ДА си сложа ли клима???
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KUPETO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: Планетата ЗЕМЯ
ДА си сложа ли клима???
В капитолия предлагат климатици за Е-36,хиляда лева с поставянето!Как мога да разбера дали пасва за моята ис-ка дали точно е за моя мотор,какво бихте ме посъветвали?Какви проблеми бих могъл да имам кое точно да гледам преди да ми го поставят?
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!
Според мен е по-удачно да си продадеш колата и да си купиш такава с климатик.. Поставянето на климатик по принцип не е трудна задачка, но проблема идва в немарливото отношение (в 90% от случайте) на климатико-поставящия.. Трябва да се събори цялото табло и се досещаш, че има голяма вероятност да има проблем след това, отделно се разхлопва .. Имам доста познати с поставян климатик, които се оплакват от нарушена циркулация на въздуха след извършената операция. Дори аз самият бях на косъм от поставянето на климатик на Golf-а ми, но стечение на обстоятелствата ме лиши от събраните средства, но не съжалявам честно казано..
- KUPETO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 110
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: Планетата ЗЕМЯ
НА МЕН ПО ПРИНЦИП МИ Е ЯСНО ЧЕ вАРИАНТА С ДРУГО БМВ Е НАИПОДХОДЯЩ,НО В МОЯТА КОЛА ВЕЧЕ СЪМ НАЛЯЛ ЕДНА ШАПКА ПАРИ И НЕРВИ ЧЕ САМО КАТО СИ ПОМИСЛЯ ДА ИЗЖИВЯВАМ НА НОВО ТЕЗИ МОМЕНТИ................!ТОВА МИ Е ЧЕТВЪРТА КОЛА ЗА ПО-МАЛКО ОТ 3 ГОДИНИ И ТАКОЗ ЧУДО КАТО БМВ-ТО,ЕЕЕЕ НЯМА!НАПРАВО СЪМ Я РЕЦИКЛИРАЛ ОТ ВСЯКА ГЛЕДНА,СЕГА ВЕЧЕ ТЕПЪРВА СЪМ Я ВКАРАЛ В 4АС И СЪМ СЕ ОТДАЛ НА ЕКСРИ И ТУНИНГ!
БЛАГОДАРЯ ВИ ВСЕ ПАК,АЗ ВЕЧЕ ЩЕ СИ РЕША,НО ВСЕ ПАК АКО НЯКОЙ ИМА ПО-ДОВЕРЕН МАЙСТОР В СОФИЯ ЩЕ СЪМ МУ БЛАГОДАРЕН?!
БЛАГОДАРЯ ВИ ВСЕ ПАК,АЗ ВЕЧЕ ЩЕ СИ РЕША,НО ВСЕ ПАК АКО НЯКОЙ ИМА ПО-ДОВЕРЕН МАЙСТОР В СОФИЯ ЩЕ СЪМ МУ БЛАГОДАРЕН?!
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!
- 3C
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 20.04.2002
- Местоположение: USA & BG
- Кара: BMW/ Mercedes
- Мечтае да кара: Porsche
То климатик в горещите дни е добре - но общо взето не е добре за двигателят поради голямото му натоварване, губене на мощност а също и горенето на повече бензин, отгоре на това трябва и подръжка т.е. зареждане на газ през/или всяка година в зависимост от използването, което общо взето не е евтино а също така на всеки 7-8 год. излизат нови екологични закони при което "старият" модел газ вече не е приложим c новите с-ми и трябва промяна в цялата с-ма за да може да се приема зареждането от новият модел ....... като един пример така на мене на Тоyota'ta Cressida 2.8 ('88 god. e t.e. modela predi da go наименуват Lexus) ми струва $200 за да изменя с-мата за да може да приема от новият вид газ ...... а отделно по $50-60 е само газта без инсталирането т.е. работата която ще е сигурно около $30 защото тук сервизният ценоразпис е около $80-100 на час ...... а те ще го сложат към 15 мин.
Де да имах аз възможност при БМВто да можех да го ордерувам и взема без да има AIR ili da doide s ръчни прозорци и без радио/сд ХарманК т.е. без никакви излишни бръмбазлъци по него ама не става .... хем щеше да е по леко хем по бързо хем по икономично ............................... btw tо аз обикновенно лятото си карам с отворени прозорци (та да закачам мадамите) така че моето мнение за Air е че е доста излишен лукс
Де да имах аз възможност при БМВто да можех да го ордерувам и взема без да има AIR ili da doide s ръчни прозорци и без радио/сд ХарманК т.е. без никакви излишни бръмбазлъци по него ама не става .... хем щеше да е по леко хем по бързо хем по икономично ............................... btw tо аз обикновенно лятото си карам с отворени прозорци (та да закачам мадамите) така че моето мнение за Air е че е доста излишен лукс
3C добър отговор, но тия работи с новите газови и закони са неприложими за нашата родна действителност :-)))
тук за пълен климатик се ползва фреон също както при хладилниците. който ще го дава еколог да минава на варианка климатроник, там май не е с фреон, но не съм запознат точно как функционират.
аз специално си търсих кола с климатик и никак не съжалявам за покупката! вярно е, че работата му е съчетана със понижаване на динамиката, няколко коня ми се разбягват и разхода се повишава, ама тук лятото е доста горещо, не знам как е в твоя щат, но в бугаристан тоя номер с отворените прозорци е мъка, мъка ...
въпреки всичко аз бих се замислил доста преди да си монтирам охладител в колата. доколкото знам версиите с климатик на бмв имат доста разлики, вкл. и съединителя, като проверявах цените за нов специално ме питаха за клима, защото в каталога за модели "с" имаше притискателен дист с друг парт. №
тук за пълен климатик се ползва фреон също както при хладилниците. който ще го дава еколог да минава на варианка климатроник, там май не е с фреон, но не съм запознат точно как функционират.
аз специално си търсих кола с климатик и никак не съжалявам за покупката! вярно е, че работата му е съчетана със понижаване на динамиката, няколко коня ми се разбягват и разхода се повишава, ама тук лятото е доста горещо, не знам как е в твоя щат, но в бугаристан тоя номер с отворените прозорци е мъка, мъка ...
въпреки всичко аз бих се замислил доста преди да си монтирам охладител в колата. доколкото знам версиите с климатик на бмв имат доста разлики, вкл. и съединителя, като проверявах цените за нов специално ме питаха за клима, защото в каталога за модели "с" имаше притискателен дист с друг парт. №
"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
Ами приятелю, нищо ново няма да ти кажа, количката ти сигурно е добра, не ризкувай, щото е сериозно това нещо...сваля мощността, качва разхода...а и turturelo добре го каза за немарливостта на монтажистите Карай си го, пък като стигнеш живот и здраве до купуване на ново возило си купи със заводски климатик
1 000лв. за климатик
Бегаи,Бегаи...Бегаи до като не са ти счупили колата с нещо от родината на Конфиций.
3С, за климитика съм сагласен с теб...но само като говориме за БМВ купе...защото не ти духа във врата като си отвориш прозорците и люка...иначе ако си с 4 врати...така духа че все сванат си ходиш...
абре не знам ама за мен климатика не е екстра а необходимост.
Бегаи,Бегаи...Бегаи до като не са ти счупили колата с нещо от родината на Конфиций.
3С, за климитика съм сагласен с теб...но само като говориме за БМВ купе...защото не ти духа във врата като си отвориш прозорците и люка...иначе ако си с 4 врати...така духа че все сванат си ходиш...
абре не знам ама за мен климатика не е екстра а необходимост.
KGB написа:
3С, за климитика съм сагласен с теб...но само като говориме за БМВ купе...защото не ти духа във врата като си отвориш прозорците и люка...иначе ако си с 4 врати...така духа че все сванат си ходиш...
абре не знам ама за мен климатика не е екстра а необходимост.
мойа баварец е с 5 врати и още не съм се сващал. абе пичове, къде ви хрумват тия работи
"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
- Новини
Значи пич, ще се опитам да ти дам малко надявам се полезна информация относно автоклиматиците, цените и другите глупости. Един месец работих в сервиз за автоклиматици и горе-долу са ми ясни нещата.
Ще започна с най-баналната забележка. При включен климатик ти се вдига разхода и се скопяват няколко кончета но това едва ли има значение за теб. В България по принцип и дефакто да потдържаш автоклиматик си е живо хабене на нерви и най-вече на средства. Просто цялата работа в сервизите си е чиста проба немърливост.
Климатика се състои от три главни компонента: Компресор, кондензер и изпарител. Има тръби, маркучи и други по-дребни джунджорий.
Компресора е най-сложната машинария в климатика. Съответно е и най-проблемната част. Скапе ли се компресора - най-евтиния вариант е да се смени с нов (около 1000 лева и нагоре). Разбира се в нашата мила родина уж да минем "евтино" и се започва с ремонти на компресор. Ремонта излиза към 300 кинта. След две седмици пак ще си цъфнал и пак 300 кинта. След месец пак ще цъфнеш и айде още 300 кинта и т.н.
Кондензера е другата капризна джаджа. Той се явява допълнителен радиатор и се поставя пред или зад водния радиатор. Течовете по него не са рядкост ..отново е най-добре да се смени с нов а той струва също маса пари. Всякакви кърпения, заварки и т.н. уж спасения са безмислени ....Сработват но не за дълго.
Тръбите .....изключително лесно се пукат .....заварките са компромис ....става уж но сам се досети защо и за техния ремонт гаранцията е месец.
Климатик за каквато и да е кола ......нов климатик .....с монтаж и пълнене и т.н. ....струва около 3000 лева и нагоре. Климатик за 1000 лева ще рече че получаваш рециклирани компоненти. След няколко месеца ще ревеш и ще проклинаш.
Ще започна с най-баналната забележка. При включен климатик ти се вдига разхода и се скопяват няколко кончета но това едва ли има значение за теб. В България по принцип и дефакто да потдържаш автоклиматик си е живо хабене на нерви и най-вече на средства. Просто цялата работа в сервизите си е чиста проба немърливост.
Климатика се състои от три главни компонента: Компресор, кондензер и изпарител. Има тръби, маркучи и други по-дребни джунджорий.
Компресора е най-сложната машинария в климатика. Съответно е и най-проблемната част. Скапе ли се компресора - най-евтиния вариант е да се смени с нов (около 1000 лева и нагоре). Разбира се в нашата мила родина уж да минем "евтино" и се започва с ремонти на компресор. Ремонта излиза към 300 кинта. След две седмици пак ще си цъфнал и пак 300 кинта. След месец пак ще цъфнеш и айде още 300 кинта и т.н.
Кондензера е другата капризна джаджа. Той се явява допълнителен радиатор и се поставя пред или зад водния радиатор. Течовете по него не са рядкост ..отново е най-добре да се смени с нов а той струва също маса пари. Всякакви кърпения, заварки и т.н. уж спасения са безмислени ....Сработват но не за дълго.
Тръбите .....изключително лесно се пукат .....заварките са компромис ....става уж но сам се досети защо и за техния ремонт гаранцията е месец.
Климатик за каквато и да е кола ......нов климатик .....с монтаж и пълнене и т.н. ....струва около 3000 лева и нагоре. Климатик за 1000 лева ще рече че получаваш рециклирани компоненти. След няколко месеца ще ревеш и ще проклинаш.
KGB написа:Иване,
не ми хрумват...ама на далъг път в каквато и да е кола с 4/5 врати и като е 40-50градуса шанса да се сванеш е голям...не съм патувал с 5ца и не знам как е...но по принцип имах в предвид по малките коли.
Абре климатика си е климатик...
колата ми е тройка и не бих я нарекъл голяма!
София - Бургас с 4-ма и климатик къс път ли е, че нямаше схванати?
аз имах предвид да говорим сериозни неща и по същество
аз и грам не съжалявам, че си взех кола с климатик. при недостатъците (висок разход + ниска мощност) пак има едно предимство дето ги превъзхожда, а именно "че нема жега"
"Око за око, и скоро целият свят ще бъде сляп." - Махатма Ганди
- ///MPowered
- поклонник на E36
- Мнения: 320
- Регистриран на: 17.01.2002
той човека искаше да ти каже, че ако нямаш климатик и си отвориш прозорците ... и така караш дълъг път ще се схванеш ...
а по отношение на климата - аз лично не искам още една грижа в колата си ...
а по отношение на климата - аз лично не искам още една грижа в колата си ...
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани