Още коне за М3 ?
Модератор: bum_bum
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Cometic MLS гарнитурата в някой момент издаде багажа и почна да надува охладителната система при бууст.
Аз това и очаквах предвид всеобщото мнение за тях в тунинг средите.
Новата гарнитура е PPF Cooper Ring, която е на принципа на O-Ring-ването, но не се налага фрезоване на блока. Шведите твърдят, че държи колкото о-рингнат блок и общо взето го доказват пълно е със турбо зверове 600+ коня с такава гарнитура.
Ринговете изглеждат много интересно. От към блока са с плоска повърхност, а от към главата са назъбени и при стягане буквално се впиват в алумуниевата глава. Ако има време ще сглобяваме този уикенд, ако не другия. Ето малко снимки:
Аз това и очаквах предвид всеобщото мнение за тях в тунинг средите.
Новата гарнитура е PPF Cooper Ring, която е на принципа на O-Ring-ването, но не се налага фрезоване на блока. Шведите твърдят, че държи колкото о-рингнат блок и общо взето го доказват пълно е със турбо зверове 600+ коня с такава гарнитура.
Ринговете изглеждат много интересно. От към блока са с плоска повърхност, а от към главата са назъбени и при стягане буквално се впиват в алумуниевата глава. Ако има време ще сглобяваме този уикенд, ако не другия. Ето малко снимки:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Още коне за М3 ?
Като говорех за тая гарнитура миналата година,всички ме гледаха и викаха ти си ебаси глупака... За кво ти е тва,като има оринг... Ще ти кажа че по яко от тва няма... О-ринга е отживелица с тая гарнитура вече...
Това нещо поне до 2.5 бара няма да мръдне...Стягайте със АРП-тата и давайте газ... Ще строшите мотора ,ама гарнитурата няма да духне... Гарантирам ви... Аз стягах на 12 кг но мисля че прекалих...
Това нещо поне до 2.5 бара няма да мръдне...Стягайте със АРП-тата и давайте газ... Ще строшите мотора ,ама гарнитурата няма да духне... Гарантирам ви... Аз стягах на 12 кг но мисля че прекалих...
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Така е да..
Между другото точно за стягането имаше неяснота..
Защото по принцип няма нищо специфично за гарнитурата - стягаш както е по спецификация на шпилките.
Да ама точно на този модел шпилки пише на 3 равни стъпки до 145нм, което е адски много и очевидно грешно.
Андреас каза, че ги стягат първо на 60нм после на 105нм и са готови затова и ние така ще направим.
Като се разрових и разчетох по въпроса за стягането на главата излезоха доста противоречия и общо взето се очертават два основни метода:
- стягане до определен въртящ момент
- първоначално стягане до някакъв нисък въртящ момент и от там нататък дозатягане определени градуси. Примерно в по-старите версии на ARP шпилките е пишело да стягаш до ~50нм и после два пъти по 90 градуса.
Втория метод си има съвсем логично обяснение, че мерейки само необходимия въртящ момент за затягане той много повече отразява силата необходима да преодолее триенето отколкото самото стягане на главата към блока (приблизително 90% към 10%). Тоест има доста променливи, което води до неточност.
Огромно влияние има използваната смазка в необходимата сила за стягане..
Промяната в указанията на АРП идва с новия модел смазка, която включват в китовете си, като те твърдят, че тя е толкова добра, че позволява достатъчна точност и повторяемост, така че първия метод да бъде достатъчно надежден.
Аз съм склонен на 100% да се доверя на Андреас (ППФ). За мен това е човека заслужаващ най-голямо доверие поне за нещата, които ние се опитваме да правим. Естествено не е особено словоухотлив, но като пазаруваш от него няма начин да не отговори, дори и на тъп въпрос.
Между другото точно за стягането имаше неяснота..
Защото по принцип няма нищо специфично за гарнитурата - стягаш както е по спецификация на шпилките.
Да ама точно на този модел шпилки пише на 3 равни стъпки до 145нм, което е адски много и очевидно грешно.
Андреас каза, че ги стягат първо на 60нм после на 105нм и са готови затова и ние така ще направим.
Като се разрових и разчетох по въпроса за стягането на главата излезоха доста противоречия и общо взето се очертават два основни метода:
- стягане до определен въртящ момент
- първоначално стягане до някакъв нисък въртящ момент и от там нататък дозатягане определени градуси. Примерно в по-старите версии на ARP шпилките е пишело да стягаш до ~50нм и после два пъти по 90 градуса.
Втория метод си има съвсем логично обяснение, че мерейки само необходимия въртящ момент за затягане той много повече отразява силата необходима да преодолее триенето отколкото самото стягане на главата към блока (приблизително 90% към 10%). Тоест има доста променливи, което води до неточност.
Огромно влияние има използваната смазка в необходимата сила за стягане..
Промяната в указанията на АРП идва с новия модел смазка, която включват в китовете си, като те твърдят, че тя е толкова добра, че позволява достатъчна точност и повторяемост, така че първия метод да бъде достатъчно надежден.
Аз съм склонен на 100% да се доверя на Андреас (ППФ). За мен това е човека заслужаващ най-голямо доверие поне за нещата, които ние се опитваме да правим. Естествено не е особено словоухотлив, но като пазаруваш от него няма начин да не отговори, дори и на тъп въпрос.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: Още коне за М3 ?
BULL3T написа:Като говорех за тая гарнитура миналата година,всички ме гледаха и викаха ти си ебаси глупака... За кво ти е тва,като има оринг... Ще ти кажа че по яко от тва няма... О-ринга е отживелица с тая гарнитура вече...
Това нещо поне до 2.5 бара няма да мръдне...Стягайте със АРП-тата и давайте газ... Ще строшите мотора ,ама гарнитурата няма да духне... Гарантирам ви... Аз стягах на 12 кг но мисля че прекалих...
Oтживелица викаш...и защо да е отживелица? В смисъл стара технология и не върши работа, или пък е много скъпа и неефективна? Аз бих се въздържал от такива коментари! Съвсем отговормо мога да заявя че О-рингването не само не е отживелица ами си е супер надеждно и евтино!!! За нас това е най-важното, много надеждно и колкото е възможно по-малко пари. Имаме кола 700 коня с О-ринг, след като държи, защо да давам 600 или повече лева за гарнитура? И за какво ми е гарнитурата да издържи повече от двигателя? Тя не издържа когато има някакъв проблем, което е добре, защото действа като бушон и по-добре гарнитурка отколкото всичко!
е21 345 0-402м 12.18
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Мъдро мнение. На 100% съм съгласен.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- S-stail
- младши ентусиаст
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Re: Още коне за М3 ?
По добре гарнитурката да е слабото място м/у глава-блок като вид бушон отколкото
обратното.Разбира всичко си има граници.
Аз карам на 1.5бара със гьотце без о-ринг..........просто последния път ме домързя да наредя телта в каналите и
затворих така.
обратното.Разбира всичко си има граници.
Аз карам на 1.5бара със гьотце без о-ринг..........просто последния път ме домързя да наредя телта в каналите и
затворих така.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Още коне за М3 ?
А има ли вариант само с канали за О-ринг и нормална гарнитура. Като така гарнитурата се впива в канала и самата тя си прави о-ринговането? Всичкото това може би с шпилки и малко повече натягане ?
- S-stail
- младши ентусиаст
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Re: Още коне за М3 ?
Ами има разбира се,но със тел в каналите е много по-добре.
Просто няма смисъл от каналите ако няма да се слага тел.
Просто няма смисъл от каналите ако няма да се слага тел.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Още коне за М3 ?
А ако самата гарнитура си има метални (медни или алуминиеви) втулки при ризите? Няма ли при стягане метала на втулките да се "влее" в каналите и по тоя начин да се закотви там?
Si non confectus, non reficiat.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Още коне за М3 ?
TOM написа:BULL3T написа:Като говорех за тая гарнитура миналата година,всички ме гледаха и викаха ти си ебаси глупака... За кво ти е тва,като има оринг... Ще ти кажа че по яко от тва няма... О-ринга е отживелица с тая гарнитура вече...
Това нещо поне до 2.5 бара няма да мръдне...Стягайте със АРП-тата и давайте газ... Ще строшите мотора ,ама гарнитурата няма да духне... Гарантирам ви... Аз стягах на 12 кг но мисля че прекалих...
Oтживелица викаш...и защо да е отживелица? В смисъл стара технология и не върши работа, или пък е много скъпа и неефективна? Аз бих се въздържал от такива коментари! Съвсем отговормо мога да заявя че О-рингването не само не е отживелица ами си е супер надеждно и евтино!!! За нас това е най-важното, много надеждно и колкото е възможно по-малко пари. Имаме кола 700 коня с О-ринг, след като държи, защо да давам 600 или повече лева за гарнитура? И за какво ми е гарнитурата да издържи повече от двигателя? Тя не издържа когато има някакъв проблем, което е добре, защото действа като бушон и по-добре гарнитурка отколкото всичко!
Том,като бях преди месец до вас,си говорих с хахавия. Казах му,разбира се че ще о-ринговаш 5 пъти по-евтино е и също толкова ефективно... Казвам че е отживелица,защото когато имаш парите за такава гарнитура о-ринга изглежда като скрап тунинг... Се пак хората са я направили тая гарнитура с цел да се продава и да е брутално сигурна! Не съм чувал нито за духнал о-ринг нито за духнала Athena,но се пак трябва да се съгласиш,че ако имаш парите,нищо не ти пречи да земеш тази гарнитура... На проект за мотор от 20 бона примерно, гарнитурата е нормално да я земеш. А за проект като техния о-ринга ще е селяния...(без да се обиждаш) На фона на парите за V-PEC-a дето са дали тая гарнитура е без пари...
Zagy написа:А ако самата гарнитура си има метални (медни или алуминиеви) втулки при ризите? Няма ли при стягане метала на втулките да се "влее" в каналите и по тоя начин да се закотви там?
За какви втулки при ризите говориш?
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Още коне за М3 ?
Дори и да имах достатъчно пари че да не ме бъркат да ги дам за такава гарнитура пак бих си о-ринговал блока. За мен е много по интересно да направя нещо сам, също толкова ефективно и много по евтино отколкото да купя наготово. Удоволствието от това да си го изработиш сам е несравнимо.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Още коне за М3 ?
Някакво развитие по колата има ли
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани