удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от steeN » 25 Май 2011, 7:04

http://www.leftlanenews.com/one-and-don ... -2011.html

пише, че по-малко от 1000 ще бъдат произведени...

...

ето пък какво казва CEO-то за северна америка за 5GT...

BMW of North America CEO Jim O’Donnell says: “The disappointment I have is that I thought a lot of our 5-series station wagon customers would go with the GT,” O’Donnell says. “In point of fact, that is not happening. We have lost those customers to the competition — mainly to Mercedes-Benz.

“The GT has attracted 7- and 5-series customers and conquests,” he says, “but not the station wagon customer we had hoped.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от Zagy » 25 Май 2011, 7:37

Кофти пазарно проучване и сегментово пласиране за ГТ-то... а за 1ва серия М ме е яд - това е най-чистокръвното М-автомобилче напоследък - малко и зло. Такова трябваше да е е Е90 М3, ама....
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от acho.rs » 25 Май 2011, 8:12

Основния проблем на ГТ според мен е липсата на по-слаб вариант - базов *30Д + 8 степенна кутия излиза много скъпо . Пък и не може все да правиш удари - Х5,Х3,Х6,Х1 все бяха (и са) супер успешни модели , но в годините на криза да пуснеш слонско комби :kuku:
а за 1ва серия М ме е яд - това е най-чистокръвното М-автомобилче напоследък - малко и зло. Такова трябваше да е е Е90 М3, ама....

Заги , кое му е чистокръвното ? Първия М автомобил със сериен мотор ? Тегло от 1550кг ? А до колкото знам си се очакваше да бъде лимитирана серия , да не говорим че 135и е много близо до неговите възможности и е на пазара от 3 години .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от Roman 1 » 25 Май 2011, 12:38

Ако погледнем реално на нещата 1М Coupe май наистина се оказа леко разочарование, въпреки, че в един момент и аз въздишах по него.
И тъй като не съм имал удоволствието да се докосна до този автомобил, изводите ми са само на база каталожните данни (може и да не са чак толкова меродавни в действителност).
След като на пазара е вече и 6-та серия Купе със сходен двигател (640i), лично на мен силно впечатление ми направи, че шестицата предлага почти същата динамика (отново само по каталожни данни) при доста по-високо тегло и !!! доста по-нисък разход на гориво от 1М.
Ето малко сравнение:
1М - 1570 кг
340 кс / 450 Нм* (1500 - 4500 об.)
13,6/100 градско / 7,3/100 извън
0-100 км - 4,9 сек.

640i - 1735 кг
320 кс / 450 Нм (!!! 1300 - 4500)
10,5/100 градско / 6/100 извън града
0-100 км - 5,4 сек

Факт е, че двата автомобила нямат много общо по между си, но си мисля, че при тази разлика в теглото единичката с двигателя на новата шестица би следвало да постигне чудеса, още повече, че тези *500 Нм на единичката с overboost може и да се превърнат в 520-530 Нм при същите условия на N55 (кой знае :dunno: )
Струва ми се също така, че в перспектива за 1М (ако въобще има такава) повече би подхождал новият, доста по-лек N20 - 2,0 турбо бензин, който с неговите "цивилни" 245 кс и 350 Нм от 1250 оборота загатва за огромен потенциал и повече възможност за заигравка при баланса на теглото.
Времето ще покаже какво е замислил мюнхенският инженер, а до тогава ние само можем да си разтягаме локуми на база неговите творения.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от acho.rs » 25 Май 2011, 21:27

Мотора на 1М е от Зет4 35ис - директно ! Тягата не я гледай толкова - 2.0ТФСИ е 211кс и 350НМ , новия 28и(2л турбо) е 245кс и 350 НМ , като и двата са мотори от еднакъв тип , но начина по който се трансформира тягата на пътя (конете) са различни . . .Алпина вадят от Б3С 400+кс и 600НМ а М3 е с 50% по-слаба тяга и по-тежко със 100кг пък навървява бая повече :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от Roman 1 » 25 Май 2011, 22:13

Точно защото двигателят е взет директно от конвейра на масовото производство и най-вече защото е 1М, а не М1, този автомобил го намирам за леко разочароващ и виждам като удачно решение за него един 2,0 турбо бензин. Ще спестят тегло и ще подобрят баланса (за разход не говорим), а като гледам на сравнително по-тежката Х1 к'ви показатели и залагат с този двигател (N20), ми се струва, че с малко жокери от развойната дейност на мюнхенци, единичка с този мотор може достигне (а кой знае, може дори и да подобри) представянето на настоящото 135i.
Накак си в моите представи 2,0 turbo ми се струва по-подходящ за това "малко" купе. Иначе не веднъж сме дъвкали, въпроса, че от литър обем могат да се изкарат както 100, така и 1000 кс.
Но както писах по-горе - ние тук си лаем, а керванът в Мюнхен си върви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от michev » 25 Май 2011, 22:47

За мен 5-цата е огромно недуразумение, така че за нея ми е все тая, виж 1-чката много ми допада
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от ogata » 25 Май 2011, 22:59

Пак интернет бизнесмените си мерите кибер пишките със данни на хартия. 5цата била недоразумение , m1 е 1 към 1 с матаретката на з4..... човек ще каже че се чудите с кво да си идете от хола до лятната кухня ,през 3лентовата, асвалтирана градинска пътечка , па като ви погледне човек в подписите ... е46 с десен вола и е36 :mhihi: :mhihi:


Стига ги гледайте тея к.с и н.м. . Всеки авто спор се решава единствено на бялата линия ! ;)

По темата. И GT-то и М1 са супер красиви коли. Жалко само че ще бъдат реализирани толкова малко бройки, щото ще бъдат рядкост с колекционерска стойност, един ден когато обикновен човек като мен ще може да си ги позволи :weed:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от Roman 1 » 25 Май 2011, 23:02

acho.rs написа:Алпина вадят от Б3С 400+кс и 600НМ а М3 е с 50% по-слаба тяга и по-тежко със 100кг пък навървява бая повече

Алпината изобщо не е за подценяване. B3S е 400 кс и 540 Нм (при 420 кс и 400 Нм за М3) и в дисциплината 0-100 дава време 4,7 сек, а М3 с ръчка - 4,9. На доускорение алпината май отново е по-бърза. Вече за представянето на писта - не мога да коментирам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от djkita » 25 Май 2011, 23:40

То още преди да излезне 1М се знаеше, че ще се произвежда лимитирано...... за 5та серия ГТ е друга бира, но 1М не го спират от производство защото е неуспешен :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от acho.rs » 26 Май 2011, 10:16

ogata написа:Пак интернет бизнесмените си мерите кибер пишките със данни на хартия. 5цата била недоразумение , m1 е 1 към 1 с матаретката на з4..... човек ще каже че се чудите с кво да си идете от хола до лятната кухня ,през 3лентовата, асвалтирана градинска пътечка , па като ви погледне човек в подписите ... е46 с десен вола и е36 :mhihi: :mhihi:


Стига ги гледайте тея к.с и н.м. . Всеки авто спор се решава единствено на бялата линия ! ;)

По темата. И GT-то и М1 са супер красиви коли. Жалко само че ще бъдат реализирани толкова малко бройки, щото ще бъдат рядкост с колекционерска стойност, един ден когато обикновен човек като мен ще може да си ги позволи :weed:

Ти пък по тач логика не може да ни даваш наклон на нас :dummy:
Като нямаш какво да кажеш си мълчи , ние си те знаем колко можеш :winky:
Роман - Алпината пада по всеки един възможен показател , освен разход на гориво . И на ускорение и на доускерние е по-слаба . По-интересно е и че 335и на Динан с 620нм пак не може да изпревари Мката . Та виж и примера за 2.0 ТФСИ и *28и - два 4 цилиндрови турбо мотора с равен обем и тяга и почти еднакви криви на тягата - ама едното е 211кс а другото 245 кс . Х1 е доста по-лек от стандартните джипки,кутията и Ха помагат за 0-100 , ама после - не казват ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от Roman 1 » 26 Май 2011, 18:33

acho.rs написа:виж и примера за 2.0 ТФСИ и *28и - два 4 цилиндрови турбо мотора с равен обем и тяга и почти еднакви криви на тягата...

Ачка,
Точно защото не са с еднакви криви, считам, че този пример не е много удачен.
Признавам, че с Ауди съм на "Вие" , но това, което виждаем е че техните 350 Нм са в по-тесен оборотен диапазон. Не съм в състояние да приложа графики за всички, но ето малко цифри:
Audi A4 2,0 tfsi- 350Nm/1500-4200 - 211 кс./5500
Audi S3 2,0 tfsi - 350Nm/2500-5000 - 265 кс./6000
Audi TTS 2,0 tfsi - 350Nm/2500-5000 – 272 кс/6000
vs
BMW N20 - 350Nm/1250–5000.
И понеже на пръв поглед разликата изглежда пренебрежима, виж какво пише западната преса по въпроса:
In fact, until 6000 RPM, the four-cylinder is actually making more power than the six at any given RPM
Driving the car (*става дума за Х1) you'll notice immediately that the engine response is excellent. There's virtually no lag, and the four cylinder delivers its torque strongly and evenly….
... the engine revs more freely than other turbocharged 4-cylinders. The 2-litre turbo in the Golf GTI pants for air whereas the BMW engine reminds of someone breathing out calmly during a workout.
Извинявам се, че примерът е с Голф, но не намерих Ауди, а и считам, че все пак са си близки.
И по-интересното е, че по тунерските форуми твърдят, че при 2,0 на ВАГ групата съществува леко усещане за турбодупка, а след 5000 се позадъхват. От там вероятно е и твоето твърдение за това как се слагали тези коне на пътя. Това обаче може само да покаже колко по-голям потенциал крие N20. И след като ВАГ изцеждат по 265-272 кс от техните двулитровки, защо и БМВ да не направят една назлобена единичка с 2,0 турбо.
Това всъщност се опитах да загатна по-рано.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от msi200 » 26 Май 2011, 18:52

1-ва серия М я пуснаха баш преди да спрат тази генерация на първа серия... незнам какво точно са целяли. Една 135i с чип, окачване и спирачки е достоен противник.

А 5 серия ГТ е мнооого добра кола. Незнам от тука пишещите кой е карал такова, качете се и после ще говорим. Обаче на външен вид е странна и не се връзва с имиджа на БМВ.
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от LizarD » 26 Май 2011, 20:36

Истината е в трета и пета серия. Единицата е прекалено розова за М...
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 19.03.2008

Re: удрят кепенците на 1ва серия М и 5та серия GT

Мнение от boris_dy » 27 Май 2011, 14:32

Да бяха поработили малко по-сериозно и по теглото на 1М.... мотора не е лош изобщо,но със стабилно олекотяване колата може би щеше да намери своите фенове!?!? Като е тясна и няма особен комфорт поне да беше лека и забавна за каране.Как не се хванаха да направят един съвременен вариант на е30 със здрав мотор,солидна механика, лек кош и без глупавите и скъпи електроники на една добра цена?!?!

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook