Проблем с парното
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с парното
Здравейте колеги.
Имам проблем и не знам как да го разреша.
Имам 524 ТД 115 k.c. 92-а год. Пускам да духа вентилатора в купето. Като е нагласено на студено си духа,всичко е 6, а като дам врътката,която регулира топло/студено ( м/у 2-та отвора която е ) на топло ,и спира да духа напред , а духа само нагоре ( където е непосредствено до стъклото против запотяване ) и то като че ли по-слабо. ((
Някой знае ли от какво може да е това и ако може да помогне.
Благодаря предварително.
Имам проблем и не знам как да го разреша.
Имам 524 ТД 115 k.c. 92-а год. Пускам да духа вентилатора в купето. Като е нагласено на студено си духа,всичко е 6, а като дам врътката,която регулира топло/студено ( м/у 2-та отвора която е ) на топло ,и спира да духа напред , а духа само нагоре ( където е непосредствено до стъклото против запотяване ) и то като че ли по-слабо. ((
Някой знае ли от какво може да е това и ако може да помогне.
Благодаря предварително.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с парното
Предполага се че става дума за врътката между централните духалки.
А когато я местиш "на топло" врътките на управлението "на студено" ли ги държиш?
С климатик е колата, нали?
А когато я местиш "на топло" врътките на управлението "на студено" ли ги държиш?
С климатик е колата, нали?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- \MITETO\ DSB
- ентусиаст
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 9.05.2008
- Местоположение: Нови хан София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525ТДС
- Мечтае да кара: Е 38 Дизел
- Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee
Re: Проблем с парното
Ако не се лъжа на тази кола според годината която си написал от средните духалки духа само студено.
Ето разликата.
http://prntscr.com/cqkxvk
Ето разликата.
http://prntscr.com/cqkxvk
Re: Проблем с парното
Не не. Под средни имам предвид тези които са на таблото От тях не духа топло.
Да,с климатик е колата. Врътките на управлението като ги местя на топло заедно с тях и врътката 'топло/студено' я давам на 'топло'. И изведнъж се променя звука на вентилатора (поради прехода студено-->топло) и край...От там спира да духа напълно, а само това дето е към стъклото си продължава да си духа ....като става топло
Да,с климатик е колата. Врътките на управлението като ги местя на топло заедно с тях и врътката 'топло/студено' я давам на 'топло'. И изведнъж се променя звука на вентилатора (поради прехода студено-->топло) и край...От там спира да духа напълно, а само това дето е към стъклото си продължава да си духа ....като става топло
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с парното
Всички 34 с климатик имат микс клапа за топъл/студен поток от централните духалки-демек преминаващ през водния радиатор или през изпарителя /или смесено/. При колите само с парно от центр.духалка влиза само свеж въздух. Това към колегата по-горе.
Щом колата е 2.4 тд значи е от по-старото поколение климатик, при което потенциометъра на централната духалка е електрически и е вързан с компа на климатика. Значи той затваря микс-клапата за център-духалките откъм водния радиатор...Изчакай да стане по-студено за да видиш ще го прави ли пак.
Щом колата е 2.4 тд значи е от по-старото поколение климатик, при което потенциометъра на централната духалка е електрически и е вързан с компа на климатика. Значи той затваря микс-клапата за център-духалките откъм водния радиатор...Изчакай да стане по-студено за да видиш ще го прави ли пак.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Проблем с парното
Леле чуствам се като първокласник.
Благодаря колега. Дано да е така както казжаш наистина
Ще пиша пак ако има нещо
Благодаря колега. Дано да е така както казжаш наистина
Ще пиша пак ако има нещо
Re: Проблем с парното
Колеги не става.
Не е от това. Пак не работи правилно. Духа само от към стъклото и съвсем малко отпред където са 2-те едно до друго дясната. Другата ( лявата - откъм шофьора ) не духа изобщо
Не е от това. Пак не работи правилно. Духа само от към стъклото и съвсем малко отпред където са 2-те едно до друго дясната. Другата ( лявата - откъм шофьора ) не духа изобщо
- jorolino93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 5.08.2015
- Пол: Мъж
Re: Проблем с парното
Здравейте! Имам 535i 1990 американска ако има значение, моя проблем е малко по различен. Като пусна на топло и от зодната духалко на централната конзола, на тази зад ръчната духа студено, а като пусна да върти въздуха в колата започва и от там до духа топло. Имах още една такава кола и при нея беше същото. Може ли някой също да обясни и повече за функциите на това топло студено връткало между двата въздухоотвода на таблото. Колата е с климатик. Благодаря!
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с парното
На входа на купето маркучите за шофьорска и пасажерска страна /двата отляво надясно/ стават ли еднакво горещи при загрял двигател? Напипай и продълженията им - алуминиевите тръби над шофьорски десен крак. Като и двете врътки са на макс топло. Първо това провери.
Ако да, не остава друго освен да опиташ с друг компютър на климатика как ще се държи. Намират се навсякъде "за без пари", но трябва да се гледат по номера отзад - макар че са с напълно еднакви букси не всички са съвместими като функции.
Ако и това не помогне може да има механичен проблем вътре със смесителната клапа.
Ако да, не остава друго освен да опиташ с друг компютър на климатика как ще се държи. Намират се навсякъде "за без пари", но трябва да се гледат по номера отзад - макар че са с напълно еднакви букси не всички са съвместими като функции.
Ако и това не помогне може да има механичен проблем вътре със смесителната клапа.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с парното
jorolino93 написа:Здравейте! Имам 535i 1990 американска ако има значение, моя проблем е малко по различен. Като пусна на топло и от зодната духалко на централната конзола, на тази зад ръчната духа студено, а като пусна да върти въздуха в колата започва и от там до духа топло. Имах още една такава кола и при нея беше същото. Може ли някой също да обясни и повече за функциите на това топло студено връткало между двата въздухоотвода на таблото. Колата е с климатик. Благодаря!
По принцип въздухът за задния въздуховод не минава през водния радиатор. Въздухът преминава през изпарителя на климатика /охладен въздух когато е включен/ или свеж въздух отвън ако не е пуснат. Даже съм чел че руснаците преправят това според техните нужди, за да имат парно от тая духалка.
Но при активиране на рециркулацията, клапите за свежия въздух отвън се затварят, а едновременно с това се отваря страничната клапа при шофьорския патък в дъното, чрез която вентилаторът увлича въздуха от купето в краката на шофьора. Тая работа се върши от двете моторчета отляво на прасето едно над друго, които са с едновременно и обратно действие. Обяснявам си го че при пуснато парно през въздуховода над шоф. крака винаги духа топло и този топъл вече въздух бива увлечен през отворената клапа за рециркулация и към задния централен въздуховод, ако е отворена духалката...не знам дали съм прав, но парно отзад на конзолата принципно няма.
Потенциометърът на централната духалка служи за управление на смесителната клапа, която отговаря за дашборда – централни духалки и духалки на вратата. Тая клапа отваря/затваря притока към тия духалки откъм водния радиатор. При по-старите климатици за тая клапа отговаря елмоторче, командвано от компа на климатика, а потенциометърът е електрически вързан също с компа на климатика. Демек компа може да си прави корекции на клапата чрез моторчето според това което му е зададено от този потенциометър и данните от температурните датчици при радиатора.
Това е елпотенциометър – с една бяла чертичка по средата/присъства при климатици докъм 93 и при климатроника за всички години/:
А това с цветните точки по врътката е механичен потенциометър /с жило/ - при тия „по-късни” климатици опростяват нещата - няма елмоторче за смесителната клапа, съответно клапата се управлява механично от шофера:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- jorolino93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 5.08.2015
- Пол: Мъж
Re: Проблем с парното
Благодаря за информацията колега доста полезно и добро обяснение, нямах си и напредстава че отзад въздуха не минава през радиатора. Днес забелязах нещо странно по между другото. В багажника намерих над калниците горе долу се намират от ляво и от дясно под корите две клапи. Та бях качил един чувал картофи и като го дадх на студено централните духалки на таблото почнаха да вкарват аромата на пресно извадени картофи . Благодаря пак за инфото!!!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани