Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
целта на темата ми беше .. не да се хваля или друго подобно
исках да споделя, опита и трънливия път през който минах, и продължавам да се лутам
като цяло целия проект ми донесе до тук повече горчивина, отколкото наслада
почти никаква читава информация не може да се намери от български източници
"майсторите" си пазят тайните за тях си .. като че ли е някаква мега секретна операция .. и трябва с ченгел да теглиш думите им .. за да може да намериш това което търсиш
или пък си правят експерименти .. на нещо което за първи път правят/виждат
колегите които имат "опит" .. не споделят с охота, дали ги мързи да пишат или просто зад екрана на чуждите несгоди
така както се усеща атмосферата повечето са се прецакали нещо .. и ги е срам или яд и т.н.
факт е, че много трудно се получава дискусия или чужд опит да се намери
та затова .. се опитвам да споделя моя опит и лутанията си
с едничката цел .. за да е от полза на следващите Братя по БМВ да имат малко повече информация отколкото аз получих
исках да споделя, опита и трънливия път през който минах, и продължавам да се лутам
като цяло целия проект ми донесе до тук повече горчивина, отколкото наслада
почти никаква читава информация не може да се намери от български източници
"майсторите" си пазят тайните за тях си .. като че ли е някаква мега секретна операция .. и трябва с ченгел да теглиш думите им .. за да може да намериш това което търсиш
или пък си правят експерименти .. на нещо което за първи път правят/виждат
колегите които имат "опит" .. не споделят с охота, дали ги мързи да пишат или просто зад екрана на чуждите несгоди
така както се усеща атмосферата повечето са се прецакали нещо .. и ги е срам или яд и т.н.
факт е, че много трудно се получава дискусия или чужд опит да се намери
та затова .. се опитвам да споделя моя опит и лутанията си
с едничката цел .. за да е от полза на следващите Братя по БМВ да имат малко повече информация отколкото аз получих
Последна промяна Ivo III на 30 Юли 2020, 0:18, променена общо 1 път
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Ivo III написа:целта не темата ми беше .. не да се хваля или друго подобно
исках да споделя, опита и трънливия път през който минах, и продължавам да се лутам
като цяло целия проект ми донесе до тук повече горчивина, отколкото наслада
почти никаква читава информация не може да се намери от български източници
"майсторите" си пазят тайните за тях си .. като че ли е някаква мега секретна операция .. и трябва с ченгел да теглиш думите им .. за да може да намериш това което търсиш
или пък си правят експерименти .. на нещо което за първи път правят/виждат
колегите които имат "опит" .. не споделят с охота, дали ги мързи да пишат или просто зад екрана на чуждите несгоди
така както се усеща атмосферата повечето са се прецакали нещо .. и ги е срам или яд и т.н.
факт е, че много трудно се получава дискусия или чужд опит да се намери
та затова .. се опитвам да споделя моя опит и лутанията си
с едничката цел .. за да е от полза на следващите Братя по БМВ да имат малко повече информация отколкото аз получих
Колега, хубаво е това, което правиш, но според мен има предостатъчно инфо в интернет.
Не съм много запознат с опциите за тунинг при N57, но се занимавам с тунинг на моя N54 вече няколко години и мога да ти кажа, че 90% от нещата, които знам и съм приложил са прочетени в интернет. И да, до майстори не съм се допитвал тъй като не смятам, че те са хората, които ще ми отговорят какъв кулер да сложа или какъв софтуер или каквото и да е. Просто го поръчвам и го нося да ми го монтират. Защо да слушам на чичо Гошо теориите при положение, че хората са тествали различни кулери, качили са логове с тях и т.н. дали чичо Гошо ще знае по-добре
Та, както казах, има предостатъчно информация във форумите, във фейсбук и в ютюб. Американските братя достатъчно се занимават със доста сериозен тунинг и са достатъчно маниаци да пишат огромни и дълги мнения във форумите, така че според мен се насочи натам. Има сериозни проекти и в Русия, и в западна Европа и като цяло си е голямо и отворено общество, така че просто трябва да го намериш. Е, да, отнема време да четеш огромни мнения, да отсяваш качествените такива от некачествените, нооо такова е, ако искаш лесното си купуваш направена кола от някой друг и само газ
Чета ти иначе темата с интерес и се надявам накрая да си доволен. Чувстото когато най-накрая всичко работи и ти само си даваш газ е много яко.... и писва бързо де.. и пак започваш да си търсиш ядовете със следващи модификации
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
горе долу, така става
започнах да чета чужда литература .. и да пресявам със сито информацията, подобно на търсене на злато в река от пясък )
промених си тактиката, и се въоръжих с търпение .. когато стане - тогава
ще тествам съединителя, ще сваля данни за работата в горещо и студено време
след това следва помпа и дюзи от М50d .. и етанол/металнол може би
ще събера някои интересни теми за четене за бъдещите N57 тунери
https://www.torquecars.com/bmw/n57-tuning.php
дискусия за помпи R70 и R90 - https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1607465
каталог - https://chiptuning.ca/#https://chiptuni ... 2/54/55/53
започнах да чета чужда литература .. и да пресявам със сито информацията, подобно на търсене на злато в река от пясък )
промених си тактиката, и се въоръжих с търпение .. когато стане - тогава
ще тествам съединителя, ще сваля данни за работата в горещо и студено време
след това следва помпа и дюзи от М50d .. и етанол/металнол може би
ще събера някои интересни теми за четене за бъдещите N57 тунери
https://www.torquecars.com/bmw/n57-tuning.php
дискусия за помпи R70 и R90 - https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1607465
каталог - https://chiptuning.ca/#https://chiptuni ... 2/54/55/53
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
днес покарах малко градско, и няколко бързи прави по тангентата колкото да сработя съединителя и сваля живи данни както обещах
това което гледах е температурата на маслото понеже съм сложил 5W50 и имаше колеги които питаха какви температури държи
днес беше около 28 градуса в София
на градско маслото беше 84-86 градуса при кротко каране, при няколко бързи кратки отсечки около теца на военна рампа .. и стана 93 градуса
по тангентата .. при по сериозно ускорение (но не на макс) на 5та и 6та .. стигна до 98-99 градуса маслото
ето малко живи данни, ако някой може да ги разчете и даде анализ .. ще е отлично за каузата
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 1.08.2020/
това което гледах е температурата на маслото понеже съм сложил 5W50 и имаше колеги които питаха какви температури държи
днес беше около 28 градуса в София
на градско маслото беше 84-86 градуса при кротко каране, при няколко бързи кратки отсечки около теца на военна рампа .. и стана 93 градуса
по тангентата .. при по сериозно ускорение (но не на макс) на 5та и 6та .. стигна до 98-99 градуса маслото
ето малко живи данни, ако някой може да ги разчете и даде анализ .. ще е отлично за каузата
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 1.08.2020/
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
за сега новия съединител държи добре незнам колко ще изкара, но е отличен и за всекидневно нормално каране в града
първото впечатление след смяната беше, че .. при потегляне от място с ниски обороти се получаваше едно разстрисане на цялата кола
колега от БМВ ми каза, че от завода препоръчвали 500км пробег за сработване на нов съединител
и горе долу така стана .. около 500км предимно градско, и разтрисането изчезна напълно
сега съединителя зацепва много меко и плавно, педала се натиска леко като на женска малолитражка но се усеща страшната тяга
тествах го държи и над 3000 оборота при рязко подаване на тяга, преди на 6-та където боксуваше като стрелката на оборотомера подскачаше
сега и на 2-3 скорост с педал потънал до долу .. няма видимо преплъзване
колата се усеща много лека, все едно е опел кадетче с 2 врати даже като картонена
другото добро впечатление, е че колата все едно до сега не е вървяла
видя се вече истинския потенциал .. уж не подскачаше постоянно стрелката, но явно не е зацепвал добре със стария съединител и леко е преплъзвал
сега с 200 на 6-та .. като сръчкам газта и колата подскача
истинската тяга е някъде около 160-180+ км .. и доста забавна става (но пък къде караме с толкова? и колко спрямо ежедневното ни каране се питам?)
количката външно си изглежда пенсионерската и по нищо не и личи потенциала
имах една весела случка на магистрала .. един мерцедес бяла жипка .. изпреварих го и се залепи гадно зад мен и почна да ме притиска, плааавно ускорявах стигнах 200 и той след мен пак залепен плътно ... и я сръчках както беше с 200 и излетях напред все едно на трета .. и тоя се отказа да ме претиска
колеги, бихте ли ми препоръчали къде да я закарам на дино тест в София
и какво трябва да подготвя предварително - добавки да почистя дюзи? (какви), друго и дали има никакъв смисъл
забелязах също, че с нафта на Ромпетрол е доста по динамична от на ОМВ, дори и от скъпата нафта на Лукоил, а преди не се усещаше разлика особена
първото впечатление след смяната беше, че .. при потегляне от място с ниски обороти се получаваше едно разстрисане на цялата кола
колега от БМВ ми каза, че от завода препоръчвали 500км пробег за сработване на нов съединител
и горе долу така стана .. около 500км предимно градско, и разтрисането изчезна напълно
сега съединителя зацепва много меко и плавно, педала се натиска леко като на женска малолитражка но се усеща страшната тяга
тествах го държи и над 3000 оборота при рязко подаване на тяга, преди на 6-та където боксуваше като стрелката на оборотомера подскачаше
сега и на 2-3 скорост с педал потънал до долу .. няма видимо преплъзване
колата се усеща много лека, все едно е опел кадетче с 2 врати даже като картонена
другото добро впечатление, е че колата все едно до сега не е вървяла
видя се вече истинския потенциал .. уж не подскачаше постоянно стрелката, но явно не е зацепвал добре със стария съединител и леко е преплъзвал
сега с 200 на 6-та .. като сръчкам газта и колата подскача
истинската тяга е някъде около 160-180+ км .. и доста забавна става (но пък къде караме с толкова? и колко спрямо ежедневното ни каране се питам?)
количката външно си изглежда пенсионерската и по нищо не и личи потенциала
имах една весела случка на магистрала .. един мерцедес бяла жипка .. изпреварих го и се залепи гадно зад мен и почна да ме притиска, плааавно ускорявах стигнах 200 и той след мен пак залепен плътно ... и я сръчках както беше с 200 и излетях напред все едно на трета .. и тоя се отказа да ме претиска
колеги, бихте ли ми препоръчали къде да я закарам на дино тест в София
и какво трябва да подготвя предварително - добавки да почистя дюзи? (какви), друго и дали има никакъв смисъл
забелязах също, че с нафта на Ромпетрол е доста по динамична от на ОМВ, дори и от скъпата нафта на Лукоил, а преди не се усещаше разлика особена
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
малко да добавя инфо за моя проект
така или иначе не стигам до колата да я карам .. но как стана на 193К км .. не разбрах
нямаше никакви шумове, светене на чекове или каквито и да е признаци
но реших да сменя веригите
от трите вериги - двете нямаха особени забележки
но тази маслената помпа е била сериозно разтеглена
ето видео
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 652352.mp4
ето и маркерите
колата е на белег .. и се вижда колко е разминаването - черната планка трябва да е опрала долу - толкова е разтеглянето
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... -19-11.jpg
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... -19-21.jpg
нямам идея, дали тунинга ми е засилил процеса или просто си е била за смяна на вериги .. но според мен съм я хванал на време
реално, колата нямаше никакви симптоми, нито шум, нито нищо за вериги (километрите са реални)
така или иначе не стигам до колата да я карам .. но как стана на 193К км .. не разбрах
нямаше никакви шумове, светене на чекове или каквито и да е признаци
но реших да сменя веригите
от трите вериги - двете нямаха особени забележки
но тази маслената помпа е била сериозно разтеглена
ето видео
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... 652352.mp4
ето и маркерите
колата е на белег .. и се вижда колко е разминаването - черната планка трябва да е опрала долу - толкова е разтеглянето
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... -19-11.jpg
http://storage.dynamic-arms.com/i3/bmw/ ... -19-21.jpg
нямам идея, дали тунинга ми е засилил процеса или просто си е била за смяна на вериги .. но според мен съм я хванал на време
реално, колата нямаше никакви симптоми, нито шум, нито нищо за вериги (километрите са реални)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Е карай я, че се троши иначе.
Замери ли я на дино?
Замери ли я на дино?
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Щурми написа:Е карай я, че се троши иначе.
Замери ли я на дино?
да я карам, но не е удобна за нищо
нито има място за пушките, багажника не събира нищо защото има криви угли, в града завива трудно .. само за магистрала с две чанти и то по равни пътища
въобще много непрактична кола за моите нужди
не съм я мерил, незнам къде да я закарам - бих се радвал да ми предложете къде да я закарам на Дино
БТВ: нафта от Ромпетрол и добавка на Бардал BDC .. върви страшно! и много остра реакция има (е много мирише, но няма пълно щастите)
тествах и с други нафти, и от скъпи и от ефтини .. но не са така добре
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Да не направиш и ти като мен, от е91 на ф11
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
chris_barnes написа:Да не направиш и ти като мен, от е91 на ф11
Sent from my iPhone using Tapatalk
не
купих си английска джипка и сега Е91 на стероиди ми се вижда космически кораб и много ме кефи да полетя отвреме на време
пуснах темата за веригата, защото изчетох много теми кога и дали да се сменя верига
и горещо препоръчвам на тези колеги които са решили да засилват колите си .. да сменят навреме веригите
първо че мощноста, и реакциите стават едни много различни, и второ че едва ли има някой който ще си кара кротко близо 400 кончета
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
За дино на Овърдрайв или на Хед, поне резултатите ще са по реалистични, това на хед показва по малко когато тунинга не е правен от тях, поне такива са слуховете
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
vld написа:За дино на Овърдрайв или на Хед, поне резултатите ще са по реалистични, това на хед показва по малко когато тунинга не е правен от тях, поне такива са слуховете
Само, че над 90% от резултатите по форумите са правени на dynojet и ако искаш да си свериш часовника спрямо тях е по-добре и ти да направиш замерването на dynojet. Аз поне така мисля да направя като ми стане готова колата.
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
взех я с новите вериги
чува се много по мъркаща и като че ли по малко мирише отзад
чува се много по мъркаща и като че ли по малко мирише отзад
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Иво, не е невъзможно предвид по-точният тайминг на двигателя.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Е91 LCI 330хD N57 тунинг
Щурми написа:vld написа:За дино на Овърдрайв или на Хед, поне резултатите ще са по реалистични, това на хед показва по малко когато тунинга не е правен от тях, поне такива са слуховете
Само, че над 90% от резултатите по форумите са правени на dynojet и ако искаш да си свериш часовника спрямо тях е по-добре и ти да направиш замерването на dynojet. Аз поне така мисля да направя като ми стане готова колата.
нали различните инструменти измерват сила, физически закони ... не трябва ли да показват еднакви величини или поне близки?
или се надлъгват да показват по красиви графики?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани