Проблем с термостат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- denises26
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Проблем с термостат
Да се включа и аз в сагата температура на 728, моя мотор е м52б28. Аз също имах фучащо виско и постоянно висока температура. При следене на температурата от скритото меню градусите си бяха редовно височки. Около 98-101 си държеше и лятото и зимата. Тук там съм чувал на място климатичната да помага.
При мен решението беше при първото обслужване, което правих да подменя - водна помпа / вече не помня дали беше с метална или пластмасова турбинка /, алуминиев корпус на термостата, термостат на 88 градуса от е36 / 1 721 002 това е оригиналния номер, TX 28 88D това е номера на Mahle / , няколко водни маркуча, които не изглеждаха ОК / в последствие смених всички, които успях да открия, тази процедура я препоръчвам на всеки, който обслужва охладителната система /, виско, перката на виското, дифузьора.
От този момент, колата стои на 95 градуса. Знам, че оригинално термостата трябва да е 92 градусов, но при мен с него температурата беше висока според моите виждания. Не намирам особенна логика в това при същия мотор монтиран в е36 температурата да е по-ниска, вероятно са гонени някакви еко норми.
При мен решението беше при първото обслужване, което правих да подменя - водна помпа / вече не помня дали беше с метална или пластмасова турбинка /, алуминиев корпус на термостата, термостат на 88 градуса от е36 / 1 721 002 това е оригиналния номер, TX 28 88D това е номера на Mahle / , няколко водни маркуча, които не изглеждаха ОК / в последствие смених всички, които успях да открия, тази процедура я препоръчвам на всеки, който обслужва охладителната система /, виско, перката на виското, дифузьора.
От този момент, колата стои на 95 градуса. Знам, че оригинално термостата трябва да е 92 градусов, но при мен с него температурата беше висока според моите виждания. Не намирам особенна логика в това при същия мотор монтиран в е36 температурата да е по-ниска, вероятно са гонени някакви еко норми.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
Много благодаря за отговора колега!!!
А някой знае ли дали датчика на радиатора е същия като на Е36? В смисъл гледам ,че този на е36 включва перката на 99градуса а този на Е38 на 104градуса.
А някой знае ли дали датчика на радиатора е същия като на Е36? В смисъл гледам ,че този на е36 включва перката на 99градуса а този на Е38 на 104градуса.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с термостат
По визия - да, но по функция не са еднакви. Това не са датчици, а двустепенни термошалтери, които активират релетата на перката - за 1-ва и 2-ра степен. При Е36 - първа степен тръгва на 91, втора на 99, при Е38 - първа на 91, втора на 104.
От същия тип термошалтери има такъв на 80-88 градуса.
От същия тип термошалтери има такъв на 80-88 градуса.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
The Heartlistener написа:По визия - да, но по функция не са еднакви. Това не са датчици, а двустепенни термошалтери, които активират релетата на перката - за 1-ва и 2-ра степен. При Е36 - първа степен тръгва на 91, втора на 99, при Е38 - първа на 91, втора на 104.
От същия тип термошалтери има такъв на 80-88 градуса.
Амиии мисля ,че това е последния вариант който ще пробвам и се отказвам ,че ми писна...
Колата е с термостат на 88градуса , нова водна помпа, спомагателнета помпа под клапаните работи мястото между радиаторите е почистено и си държи 100,101,102,103 градуса и тва си е... със 140 на магистралата температурата не пада под 102,103 градуса....
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с термостат
Излиза, че при тази температура трябва да е включена поне първата степен на перката! Това е излишно! Потока на въздуха при тази скорост е огромен и от перка няма нужда! Според мен, това е висока температура за М52 при тези условия! Има колеги с повече наблюдения и могат да се включат по въпроса!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани