Е46 320д М47 блокирал двигател
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Е46 320д М47 блокирал двигател
Здравейте колеги ,
Имам интересен случай и ме човърка много какви биха били причините за случилото се. Предполагам, че единствения начин да се разбере е да се отвори двигателя, но докато стигна дотам нека да обсъдим потенциални причини )
Карам си аз по магистралата със 140 по едно изкачване и светна червената лампа на маслото. Докато спра светна и лампата за акумулатора - изгасна двигателя.
Като пробвах да запаля пак и стартера въртеше много по-бързо от обикновено, сякаш нямаше съпротивление. Това ме наведе на мисълта че евентуално зъбното колело на разпределнителните валове се е разхлабило и върти веригата без да върти вала. Проверих нивото на маслото и водата (след около 15тина минути чакане) - и двете бяха в норма.
Та с репатекаа прибрах колата и реших да отворя мотора да видя какво се случва
Мотора вече беше блокирал.
Предположението ми че е нещо с ангренажа беше грешно тъй като то си беше стегнато и изглеждаше наред.
Кобилиците на изпускателния клапан на четвърти цилиндър бяха се счупили
След като свалих главата сякаш няма следи от удар на самите бутала , но щом са се счупили кобилиците трябва да е имало удар нали така ?
На самата глава също изглеждат окей клапаните , но тях още не съм ги свалял да проверявам дали не са се изкривили
Още не съм свалил блока да видя вътре , но понеже е блокирал предполагам някоя биела се е изкривила или валът се е счупил. Ще кажа като го отворя.
Но ме човърка много какво би могло да го предизвика това ? Маслената помпа да се е развалила и да спряла да качва масло и за 200-300 метра да е прегрял мотора? Защо ще се счупят кобилиците тогава :? На м47 маслената помпа не е ли много проста , буквално не знам какво има да се счупи там, освен да се е запушила
Всякакви предположения и мнения са добре дошли, много ме човърка какво е станало
Имам интересен случай и ме човърка много какви биха били причините за случилото се. Предполагам, че единствения начин да се разбере е да се отвори двигателя, но докато стигна дотам нека да обсъдим потенциални причини )
Карам си аз по магистралата със 140 по едно изкачване и светна червената лампа на маслото. Докато спра светна и лампата за акумулатора - изгасна двигателя.
Като пробвах да запаля пак и стартера въртеше много по-бързо от обикновено, сякаш нямаше съпротивление. Това ме наведе на мисълта че евентуално зъбното колело на разпределнителните валове се е разхлабило и върти веригата без да върти вала. Проверих нивото на маслото и водата (след около 15тина минути чакане) - и двете бяха в норма.
Та с репатекаа прибрах колата и реших да отворя мотора да видя какво се случва
Мотора вече беше блокирал.
Предположението ми че е нещо с ангренажа беше грешно тъй като то си беше стегнато и изглеждаше наред.
Кобилиците на изпускателния клапан на четвърти цилиндър бяха се счупили
След като свалих главата сякаш няма следи от удар на самите бутала , но щом са се счупили кобилиците трябва да е имало удар нали така ?
На самата глава също изглеждат окей клапаните , но тях още не съм ги свалял да проверявам дали не са се изкривили
Още не съм свалил блока да видя вътре , но понеже е блокирал предполагам някоя биела се е изкривила или валът се е счупил. Ще кажа като го отворя.
Но ме човърка много какво би могло да го предизвика това ? Маслената помпа да се е развалила и да спряла да качва масло и за 200-300 метра да е прегрял мотора? Защо ще се счупят кобилиците тогава :? На м47 маслената помпа не е ли много проста , буквално не знам какво има да се счупи там, освен да се е запушила
Всякакви предположения и мнения са добре дошли, много ме човърка какво е станало
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
И на мен ми стана интересно. Ще следя темата. Да е имало шумове по мотора преди това ?
///M power
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Бих предположил скъсан колянов вал.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Счупен колянов вал. Хронология, светва лампата на маслото- маслената помпа не се върти. 2. Светва лампа за зареждане на акумулатора, поради същата причина, шайбата, задвижваща алтернатора не се върти. 3. Стартерът върти почти без усилие- вероятно коляновия вал е скъсан между 3 и 4 цилиндър и стартера задвижва само 1 или 2 бутала. 4. Счупени кобилици. На блокирал частично колянов вал има въртящи се разпределителни валове. Има среща на клапани и бутало някъде по трасето. Защо няма видими следи от "срещата"- пълна мистерия.
EDIT: Ако предположението ми за скъсан колянов вал между 3 и 4 цилиндър е правилно, буталата на 1,2 3 трети цилиндър след блокирането все още са в ангренаж, защото спират да се движат, както и разпределителните валове. Ударът е на буталото на 4 цилиндър, откъдето се чупят кобилиците точно на този цилиндър.
EDIT: Ако предположението ми за скъсан колянов вал между 3 и 4 цилиндър е правилно, буталата на 1,2 3 трети цилиндър след блокирането все още са в ангренаж, защото спират да се движат, както и разпределителните валове. Ударът е на буталото на 4 цилиндър, откъдето се чупят кобилиците точно на този цилиндър.
- ka4i
- ентусиаст
- Мнения: 1074
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
ивчо3 написа:Счупен колянов вал. Хронология, светва лампата на маслото- маслената помпа не се върти. 2. Светва лампа за зареждане на акумулатора, поради същата причина, шайбата, задвижваща алтернатора не се върти. 3. Стартерът върти почти без усилие- вероятно коляновия вал е скъсан между 3 и 4 цилиндър и стартера задвижва само 1 или 2 бутала. 4. Счупени кобилици. На блокирал частично колянов вал има въртящи се разпределителни валове. Има среща на клапани и бутало някъде по трасето. Защо няма видими следи от "срещата"- пълна мистерия.
EDIT: Ако предположението ми за скъсан колянов вал между 3 и 4 цилиндър е правилно, буталата на 1,2 3 трети цилиндър след блокирането все още са в ангренаж, защото спират да се движат, както и разпределителните валове. Ударът е на буталото на 4 цилиндър, откъдето се чупят кобилиците точно на този цилиндър.
По точно едва ли някой ще го обясни
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Леле толкова яко и подробно описание не очаквах да чуя , благодаря много колеги !
Сега уикенда ще отворя и блока да видим дали е прав колегата ))
Сега уикенда ще отворя и блока да видим дали е прав колегата ))
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Колеги то всичко хубаво и ясно го е описал човека ,ама ще е добре да се намери причината за скъсването .Едва ли е производствен дефект ,щеше да стане фала доста по-рано ,да се скъса колянов вал тря доста зор да е видял.
- mitio ochite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 144
- Регистриран на: 29.04.2009
- Местоположение: с.Владая
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 325 тдс
- Мечтае да кара: настрани
- Детайли за колата: Само шпер.
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Ако е скъсан вала е някъде откъм демферната шайба, около ангренажното колело, на снимката без глава се вижда ясно че буталата са където трябва.
0878241719
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
0888240717-Митко с.Владая http://fakti.bg/avto/32833-demontaj-na- ... -3-sekundi http://www.vijde.com/%d0%b2%d0%b8%d0%b6 ... 1502a.html
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Уж да , ама защо би счупило кобилиците на 4ти цилиндър ако буталата са окей :?mitio ochite написа:Ако е скъсан вала е някъде откъм демферната шайба, около ангренажното колело, на снимката без глава се вижда ясно че буталата са където трябва.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
ивчо3 написа:Счупен колянов вал. Хронология, светва лампата на маслото- маслената помпа не се върти. 2. Светва лампа .......
Звучи напълно логично и правдоподобно, но това което прави впечатление е видимо перфектното подравняване на буталата 1и4 в ГМТ и 2и3 в ДМТ, което не предполага скъсан колянов вал. Предполагам просто издънка в маслената помпа или около нея. Колегата казва че лампата за генератора светва при угасване на двигателя а не заедно с тази на маслото както би станало при скъсан вал, а и двигателя му е продължил да работи след светване на лампата за маслото. Не познавам в детайли този двигател, но 4ти цилиндър е най далеч от маслената помпа и предвид че няма следи удар на клапани, счупените кобилици може да имат общо със зоната на най слабо мазане.
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Да, наистина лампата за генератора светна по-късно когато изгасна мотора, но ако е само маслената помпа например, защо би блокирал двигателя :? Да са се разширили буталата от триенето без масло? Възможно ли е толкова бързо да загреят за 200 метра :?stefan_suny написа:ивчо3 написа:Счупен колянов вал. Хронология, светва лампата на маслото- маслената помпа не се върти. 2. Светва лампа .......
Звучи напълно логично и правдоподобно, но това което прави впечатление е видимо перфектното подравняване на буталата 1и4 в ГМТ и 2и3 в ДМТ, което не предполага скъсан колянов вал. Предполагам просто издънка в маслената помпа или около нея. Колегата казва че лампата за генератора светва при угасване на двигателя а не заедно с тази на маслото както би станало при скъсан вал, а и двигателя му е продължил да работи след светване на лампата за маслото. Не познавам в детайли този двигател, но 4ти цилиндър е най далеч от маслената помпа и предвид че няма следи удар на клапани, счупените кобилици може да имат общо със зоната на най слабо мазане.
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Иначе също много интересно ми се вижда че сякаш на 4ти цилиндър виждам някаква следа от допир с всмукателния клапан тоест сякаш наистина е имало някакъв контакт :? Или това е твърде несериозен удар че да има значение ?
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Едно- две неща не се връзват. Стартера върти с малко усилие, коляновият вал е блокирал, а позицията на буталата поне от снимките видимо са подредени 1 и 4 в ГМТ и 2 и 3 в ДМТ. Вероятността да застанат в това положение е нищожна, ако има скъсан колянов вал между първи и четвърти основен лагер. Логично при тази ситуация е да има повлечен биелен лагер на четвърти цилиндър и чупене на коляновия вал някъде между шийката на четвърто коляно и пети основен лагер. А кобилиците на четвърти изпускателен са счупени, поради стопен биелен лагер и "отскачане" на буталната група на четвърти цилиндър и среща на бутало и клапани. От описанието се подразбира, че това се е случило при сравнително високи обороти на двигателя и "срещата" се е случила мигновено. Кобилиците са от чугун (поне така изглежда от снимките), а чугунът е трошлив при рязък удар. Вероятно за това няма видими белези по бутало и клапани. Достатъчно е челото на буталото да излезе 1-2 мм нагоре за среща с клапаните, при това ударът не е бил толкова силен, колкото рязък.
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Стартерът се въртеше с малко усилие когато спря двигателя , на следващия ден слез като беше изстинала пробвах да завъртя мотора и видял че е блокираливчо3 написа:Едно- две неща не се връзват. Стартера върти с малко усилие, коляновият вал е блокирал, а позицията на буталата поне от снимките видимо са подредени 1 и 4 в ГМТ и 2 и 3 в ДМТ. Вероятността да застанат в това положение е нищожна, ако има скъсан колянов вал между първи и четвърти основен лагер. Логично при тази ситуация е да има повлечен биелен лагер на четвърти цилиндър и чупене на коляновия вал някъде между шийката на четвърто коляно и пети основен лагер. А кобилиците на четвърти изпускателен са счупени, поради стопен биелен лагер и "отскачане" на буталната група на четвърти цилиндър и среща на бутало и клапани. От описанието се подразбира, че това се е случило при сравнително високи обороти на двигателя и "срещата" се е случила мигновено. Кобилиците са от чугун (поне така изглежда от снимките), а чугунът е трошлив при рязък удар. Вероятно за това няма видими белези по бутало и клапани. Достатъчно е челото на буталото да излезе 1-2 мм нагоре за среща с клапаните, при това ударът не е бил толкова силен, колкото рязък.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3919
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Е46 320д М47 блокирал двигател
Shahinyan написа:...
От светкането на лампата до блокиране на мотора, времето е няколко секунди.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани