BMW E12 '78
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: BMW E12 '78
Ииих, колко отдавна не съм се включвал тук...
Както вече беше казано - наистина не е важно, но е12 М535 са с 3.07 диференциал, при това задължително е шпер. Въпросният 3.25 се ползвал при 3-литровите модели, даже и преди е12, например при 3.0 CSL. Всъщност, винаги трябва да се взима предвид и скоростната кутия (нейните предавателни числа).
Диференциалът 3.25 добре ще си пасне с 3.2 литров двигател, най-вече при наличната 4-степенна за момента скоростна кутия (доколкото си спомням). Впоследствие една кутия Getrag 265 ще дойде добре...
Европейските е12 М535 са били предлагани с дог-лег кутия, тоест 5-та скорост е директна. Последните южно-африкански модели са били правени и със свръхдиректна 5-та скорост, тоест 0.81. Но в Южна Африка са правени толкова много промени по е12, че това е предмет на друг разговор.
Както вече беше казано - наистина не е важно, но е12 М535 са с 3.07 диференциал, при това задължително е шпер. Въпросният 3.25 се ползвал при 3-литровите модели, даже и преди е12, например при 3.0 CSL. Всъщност, винаги трябва да се взима предвид и скоростната кутия (нейните предавателни числа).
Диференциалът 3.25 добре ще си пасне с 3.2 литров двигател, най-вече при наличната 4-степенна за момента скоростна кутия (доколкото си спомням). Впоследствие една кутия Getrag 265 ще дойде добре...
Европейските е12 М535 са били предлагани с дог-лег кутия, тоест 5-та скорост е директна. Последните южно-африкански модели са били правени и със свръхдиректна 5-та скорост, тоест 0.81. Но в Южна Африка са правени толкова много промени по е12, че това е предмет на друг разговор.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: BMW E12 '78
DEMIURGE написа:Ииих, колко отдавна не съм се включвал тук...
Както вече беше казано - наистина не е важно, но е12 М535 са с 3.07 диференциал, при това задължително е шпер. Въпросният 3.25 се ползвал при 3-литровите модели, даже и преди е12, например при 3.0 CSL. Всъщност, винаги трябва да се взима предвид и скоростната кутия (нейните предавателни числа).
Диференциалът 3.25 добре ще си пасне с 3.2 литров двигател, най-вече при наличната 4-степенна за момента скоростна кутия (доколкото си спомням). Впоследствие една кутия Getrag 265 ще дойде добре...
Европейските е12 М535 са били предлагани с дог-лег кутия, тоест 5-та скорост е директна. Последните южно-африкански модели са били правени и със свръхдиректна 5-та скорост, тоест 0.81. Но в Южна Африка са правени толкова много промени по е12, че това е предмет на друг разговор.
Занапред не ни напускай за толкова време - изпускаме ценна и интересна информация.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Как ще и стоят?
Айде на l-jetronic-ите :
Мисля да запазя губерите вътре
Айде на l-jetronic-ите :
Мисля да запазя губерите вътре
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: BMW E12 '78
Уххх... джантите са уникални! Настръхнах чак. 14-ки ли са?
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Alexch написа:Уххх... джантите са уникални! Настръхнах чак. 14-ки ли са?
14-ки са, Mahle '78 година, 7-инчови, ET11. Гумите - 195/70 Yokohama (чисто нови, но малко залежали)
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
По колата се работи, да не си мислите, че съм я з**бал Просто не намирам време да ъпвам темата. Много неща ми се струпаха като проблеми, вече не помня какво правих и какво не. Първо имах прецакани инжектори. Бях ги чистил с концентрат Meglio на ултразвук и ги бях оставил да престоят 2 месеца така. След като ги качих на мотора се оказа, че инжекторите не работят - Meglio-то ги е спекло. Успях някакси да ги изчистя, заработиха, но пък не затваряха добре - сълзяха самите инжектори и моторът не работи добре. Позвах Meglio когато си чистих инжекторите на 535цата и резултатът беше добър, но тогава монтирах инжекторите веднага на мотора и може би затова нямах проблем. Успях да приспособя в последствие инжектори от по-новия тип (М30 след 81ва) и сега карам с тях. Любака ми намери оригинални инжектори, които в скоро време ще изчистя както трябва и ще монтирам, но за сега карам с по-новия тип.
Имах проблеми при слагането на виското - оказа се, че ако сложиш водна помпа от Е28 с виско от Е28 вариантът е куц - перката опира в радиатора. Затова пък сложих перка от Е12 с виско и водна помпа от Е28 и с малко нагаждане (подложих 2мм шайби между виското и перката) и нещата си дойдоха на мястото. В момента не съм оправил захранването на горивната помпа (храня я постоянно от акумулатора, което не е добре) и предстои да го направя както трябва. Моторът звучи добре, но още не мога да се преборя с тайминга на запалването и сместа. Все пак от 3 мотора сглобявам един и то с различно ЕКУ. Но съм на прав път и мисля, че скоро ще имам успех.
Предстои смяна на парното (стария радиатор е спукан), смяна на таблото и часовника и ревизия на ел. системата (има неработещи светлини и разни други такива), както и смяна на жилата на ръчната спирачка.
Искам междувременно да похваля сервиз за гуми Interpan, които ми свършиха доста добра работа. Оказа се, че джантите , които имах са доста криви освен радиално, така и аксиално. На 2 места ми отказаха изправяне, но в Интерпан ми свършиха работа, за няколко часа и срещу 96лв за 4те джанти (включва демонтаж, монтаж и баланс). Препоръчвам ги !
Това за сега от мен, колата вече е на пътя в процес на настройка на инжекциона
Поздрави!
PS:Благодаря особено много на The Storm, който ми оказваше помощ и ми даваше акъл почти през цялото време, на M. Velichkov за съпорта по проекта и за докарването на хилядите донори, изклани до момента и на Demiurge за множеството технически консултации, които ми проведе
Като я подкарам като хората ще ви черпя, пичове!
Имах проблеми при слагането на виското - оказа се, че ако сложиш водна помпа от Е28 с виско от Е28 вариантът е куц - перката опира в радиатора. Затова пък сложих перка от Е12 с виско и водна помпа от Е28 и с малко нагаждане (подложих 2мм шайби между виското и перката) и нещата си дойдоха на мястото. В момента не съм оправил захранването на горивната помпа (храня я постоянно от акумулатора, което не е добре) и предстои да го направя както трябва. Моторът звучи добре, но още не мога да се преборя с тайминга на запалването и сместа. Все пак от 3 мотора сглобявам един и то с различно ЕКУ. Но съм на прав път и мисля, че скоро ще имам успех.
Предстои смяна на парното (стария радиатор е спукан), смяна на таблото и часовника и ревизия на ел. системата (има неработещи светлини и разни други такива), както и смяна на жилата на ръчната спирачка.
Искам междувременно да похваля сервиз за гуми Interpan, които ми свършиха доста добра работа. Оказа се, че джантите , които имах са доста криви освен радиално, така и аксиално. На 2 места ми отказаха изправяне, но в Интерпан ми свършиха работа, за няколко часа и срещу 96лв за 4те джанти (включва демонтаж, монтаж и баланс). Препоръчвам ги !
Това за сега от мен, колата вече е на пътя в процес на настройка на инжекциона
Поздрави!
PS:Благодаря особено много на The Storm, който ми оказваше помощ и ми даваше акъл почти през цялото време, на M. Velichkov за съпорта по проекта и за докарването на хилядите донори, изклани до момента и на Demiurge за множеството технически консултации, които ми проведе
Като я подкарам като хората ще ви черпя, пичове!
- BRAAT
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: BMW E12 '78
ОООО, НЕ, тя вече е в движение . Супер, имаш доста напредък от последния пост. Дано стане така мечтаната от теб Е12-ка!
SHARK-а му е майката!!!
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: BMW E12 '78
мдаааа... даже онази вечер направихме 2 дължини по околовръстното
Ама тоя сложил тия джанти след това и още не съм ги виждал на живо Иначе е много приятна и се надявам много скоро да доизчисти(м) проблемите по нея.
И за да подам още инфо ... ей как заспа виското с перката ... само трябва да попремерим евентуално за някой дифузьор...
Ама тоя сложил тия джанти след това и още не съм ги виждал на живо Иначе е много приятна и се надявам много скоро да доизчисти(м) проблемите по нея.
И за да подам още инфо ... ей как заспа виското с перката ... само трябва да попремерим евентуално за някой дифузьор...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: BMW E12 '78
Перката идва твърде близо, и е голям шанса да издере радиатора.
Като добра идея - пробвай перка от ТДС
Като добра идея - пробвай перка от ТДС
- JohnnyBlack
- младши ентусиаст
- Мнения: 522
- Регистриран на: 17.01.2005
- Местоположение: Мюнхен/Пловдив
Re: BMW E12 '78
Ако са здрави тампоните на мотора няма да има драми.
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: BMW E12 '78
Лично и на мен перката ми седи прекалено близо до радиатора, едно рязко на спирачките и стават чудеса. Личен опит и то в/у нов радиатор.
П.С. Полираш ли бордовете на тез ББС-и и намериш ли капачки за средите няма да сбъркаш изобщо, стига да не ги търкаляш през зимата полирани разбира се.
Леко вдъхновение:
П.С. Полираш ли бордовете на тез ББС-и и намериш ли капачки за средите няма да сбъркаш изобщо, стига да не ги търкаляш през зимата полирани разбира се.
Леко вдъхновение:
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
KriK4eTo написа:П.С. Полираш ли бордовете на тез ББС-и и намериш ли капачки за средите няма да сбъркаш изобщо, стига да не ги търкаляш през зимата полирани разбира се.
Леко вдъхновение:
Да, джантите ще ги обработя и ще станат като на твоята снимка, само че малко по-натам.
Отдавна не съм писал, все не ми остава време да снимам и да описвам.
Двигателят, който гласих за Е12ката (3.2л) се оказа с проблем. КАто го купих моторът беше със сменени сегменти, хонингован, сменени лагери. Аз се уверих, че това е така, наистина тия части бяха нови. Имах доста проблеми докато сложа мотора - първо мостовете за малкия и големия шестак се оказаха различни, в последствие имах проблем с 40 годишния инжекцион, инжектори, байпас-клапан на дросела, охлаждане, виско и какво ли още не. В крайна сметка след доста премеждия моторът запали и колата тръгна. Обаче не държеше налягане на маслото. Под 1800 оборота, лампата светеше. Карах я така коло 200км. Надявах се да е от маслото или от датчика. Смених ги и двете, но резултат нямаше. Свалих мотора - лагерите бяха започнали да се износват (за едва 200км). В маслото имаше метален прах. Причините за този фал може да са 2 според мен :
1. не омаслих предварително маслената помпа. Тя беше суха като я слагах на мотора.
2. Хората, от които взех мотора не са шлайфали коляновия вал, не са го мерили, само са сменили лагери
Каквато и да е причината, аз бях тотално изтощен от разправии с тая кола. Бях купил един донор през септември - Е28 528I. Направо взех неговия двигател и го мушнах в Е12ката, барабар с 5-степенната кутия. В момента всичко си е мястото, моторът работи отлично. Смених изцяло генерацията, вече съм с 2 тръби от край до край, както трябва да е М30Б28. Колата е сравнително тиха, моторът се държи добре, за момента съм доволен.
Бях сменил предните амортисьори с маслени BOGE, оригинални, чисто нови с БМВ щампа на тях. Обаче не ми харесаха (много бяха меки) и затова си поръчах газово Монро за отпред. Отзад сложих едни Bilstein B6, които са втора употреба, но са почти нови, в перфектно здраве са. Отпред монтирах оригинални Е12 пружини, отзад обаче сложих от Е34. Те са с малко по-голям диаметър от тези на Е12/Е28, и са по-твърди. Нарочно избрах такива, защото първо е трудно да си намери човек читава задна пружина за Е12 и второ - понеже имам газова уредба, предпочитам да съм малко по-твърд отзад, за да не кляка много като седнат 2ма души отзад. Стойката и ми харесва , а поведението с газовото окачване е значително по-добро.
Ревизирах предните спирачни апарати, но не успях да снимам процедурата. Подбрах си хубави буталца, сложих нови гумички, всичко е 6 вече. Апаратите са 4 бутални и имаха спекли бутала. ОСвен това накладките бяха с някакво ковано жигулско феродо. Още не съм доволен от спирането. Предстои да ревизирам и спирачната помпа.
За момента толкова, скоро ще освежа темата и със снимки.
Поздрави!
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: BMW E12 '78
Колко мм са ти буталцата на спирачните апарати? И откъде ги намери?
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
alpina-ma6inata написа:Колко мм са ти буталцата на спирачните апарати? И откъде ги намери?
Буталца нови не съм купувал, защото имах здрави и хубави. Мисля, че бяха 40 или 42мм, но не съм 100% сигурен. В "Бял скорпион 13" предлагат и буталца и ремонтни комплекти за всякакви коли. Ремонтния комплект беше 17лв на апарат, а цена с буталцата беше около 40лв на апарат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани