DIY:Полиране на стопове и фарове
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
DIY:Полиране на стопове и фарове
Колеги, днес полирах стъклата на светлините на багажника с един продукт за целта- PRO-TEC NANO HEADLIGHT RESTORE KIT и останах доволен от резултата. С него естествено може да се полират и фаровете.
1. По един лист водна шкурка P600 и Р1200 се нарязват на 4 еднакви ивици и после всяка на още 2. Разделят се на две за левия и десния стоп или фар. Около стопа или фара може да се облепи с хартиено тиксо, ако се работи прецизно може и да не се облепя. Когато обработката с шкурката е ръчно, се усеща кога е завършена, не се извършва ненужно намаляване на дебелината на стъклото. Повърхността се напръсква с Nano Finisher. Започва се с 4минавания с водна шкурка P600, като периодично се пръска отново с Nano Finisher . Може би те са най-важни за успеха, ако не се направят правилно, резултата няма да е добър, при полирането ще се разбере и ще трябва всичко да се повтори отначало. При обработката се образува доста голям слой от бяла каша- това е проблемната повърхност на стъклото, когато се премахне започва да се усеща гладкост и белия слой при търкане значително намалява. След, което процедурата се повтаря с шкурка Р1200. Според мен количествато на Nano Finisher не е достатъчно и се наложи да използвам и вода. Накрая повърхността се измива добре и изсушава. Преминава се към полирането.
2. Започва се с Vorschleifpaste. Ако се прави ръчно, нанасянето и търкането най-добре се извършва не с гъбата в комплекта, а със следния специализиран за целта плат - има го в Практикер, сигурно и в автобояджийските магазини:
Повърхността трябва да е суха и да не е нагрята. Слага се малко количество от пастата на плата, нанася се на повърхността и с кръгови движения се търка докато пастата не изчезне напълно.При необходимост се прави няколко пъти. След тази обработка повърхността на стъклото от матова става гланцова.
3. Извършва се фино полиране, по описания начин, с Feinschleifpaste.
4. Нанася сe препарат със спрея Nano Headlight Sealant и се разнася с микрофибърната кърпа от комплекта.
Преди:
След:
1. По един лист водна шкурка P600 и Р1200 се нарязват на 4 еднакви ивици и после всяка на още 2. Разделят се на две за левия и десния стоп или фар. Около стопа или фара може да се облепи с хартиено тиксо, ако се работи прецизно може и да не се облепя. Когато обработката с шкурката е ръчно, се усеща кога е завършена, не се извършва ненужно намаляване на дебелината на стъклото. Повърхността се напръсква с Nano Finisher. Започва се с 4минавания с водна шкурка P600, като периодично се пръска отново с Nano Finisher . Може би те са най-важни за успеха, ако не се направят правилно, резултата няма да е добър, при полирането ще се разбере и ще трябва всичко да се повтори отначало. При обработката се образува доста голям слой от бяла каша- това е проблемната повърхност на стъклото, когато се премахне започва да се усеща гладкост и белия слой при търкане значително намалява. След, което процедурата се повтаря с шкурка Р1200. Според мен количествато на Nano Finisher не е достатъчно и се наложи да използвам и вода. Накрая повърхността се измива добре и изсушава. Преминава се към полирането.
2. Започва се с Vorschleifpaste. Ако се прави ръчно, нанасянето и търкането най-добре се извършва не с гъбата в комплекта, а със следния специализиран за целта плат - има го в Практикер, сигурно и в автобояджийските магазини:
Повърхността трябва да е суха и да не е нагрята. Слага се малко количество от пастата на плата, нанася се на повърхността и с кръгови движения се търка докато пастата не изчезне напълно.При необходимост се прави няколко пъти. След тази обработка повърхността на стъклото от матова става гланцова.
3. Извършва се фино полиране, по описания начин, с Feinschleifpaste.
4. Нанася сe препарат със спрея Nano Headlight Sealant и се разнася с микрофибърната кърпа от комплекта.
Преди:
След:
Последна промяна zvetiko на 12 Юли 2022, 17:42, променена общо 1 път
- empar
- младши ентусиаст
- Мнения: 254
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Интересно начинание, уви снимките не се виждат.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 842
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
empar написа:Интересно начинание, уви снимките не се виждат.
При мен се виждат. Добър резултат, а като време и пари какво отнема?
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Снимките не се виждат от всички. Качи снимките на друг хостинг колега.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Тъкмо се чудех какво да ги правя матиралите светлини на багажника на Е46-цата.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Дублирах снимките на друг хостинг, предполагам сега ще може да се видят от всички.
Определено ефекта от този кит е повече от добър, стоповете наистина станаха като нови. Освен това не се рискува голямо изтъняване на стъклото, с последващ риск от лесно спукване. Препаратите запазват направеното за дълго време. Като работа ми отне около 3часа, като цена- кой за колкото го намери.
Определено ефекта от този кит е повече от добър, стоповете наистина станаха като нови. Освен това не се рискува голямо изтъняване на стъклото, с последващ риск от лесно спукване. Препаратите запазват направеното за дълго време. Като работа ми отне около 3часа, като цена- кой за колкото го намери.
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
zvetiko написа: Освен това не се рискува голямо изтъняване на стъклото, с последващ риск от лесно спукване.
За какво изтъняване става дума, след като става въпрос за отнемане на 100-150 микрона от повърхността ?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Когато обработката е машинна и с оглед на това, че трябва да се мине няколко пъти с шкурка с различен размер, може да се отнеме доста повече от 100-150 микрона от повърхността. Един от резултатите е следния- фара се нагрява от крушките, пускат се пръскалките или се минава през локва и стъклото става на "мозайка". Снимката е от моята кола- купих я с перфектни стъкла, от автокъщата се бяха постарали за добър търговски вид и след един месец се случи това:
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
zvetiko написа:Когато обработката е машинна и с оглед на това, че трябва да се мине няколко пъти с шкурка с различен размер, може да се отнеме доста повече от 100-150 микрона от повърхността.
Качествен лак има дебелина в сухо състояние 50-60 микрона, за да го премахнеш трябва доста сериозно търкане с Р800 или по-ситни шкурки, повярвай ми Знам , че става въпрос за фарове, давам пример за дебелина на покрития просто...
Този дефект при твоите фарове си е бил там, просто е бил замаскиран. Няма как да ме убедиш, че нагрят от осв. крушка поликарбонат ще се нацепи така при намокряне. Това все пак е вид пластмаса.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Няма как да ме убедиш, че нагрят от осв. крушка поликарбонат ще се нацепи така при намокряне.
А според теб от какво може да се нацепи така- има даже и една дълга около 4-5 см пукнатина, но е извън снимката.
Този дефект при твоите фарове си е бил там, просто е бил замаскиран.
Няма как да се замаскира, щях да го видя, в цялата дълбочина на стъклото е, ако измислиш начин сигурно ще може да го патентоваш.
Когато има вдлъбнатини от камъчета, драскотини или по-дебел слой от "изгоряло" стъкло, с цел да се придаде бързо перфектен външен вид- в моя случай търговски, се взема машината с шкурка Р400 и се търка докато всичко се изравни. Стъклото може да се изтъни и наполовина- колеги са ми казвали, че след полиране, от отхвръкнало камъче им се е пукало стъклото.
- martin1973
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 23.11.2022
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
Здрасти.От къде мога да закупя този комплект за полиране.
Ентусиаст
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
19 евра е в немският Амазон, тук повече. И на предни фарове излежда също много добре:
- https://www.drive2.ru/l/559093692338536755/
- https://www.drive2.ru/b/559087919902490801/
- https://www.drive2.ru/l/559093692338536755/
- https://www.drive2.ru/b/559087919902490801/
- martin1973
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 23.11.2022
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв
Re: DIY:Полиране на стопове и фарове
nikola59 написа:19 евра е в немският Амазон, тук повече. И на предни фарове излежда също много добре:
- https://www.drive2.ru/l/559093692338536755/
- https://www.drive2.ru/b/559087919902490801/
Благодаря
Ентусиаст
13 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани