Разпъване на бомбета :-?
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Разпъване на бомбета :-?
Здравейте,
Преди да си купя колата е имала някакъв удър отпред отляво, калника е сменен останалите детайли са си нейните, капака беше с оригиналната си боя. Знам че не може да се добие добра представа какво точно е станало но все пак... Тегли леко надясно, предимно след 80км/ч, зависи от настилката.
Ходих на 1 реглаж и ми казаха че или шенкела или амортисьора (или и двете са криви), ходих при втори - същото (няма да споменавам имена добри са, ако някой го интересува не е тайна) предно ляво колело стои "полегнало" към колата от горния край, (има прекалено голям кембър) следователно прави по малка следа с пътя и затова си тегли на дясно (това е ясно ).
Смених 4-те амортисьора, заедно с пружините, целите макферсони, на моя преден ляв чашката която ляга на бомбето беше много крива. Докато беше свален шенкела го мерихме със шублер спрямо здрав, бяха 1 към 1. В тегленето нямаше промяна, все пак отидох на реглаж - никаква разлика и там. Човека ме посъветва че крив шенкел няма как да се хване така с мерене - смених и него, днес пак на реглаж, никаква разлика.
Ето я разпечатката от днес, реално не остава нищо друго освен лявото бомбе да е мръднало и то да криви геометрията.
Аз си мисля за следните варианти:
1. Да ходя където разпъват блъснати коли, и със "дозер" или както се казва да ми я дръпнат, но нещо ми се вижда прекалено грубо за това нещо. Също така приемем съвети за хора които са на "ти" с такива неща.
2. Да си взема кембър плейтс и да ги изравня по някакъв начин. Кое към кое не е сигурно
3. Да пробвам със стрът бар, които се регулира и да пробвам да я "отворя". Това най-вероятно няма да стане, защото няма гаранция че само левия ще мръдне, по-скоро ще мръднат и двата.
Та, вие какво мислите?
Поздрави!
Преди да си купя колата е имала някакъв удър отпред отляво, калника е сменен останалите детайли са си нейните, капака беше с оригиналната си боя. Знам че не може да се добие добра представа какво точно е станало но все пак... Тегли леко надясно, предимно след 80км/ч, зависи от настилката.
Ходих на 1 реглаж и ми казаха че или шенкела или амортисьора (или и двете са криви), ходих при втори - същото (няма да споменавам имена добри са, ако някой го интересува не е тайна) предно ляво колело стои "полегнало" към колата от горния край, (има прекалено голям кембър) следователно прави по малка следа с пътя и затова си тегли на дясно (това е ясно ).
Смених 4-те амортисьора, заедно с пружините, целите макферсони, на моя преден ляв чашката която ляга на бомбето беше много крива. Докато беше свален шенкела го мерихме със шублер спрямо здрав, бяха 1 към 1. В тегленето нямаше промяна, все пак отидох на реглаж - никаква разлика и там. Човека ме посъветва че крив шенкел няма как да се хване така с мерене - смених и него, днес пак на реглаж, никаква разлика.
Ето я разпечатката от днес, реално не остава нищо друго освен лявото бомбе да е мръднало и то да криви геометрията.
Аз си мисля за следните варианти:
1. Да ходя където разпъват блъснати коли, и със "дозер" или както се казва да ми я дръпнат, но нещо ми се вижда прекалено грубо за това нещо. Също така приемем съвети за хора които са на "ти" с такива неща.
2. Да си взема кембър плейтс и да ги изравня по някакъв начин. Кое към кое не е сигурно
3. Да пробвам със стрът бар, които се регулира и да пробвам да я "отворя". Това най-вероятно няма да стане, защото няма гаранция че само левия ще мръдне, по-скоро ще мръднат и двата.
Та, вие какво мислите?
Поздрави!
Tires are evil - destroy them all ...
- EH0260BB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 7.04.2012
- Местоположение: Плевен
- Кара: пил
- Мечтае да кара: пил и да стигне жив
- Детайли за колата: мътни
Re: Разпъване на бомбета :-?
На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...
Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Разпъване на бомбета :-?
EH0260BB написа:На Е46 ...
Така като гледам на снимката когато "пъпката" си е на мястото, е докрай "разпънато" (също ляво бомбе), иначе не се бях сещал и щеше да е доста добре ако станеше така
Благодаря все пак, ще погледна и на моята как е.
П.П: всъщност аз по тоя начин мога да бутна дясното и то да легне и поне да спра дърпането ...
Благодарско!
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Разпъване на бомбета :-?
Мерил ли си разстоянието между бомбетата на здраво е46, за да видиш колко е разликата ако има такава?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Разпъване на бомбета :-?
efren написа:Мерил ли си разстоянието между бомбетата на здраво е46, за да видиш колко е разликата ако има такава?
Не, не съм. Но според това клипче https://www.youtube.com/watch?v=3paHuMbCS5M, и от това което колегата по-горе сподели, може да се бутне до 1 градус камбър, колкото е и разликата при мене, така че при първа възможност ще бутна десния и ще пиша.
Все пак се ослушвам и за други варианти, в сучай че това не сработи.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: Разпъване на бомбета :-?
Премери я, ще разбереш точно колко е криво бомбето ( разбира се ако приемем, че другото си е на мястото ) и ще ти е много по лесно да решиш дали и как ще се ремонтира. Ако не е криво ще се насочиш към долната част. Шенкела по принцип не е най-здравата част и въпреки, че си го сменил се надявам да си бил сигурен, че този който сменяш е добре. Аз специално сменях заден носач на е46 защото беше крив и "майстора" (така наречен условно) го смени без да измери новия, та след това се наложи аз да си слагам трети и нещата рязко се оправиха. Надявам се да не си карък, като мен, но все пак 3-ките като цяло не ги бракуват заради лоши фарове и ръжда по веждите
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Разпъване на бомбета :-?
Със сигурност ще е добре да го премеря това и ще го направя при първа възможност. А за шенкела - аз лично участвах в меренето на шенкела, новия - спрямо стария - спрямо десния - 3те бяха 1 към 1. Смених го просто защото е сравнително евтин и 2-3 ма човека тогава ми казаха че това няма как да се улови с мерене, тогава може би се съгласих с тях, но вече си мисля че ако се концентрираш и отделиш едно 10 мин с точен шублер може да се измери.
Представям си че удара е бил високо в гумата (ниските удари като в бордюр, правят обратен ефект, всички го знаем ), тоест почти е невъзможно носача да се е "разтеглил" и след като всичко останало е сменено остава бомбето, пича от този клип https://www.youtube.com/watch?v=VN85QP2X9V4 мести до 1 градус +- в кембара. Освен това ми направи впечатление че си "изправи" гумите спрямо заводските метрики, но това е друга тема...
Представям си че удара е бил високо в гумата (ниските удари като в бордюр, правят обратен ефект, всички го знаем ), тоест почти е невъзможно носача да се е "разтеглил" и след като всичко останало е сменено остава бомбето, пича от този клип https://www.youtube.com/watch?v=VN85QP2X9V4 мести до 1 градус +- в кембара. Освен това ми направи впечатление че си "изправи" гумите спрямо заводските метрики, но това е друга тема...
Tires are evil - destroy them all ...
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Разпъване на бомбета :-?
EH0260BB написа:На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...
То хубаво,но на снимката пише Е46 М3, и въпросът е на "простите" Е46 дали има такава опция?Плюс това изместването,което позволяват шлиците ми се струва доста малко за решаване на проблема.
И последно:като гледам струва ми се,че шпилките на тампона са на 120 Градуса,а стержена на амортисьора не е в центъра,от което следва,че при завъртане на тампона на 120 гр. можеш да промениш страничен и надлъжен наклон в 3 фиксирани позиции.Което е заложено заводски ,но няма да се учудя ако е само на М3.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Разпъване на бомбета :-?
немо написа:EH0260BB написа:На Е46 може да се регулира страничния наклон (камбър) в някакви граници.
Развий една от 3те гайки на тампона на Макферсона и виж дали тампона има възможност да се избута навън. Ако е плътно навън (вляво), значи няма да стане с изместване на тампона, а трябва да приложиш някои от посочените от теб методи...
То хубаво,но на снимката пише Е46 М3, и въпросът е на "простите" Е46 дали има такава опция?Плюс това изместването,което позволяват шлиците ми се струва доста малко за решаване на проблема.
И последно:като гледам струва ми се,че шпилките на тампона са на 120 Градуса,а стержена на амортисьора не е в центъра,от което следва,че при завъртане на тампона на 120 гр. можеш да промениш страничен и надлъжен наклон в 3 фиксирани позиции.Което е заложено заводски ,но няма да се учудя ако е само на М3.
Не е само на М3 колега, на всяко е46 е така, виж клиповете които съм дал по-горе, хората бутат до 1 градус в страничния наклон от там. Така или иначе аз ще го пробвам и ще пиша.
Tires are evil - destroy them all ...
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Разпъване на бомбета :-?
cmdkick написа:Не е само на М3 колега, на всяко е46 е така, виж клиповете които съм дал по-горе, хората бутат до 1 градус в страничния наклон от там. Така или иначе аз ще го пробвам и ще пиша.
О.К. не споря,просто правя разсъждения по картинка.На дъртия ми Опел е така,чрез завъртане на тампона съм правил -2.5 и -1.5 страничен наклон
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- EH0260BB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 7.04.2012
- Местоположение: Плевен
- Кара: пил
- Мечтае да кара: пил и да стигне жив
- Детайли за колата: мътни
Re: Разпъване на бомбета :-?
Ето как се прави регулиране на страничния наклон на Е46 според BMW TIS на руски език: http://tis.bmwcats.com/doc1043601/.
Даже си има и специален инструмент с който да местиш тампона.
А снимката е от Е46 М3 където бомбето е същото, а тампона е с изместен назад център за по-голям кастър.
Даже си има и специален инструмент с който да местиш тампона.
А снимката е от Е46 М3 където бомбето е същото, а тампона е с изместен назад център за по-голям кастър.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани