Ел. перка вместо виско за шестак?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Ел. перка вместо виско за шестак?
Здравейте, знам че има писани теми по въпроса преди време, но реших да направя нова тема(по-актуална), в която да се споделят наистина пробвани варианти за конверсията.
Лично при мен съмнението е, че виското си заминава, въпреки че не грее колата. Моята кола имаше фабрична ел. перка когато беше с is. Сложих M52B25 и свързах климатичната му перка на мястото на старата ел. перка и датчика доколкото знам е на по-ниска температура. Всичко работи супер, но ми се иска да махна виското и да си бъда само с ел . перка. Какви са вариантите това да стане възможно най-оригинално?
1. Гледам се продават радиатори с ел. Перки от Е46 6 цилиндъра, които казват че стават за Е36. Някой пробвал ли е?
2. Някаква афтър маркет перка зад радиатора на мястото на виското. Идеи?
3. Някаква по-мощна перка на мястото на климатичната перка, която да се грижи за охлаждането на мотора и за климатика(както е оригинално на 318is)
4. Други варианти?
Търси се вариант за културно събиране на мощна перка, инсталацията я има готова и не е проблем.
Моля само пробвани варианти да се споделят.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Лично при мен съмнението е, че виското си заминава, въпреки че не грее колата. Моята кола имаше фабрична ел. перка когато беше с is. Сложих M52B25 и свързах климатичната му перка на мястото на старата ел. перка и датчика доколкото знам е на по-ниска температура. Всичко работи супер, но ми се иска да махна виското и да си бъда само с ел . перка. Какви са вариантите това да стане възможно най-оригинално?
1. Гледам се продават радиатори с ел. Перки от Е46 6 цилиндъра, които казват че стават за Е36. Някой пробвал ли е?
2. Някаква афтър маркет перка зад радиатора на мястото на виското. Идеи?
3. Някаква по-мощна перка на мястото на климатичната перка, която да се грижи за охлаждането на мотора и за климатика(както е оригинално на 318is)
4. Други варианти?
Търси се вариант за културно събиране на мощна перка, инсталацията я има готова и не е проблем.
Моля само пробвани варианти да се споделят.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
На 318/е46 перката е само една, зад радиатора. На мястото на м43 преди 7 години влезе м52б28 и няма никакъв проблем, климатика също работи нормално.
Същата перка я има във вариант за пред радиатора за 6-цилиндровите.
2 е36-ци също си "загубиха" виското без проблеми.
Същата перка я има във вариант за пред радиатора за 6-цилиндровите.
2 е36-ци също си "загубиха" виското без проблеми.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Не се занимавай с глупости.
Оригиналните перки на бмв от тея години са с мотори с четки и консумация 380 вата.
Първата китайска реплика на спал, която си харесаш е 80 вата, с два пъти по-добър cfm.
Аз на комбито се възползвах от тази възможност и на оригиналната инсталация боднах 4ри.
Декември месец при чисто ново виско и пуснат климатик оригиналната перка работеше на 60% на място и на 35% в движение.
След като минах към ел.перки 4те заедно работят в диапазона между 8 и 15%
При е46 е добре, защото ползвах оригиналният модул, който им регулира степените . Ти си с двустепенна перка и ще имаш доста по-големи пикове в температурите, но не мисля, че е кой знае ква драма
Поръчай си перк/и, наложи ги на един радиатор, начертай си един дифузьор, изрежи си го на лазер, закрепи перките, вържи ги към датчика и газ
По дефолт перките са Pull. Като им обърнеш полиаритета стават push. Тва трябва да го съобразиш спрямо монтажа.
Ако ще имаш предна перка - добре е дифузьора от към мотора да има отвори.
Ако няма да имаш предна перка - дифузьора го правиш плътен.
Оригиналните перки на бмв от тея години са с мотори с четки и консумация 380 вата.
Първата китайска реплика на спал, която си харесаш е 80 вата, с два пъти по-добър cfm.
Аз на комбито се възползвах от тази възможност и на оригиналната инсталация боднах 4ри.
Декември месец при чисто ново виско и пуснат климатик оригиналната перка работеше на 60% на място и на 35% в движение.
След като минах към ел.перки 4те заедно работят в диапазона между 8 и 15%
При е46 е добре, защото ползвах оригиналният модул, който им регулира степените . Ти си с двустепенна перка и ще имаш доста по-големи пикове в температурите, но не мисля, че е кой знае ква драма
Поръчай си перк/и, наложи ги на един радиатор, начертай си един дифузьор, изрежи си го на лазер, закрепи перките, вържи ги към датчика и газ
По дефолт перките са Pull. Като им обърнеш полиаритета стават push. Тва трябва да го съобразиш спрямо монтажа.
Ако ще имаш предна перка - добре е дифузьора от към мотора да има отвори.
Ако няма да имаш предна перка - дифузьора го правиш плътен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Много благодаря колеги!
Мисля, да оставя климатичната перка засега, а от задната страна на радиатора да сложа възможно най-големият по-диаметър вентилатор(Спал,Мишимото)
Определено много полезна информация споделихте
Мисля, да оставя климатичната перка засега, а от задната страна на радиатора да сложа възможно най-големият по-диаметър вентилатор(Спал,Мишимото)
Определено много полезна информация споделихте
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Принципно, нещата са измислени отдавна, има датчик за перката (на село им викаме "п'ръформънс") с по-ниски температури на включване за е36, специално за изхвърляне на виското.
Ако решиш да слагаш допълнителен вентилатор, гледай посоката на въздуха, нищо, че като смениш + и - се случва нещо.
Ако решиш да слагаш допълнителен вентилатор, гледай посоката на въздуха, нищо, че като смениш + и - се случва нещо.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Да, моята беше оригинално с ел. перка и датчика е на по-ниска температура. А за посоката ще гледам да спазя да е всмукващ(pull) като го монтирам зад радиатора от страната на двигателя.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Пичове, едната смяна на поляритета не води до въздушен поток със същия дебит в обратната посока, сравнено както е с "оригиналния" поляритет Заради профила на лопатките, SPAL-а не търпи реверсивност, а точно той определя дебита в доста голяма степен. С две думи - една push перка не става pull такава със същата ефективност, с една проста смяна на поляритета
Другото - една "маска" (това дето искате да го режете на лазер) не е дифузьор, а е... просто маска. Много хора я изрязват стриктно колкото за сеченията на вентилаторите, като останалото остава неизрязано, което е пагубно за естествения въздушен поток обдухващ цялото сечение на радиатора при движение под товар с висока скорост.
По-малко лошия вариант е да се оставят "дупки" в маската около вентилаторите. Тогава проблема е, че при липса на естествен въздушен поток (когато си на място на светофар, да речем), перката засмуква през тия дупки горещ въздух от моторния отсек. С две думи върти един и същ въздух в голямата си част без сериозна тенденция да засмуче свеж такъв отпред.
Затова нещата се правят с пасивни клапи, които се отварят в движение, и съответно се затварят на място в спряло положение или от естествения вакуум, който перката ще създаде.
Това са ми петте ст'инки от моята практика
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Другото - една "маска" (това дето искате да го режете на лазер) не е дифузьор, а е... просто маска. Много хора я изрязват стриктно колкото за сеченията на вентилаторите, като останалото остава неизрязано, което е пагубно за естествения въздушен поток обдухващ цялото сечение на радиатора при движение под товар с висока скорост.
По-малко лошия вариант е да се оставят "дупки" в маската около вентилаторите. Тогава проблема е, че при липса на естествен въздушен поток (когато си на място на светофар, да речем), перката засмуква през тия дупки горещ въздух от моторния отсек. С две думи върти един и същ въздух в голямата си част без сериозна тенденция да засмуче свеж такъв отпред.
Затова нещата се правят с пасивни клапи, които се отварят в движение, и съответно се затварят на място в спряло положение или от естествения вакуум, който перката ще създаде.
Това са ми петте ст'инки от моята практика
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Може .. ако говорим за 1 бр.
Като си с 4 и почти двойно по-дебел и изцяло алуминиев радиатор те боли патката колко % спямо задните е предната и дали смучеш топъл въздух от коша докато кесиш 30-50 секунди на светофар
Като си с 4 и почти двойно по-дебел и изцяло алуминиев радиатор те боли патката колко % спямо задните е предната и дали смучеш топъл въздух от коша докато кесиш 30-50 секунди на светофар
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Ел. перка вместо виско за шестак?
Идеята ми беше да не подвеждаме човека, очевидно таргетиращ една-две перки, и вероятно, сток радиатор И да не се учи да куса наобратно с изпъкналото на лъжицата към небцето, 'щото можело Всичко може
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани