли помогнал с настройки.
Двулитрова петица, 6 цилиндрова, Сименс МС 40.1 комп. Незнам точно коя година е, нещо май ~95 някъде..
Мегата е v1, v3 PCB с MsExtra 029y4 версия.
Използваме оригиналните COP бобини, в wasted spark режим с 6 IGBT транзистора взети от оригиналния сименс. Тъй като се оказа че датчика на коляновия вал не е нито датчик на Хол, нито нормален индуктивен, използваме друг.
Мегата чете обороти, всички датчици работят, има искра. Не пали.
Вероятно настройките на wheel decoder-а не са правилни. Та ако някой може да подскаже как трябва да са...
Някой слагал ли е мегаскуирт на този мотор и ако да би ли помогнал с настройки.
Двулитрова петица, 6 цилиндрова, Сименс МС 40.1 комп. Незнам точно коя година е, нещо май ~95 някъде..
Мегата е v1, v3 PCB с MsExtra 029y4 версия.
Използваме оригиналните COP бобини, в wasted spark режим с 6 IGBT транзистора взети от оригиналния сименс. Тъй като се оказа че датчика на коляновия вал не е нито датчик на Хол, нито нормален индуктивен, използваме друг.
Мегата чете обороти, всички датчици работят, има искра. Не пали.
Вероятно настройките на wheel decoder-а не са правилни. Та ако някой може да подскаже как трябва да са...
Re: M50B20 мегаскуирт
Колега, датчикът на коляновия вал на точно тази ситема Сименс е доста интересно прасе, както сам си установил не е нито Hall, нито VR, а е някакъв странен фазово-честотен хибрид... Понеже имах взимане даване със сигнала, мога да споделя някои впечатления - едната бобина от датчика е свързана към осцилатор в ЕКУто, който осцилатор дава 141,7 KHz синусоидално напрежение с максимална амплитуда 4,5 V - без значение дали е само на контакт или коляновия вал се върти... един вид опорен (референтен) сигнал. През втората бобина сигналът е идентичен, само че с по-ниско ниво - около 2 V - и огледален . Когато се върти коляновия вал двата сигнала се дефазират един спрямо друг и на тази база (по мое мнение) ЕКУто, чрез вътрешен неясен за мен алгоритъм, прави изчисление за положението и скоростта. В никое афтърмаркет устройство (пигибек или стендалоун) аз досега не съм видял декодер за подобен сигнал и се съмнявам, че ще успеете да го подкарате изобщо с този датчик (дано бъркам). Може би не е лоша идея да го смените с магнитен (VR) от Бош системите на М50В20/25 без Ванос или М50В25 с Ванос. Ако все пак искаш да се бориш, ето снимка на сигнала от моите измервания:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- doko
- младши ентусиаст
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
Re: M50B20 мегаскуирт
Да използвам темата на колегата някой може ли да сподели схема за свръзване(окабеляване) на мега 2 v2.5 мотора е м50 б20 без ванус мотроник искам да използвам оригиналната инсталация .
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: M50B20 мегаскуирт
Всъщност колеги датчика си е най-обикновен индуктивен сензор без грам черна магия ! И съвсем нормално Сименс да го ползват при положение , че имат много опит в индустриалния сегмент . И принципа му на работа е съвсем ясен просто при него се ползва високочестотен променливотоков сигнал , а при така наречените "обикновенни" индуктивни сензори се ползва магнит . Като първия тип датчици са много по-добри от всяко едно положение най-малкото магнитния дава сигнал само ако има движение и има много големи разлики в амплитудата . Интересното в случая е , че управлението на датчика ( едната част от него ) е в ЕКУ-то . Но явно такива са имали под ръка . Лошото е , че без задната част ( тази в ЕКУ-то ) не може да се ползва лесно . Иначе казано трябва да му се прави някаква схемичка .
Ето малко повече за тези датчици и някой основни принципи в електрониката ако му е интересно на някой :
http://www3.sea.siemens.com/step/pdfs/sensors.pdf
http://gmcinc.com/pdf/RheinTacho_induct ... latory.pdf
http://www.sensorcentral.com/photoelect ... mity01.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductance
http://www.mfg.mtu.edu/cyberman/machtoo ... ctive.html
Ето малко повече за тези датчици и някой основни принципи в електрониката ако му е интересно на някой :
http://www3.sea.siemens.com/step/pdfs/sensors.pdf
http://gmcinc.com/pdf/RheinTacho_induct ... latory.pdf
http://www.sensorcentral.com/photoelect ... mity01.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Inductance
http://www.mfg.mtu.edu/cyberman/machtoo ... ctive.html
- VaLy0
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: M50B20 мегаскуирт
По лесно ще е да се сложи от другите датчици като за мотроник примерно
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани