Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Модератор: bum_bum
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Bass_Man написа:Това е само единия вариант но може да има и други ! За това съм писал при различни условия !
Какви други вариянти имаш предвид например?
Bass_Man написа:Аз пък виждам нещата по малко по-различен начин ! Ако е правилно подбран пиджибека позволява да се запази пълната функционалност на всички системи в автомобила като : климатроник , имобилайзер , уреди за отчитане на различни велични ( километраж, оборотомер, скоростомер и тн ) , автоматична скоростна кутия и тн. Което не можеш да постигнеш със stand-alone дори да си купиш Мотек за 10 000 евро ! И това по никакъв начин не е обвързано с коефициент за повишаване на мощността или светлинните години . В тези случай ремап и/или пиджи са единствените варианти .
Та от тази гледна точка b2 е абсолютно прав за всяко конкретно приложение се търсят вариантите .
Аз не бих използвал толкова крайни думи. Тук също има вариянти:
- "piggyback" инсталация на стендалоуна - оставяме сток еку-то да работи с минимума набор от датчици към него и (ако е необходимо) емулация на изходните устройства - инжектори, бобини и др за да поддържа жизнени функции необходими за периферията - табло, автомат и др. - CAN BUS в общия случай. А стендалоуна реално управлява бобини, инжектори и всичко останало. Повечето датчици нямат проблем да бъдат споделени между сток еку-то и стендалоуна. Аз мислих да поемем по тоя път с Vi-Pec-a на турбо М3-ката, но собственика реши да махне СМГ-то и упражнението се обезмисли. Убеден съм, че всичко щеше да си работи както се очаква.
- Хубавите стендалоуни поддържат CAN BUS. От там нататък е въпрос на reverse engineering или ако имаш късмет да намериш документация и ако е необходимо (има такива разработени дори готови за някои коли - например алфа) някакъв вид конвертер на сигналите за да станат такива каквито ги очаква колата.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- Bass_Man
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 189
- Регистриран на: 3.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Имам предвид , че единствения начин за регулиране на аванса не е , като модифицираш сигнала от датчиците . Може да се прави това и преди или след комутатора . Може да се премине на изцяло различно запалване и дистрибуция на искрата и тн .
А това , което казваш принципно е така и аз не го отричам по никакъв начин . Само , че от Мотек не можеш да си го купиш ! А и не знам точно какво печелиш като превръщаш stand-alone в полу пиджибек . А ние говорим за неща от магазина . Със сигурност на този свят има хора , които с поялник и ПЦ могат да направят чудеса ама кой ще им плаща докато ревърсват разни знайни и незнайни протоколи и колко ще струва всичко накрая ? Има някой системи , които са ревърснати вече и добре познати но има и такива , които не са .
За това СПОРЕД МЕН читавите пиджита са за предпочитане когато колата е сравнително нова и пълна с екстри . Повечето такива позволяват промяна от MAF към MAP или и двете едновременно . И емулират основните сигнали за да не се шашка сток ЕКУ-то , че му няма половината неща .
Ти казваш за шерване на датчиците но там не е основния проблем . Проблем може да бъде когато имаш умни бобини , нок детекция , следене на ускорението на коляновия вал и разни подобни ЕВРО-3/4 и тн хитринки .
Някой stand-alone могат да се правят и на пиджита общо взето всичко е спрямо случая .
ПС: което ме подсеща , че пиджи + ремап също е един добър вариант за по-луксозни автомобили .
А това , което казваш принципно е така и аз не го отричам по никакъв начин . Само , че от Мотек не можеш да си го купиш ! А и не знам точно какво печелиш като превръщаш stand-alone в полу пиджибек . А ние говорим за неща от магазина . Със сигурност на този свят има хора , които с поялник и ПЦ могат да направят чудеса ама кой ще им плаща докато ревърсват разни знайни и незнайни протоколи и колко ще струва всичко накрая ? Има някой системи , които са ревърснати вече и добре познати но има и такива , които не са .
За това СПОРЕД МЕН читавите пиджита са за предпочитане когато колата е сравнително нова и пълна с екстри . Повечето такива позволяват промяна от MAF към MAP или и двете едновременно . И емулират основните сигнали за да не се шашка сток ЕКУ-то , че му няма половината неща .
Ти казваш за шерване на датчиците но там не е основния проблем . Проблем може да бъде когато имаш умни бобини , нок детекция , следене на ускорението на коляновия вал и разни подобни ЕВРО-3/4 и тн хитринки .
Някой stand-alone могат да се правят и на пиджита общо взето всичко е спрямо случая .
ПС: което ме подсеща , че пиджи + ремап също е един добър вариант за по-луксозни автомобили .
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Мисля, че се е получила една от малкото изключително информативни и интересни теми във форума, браво. Аз обаче имам един въпрос, как се справяме с ВАНОС-а при турбиниране, при минаване на стендалоун има ли вариант за управлението му?
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Да.
Хубавите стендалоуни могат да управляват всякакви variable valve timing технологии, включително и BMW Dual Vanos. Дори Valvetronic може да се управлява.
Ето тук съм направил клипче, как управлявам в движение ваноса на S50B32 с Vi-PEC V88:
http://www.youtube.com/watch?v=NHXFjGmK34k
П.С. Добър въпрос. Масово се елиминира ваноса като някакъв вид "тунинг". Аз поне не виждам разумна причина това да се прави..
Хубавите стендалоуни могат да управляват всякакви variable valve timing технологии, включително и BMW Dual Vanos. Дори Valvetronic може да се управлява.
Ето тук съм направил клипче, как управлявам в движение ваноса на S50B32 с Vi-PEC V88:
http://www.youtube.com/watch?v=NHXFjGmK34k
П.С. Добър въпрос. Масово се елиминира ваноса като някакъв вид "тунинг". Аз поне не виждам разумна причина това да се прави..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Е това е много добре, защото ВАНОС-а си е не малък фактор, а при стендалоун т.е. като му махнеш електроника, направо си е проблем, щото нещо трябва да го управлява. А ок, значи ясен му е ефекта с презастъпването на клапаните (изходящи и входящи) при работа без турбо, но при турбиниране няма ли по-скоро негативен ефект, как стоят нещата тогава?
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Важно е да се отбележи, че единичния ванос работи само включен/изключен. Т.е. когато е включен дава предварение на смукателния вал да кажем с 14 градуса, а когато е изключен го връща в изходно положение. Няма възможност за плавно регулиране на фазите. Този тип е изключително прост за управление и на практика всяко стендалоун или пиги ЕКУ може да го управлява.
Двойните ваноси позволяват независимо плавно регулиране на положението на двата разпределителни вала спрямо коляновия вал. Тоест например С50Б32 дава възможност за движение на смукателния вал от 0 до 60 градуса и изпускателния от 0 до -45 градуса предварение спрямо коляновия. Тоест във всеки един момент за всеки режим на двигателя ЕКУ-то има контрол над положението на разпределителните валове в рамките на дадения диапазон.
Точно това положение е един от основните фактори върху работата на мотора и оптималната му стойност е коренно различна в зависимост от режима, в който се намира двигателя - какво натоварване и на какви обороти. Когато нямаш ванос това е статична стойност и общо взето производителя е направил разумен компромис на база на предназначението на колата и разбира се взимайки предвид разход на гориво и вредни емсии.
Тук има интересно и изчерпателно четиво по темата: viewtopic.php?f=11&t=272077
При турбинирането несъмнено конкретните нужди на мотора /като абсолютни стойности и зависимости/ се променят, но другото важи - при различните режими те са различни. Тоест променяйки в реално време фазите на газоразпределение, така че те да следват изискванията на мотора за постигане на максимален въртящ момент определено ефекта е положителен
Двойните ваноси позволяват независимо плавно регулиране на положението на двата разпределителни вала спрямо коляновия вал. Тоест например С50Б32 дава възможност за движение на смукателния вал от 0 до 60 градуса и изпускателния от 0 до -45 градуса предварение спрямо коляновия. Тоест във всеки един момент за всеки режим на двигателя ЕКУ-то има контрол над положението на разпределителните валове в рамките на дадения диапазон.
Точно това положение е един от основните фактори върху работата на мотора и оптималната му стойност е коренно различна в зависимост от режима, в който се намира двигателя - какво натоварване и на какви обороти. Когато нямаш ванос това е статична стойност и общо взето производителя е направил разумен компромис на база на предназначението на колата и разбира се взимайки предвид разход на гориво и вредни емсии.
Тук има интересно и изчерпателно четиво по темата: viewtopic.php?f=11&t=272077
При турбинирането несъмнено конкретните нужди на мотора /като абсолютни стойности и зависимости/ се променят, но другото важи - при различните режими те са различни. Тоест променяйки в реално време фазите на газоразпределение, така че те да следват изискванията на мотора за постигане на максимален въртящ момент определено ефекта е положителен
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Е ти си просто машина за информация, респект
Поздравления за познанията и опита. Аз също доста чета за тези неща, но до сега не съм имал възможност да си поиграя с нещо от тип ремап, пиджи или стендалоун, но темата е доста информативна по тези въпроси
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Аз като начинаещ ще се включа с въпрос за пигибек: търсих информация за пигибек за моя м52ту. Отказаха ме от смт, щото не разпознавало някой от датчиците ми. За това се каня да купя aem fic от ebay.co.uk. Ще поясните ли малко за функцията аванс, която липсва: - на 9.5:1 с 0.6 бууст мога ли да го ползвам без да мисля за липсващата му функция ?? Ще работят ли ваносите както трябва? Някой слагал ли го е на мотор с двоен ванос да сподели впечатления?
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Е че то точно коригирането на аванса е най важното за турбото .Това като липсва за какво ти е ? Слагай една мега и си решаваш проблема .Мисля че става с PWM сигнал да управлява ваноса .Като не разпознава датчици това СМТ няма ли техни датчици да се поръчат ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Jordana написа:Е че то точно коригирането на аванса е най важното за турбото .Това като липсва за какво ти е ? Слагай една мега и си решаваш проблема .Мисля че става с PWM сигнал да управлява ваноса .Като не разпознава датчици това СМТ няма ли техни датчици да се поръчат ?
Аем-а можел да прави закъснение, но не и изпреварване. Аз питам, щото не съм чувал да има в България, но по bimmerforums и подобни има хора (не много) с турбо/компресор на м52ту/м54 с aem и доста повече мощност от сромните ми амбиции. На предната страница са писали колегите, че при по близка до стандартната СС няма проблеми с аванса, а при мен и бууста ше е малък. Мега не мога да сложа, защото колата е е46 кабрио - не бих се лишил от нито една функция/екстра и искам в атмосферните режими да работи перфектно, както в момента.
Аем-а в комбинация с широколентова ламбда (комплект е с AFR часовник на aem) ше ми позволи да се заиграя сам с настройките, което е плюс Има прекалено малко информация за надути м52ту и м54, но на прекалено много места вече прочетох, че смт-то не върши работа за тия мотори, та за тва питам само за аем-a?
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Ретард е пак корекция на аванса , така е описано защото турбоапликациите искат малко по рестриктивни аванси .Тоест пиги -то не може да ти направи по голям аванс от стоковото ЕКУ.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Jordana написа:Ретард е пак корекция на аванса , така е описано защото турбоапликациите искат малко по рестриктивни аванси .Тоест пиги -то не може да ти направи по голям аванс от стоковото ЕКУ.
Значи да разбирам, че по-голям аванс от стоковия трябва единствено, за да се компенсира много понижена СС при атмосферните режими, и следователно с моя сетъп "висока СС-нисък бууст" тая функция не ми трябва, т.е. трябва ми само ретард/намаляне на аванса, който аем-а го прави. Тогава с AEM fic не би трябвало да имам грижи с аванса, нали?
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Няма такова нещо като компенсиране на ниската компресия с агресивен аванс .Аванса се прави според обороти ,смеси и товар .Дапълнително се коригира според температура буст сензори и така нататък .
В твоя случай пигито има за цел точно това да направи - да даде ретард ,тоест да намали аванса спрямо стоковия на ЕКУто заради буста . На стоковия чип също може да се направи но там няма МАП и е безсмислено щото се осира атмосферния режим.Това точно е задачата на пигито .Иначе ти гориво и аванс можеш да си докараш и през стоковия чип на ЕКУто ама няма корекция при буст тоест пигито те спасява от детонациите .Обаче тъй като възможностите му са силно ограничени ,е по скапано и от най простата мега .За мене лично е вариант за хора които не разбират нищо от автоелектроника ,нямат големи изисквания към резултата и не им се занимава .На това отгоре идва на цената на МS1 с директно управление на 6те бобини и мапера който и в двата случая е неизбежен.
В твоя случай пигито има за цел точно това да направи - да даде ретард ,тоест да намали аванса спрямо стоковия на ЕКУто заради буста . На стоковия чип също може да се направи но там няма МАП и е безсмислено щото се осира атмосферния режим.Това точно е задачата на пигито .Иначе ти гориво и аванс можеш да си докараш и през стоковия чип на ЕКУто ама няма корекция при буст тоест пигито те спасява от детонациите .Обаче тъй като възможностите му са силно ограничени ,е по скапано и от най простата мега .За мене лично е вариант за хора които не разбират нищо от автоелектроника ,нямат големи изисквания към резултата и не им се занимава .На това отгоре идва на цената на МS1 с директно управление на 6те бобини и мапера който и в двата случая е неизбежен.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Jordana написа:...
Благодаря, при мен ще върши работа значи. А кога трябва по-голям аванс от оригиналния - не питам от гледна точка на режимите на мотора, а откъм сетъпа - СС, бууст... , та при настройването на какви сетъп-и (СС/бууст) се ползва и функцията изпреварване спрямо оригиналния аванс ? Питам, защото за аем-а разбрах от колега от bimmerforums, но пък той кара с Moristech Interceptor , който е с 1000usd по-скъп от aem-a и има и функция увеличаване на аванса (както и launch control, азот и др. шукарии). В моя случай явно няма нужда, но предполагам и на други колеги ще е интересно, все пак темата е и за пигибек, а някой хора (като ман) не биха махнали оригиналната електроника, независимо колко к.с. е таргета, просто, за да остане колата абсолютно функционална
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1596
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone
Е че тя с мегата пак си е функционална .Незнам защо се дърпаш толкова от мегата ?Иначе за това което питаш си е специфично за всеки мотор ,отделно според сетъпа ,турбо -буст ,разни промени по железата и така нататък .Мапера коригира авансовата таблица според мотора при настройките .Най близкото до това е да поискаш от тия АЕМ настройки за тоя мотор но незнам дали предлагат такава опция при поръчване на техен продукт .Най добре си е на мотора под товар със широколентовата и в реално време да се коригира .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани