Още един БМВ проект и автомобилните спортове
Модератор: Sharo
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Още един БМВ проект и автомобилните спортове
Хайде и аз да разкажа мойта история ...
Всичко започна през пролетта на далечната 2005, бях все още зелен
на тема БМВ, но бях вече очарован от марката и исках да се захвана
с някакъв проект. Тогава ми попадна една обява в мобиле.бг и така
след наколко ходения до Плевен се обзаведох с един невероятен
автомобил BMW E30 M3 Sport Evolution (Evo III).
Докарахме колата с Кире в София и вече потривахме доволно ръце с
идеята да и насадим една турбинка (вече дошла от щатския eBay).
За добро или за зло изгубихме лятото в помоткване и не успяхме да
стигнем до никъде, Кирето замина късна есен за Хамерика, а колата
беше доникъде.
Някъде по пътя, накой така и не разбрах кой окоти новата електроника
и се наложи да запалим с оригиналното ЕКУ. Както и да е успях да
мина през КАТ и да регистрирам колата на мое име след година и
половина. Нещата не вървяха а аз се лутах кой да ми направи колата.
След доста увещания успяхме да се разберем с Том от Несебър и
продължихме проекта.
Бях поръчал адски много нови части, но с Том решихме да видим къде
е лимита на стандартната железария и след това да минем към новия мотор.
При този сетъп промяната по мотора беше в добавена турбина
Turbonetics 60-1, ковани бутала JE компресия 8,5 и стендалоун
електроника Autronic SMC
Почнахме с тестовете и я карахме полека защото не можехме да
преценим къде ще ни предаде някое желязо ... и така една приятна
вечер на Бояна изби гарнитурата и при последвалото отваряне на
мотора установихме, че сме за нови бутала, и то не защото от JE ни
бяха дали лош продукт, а защото предишния собственик
беше „челосал” блока и го беше намалил с 1 мм. (явно за да повиши
компресията по ефтиния начин). Разбира се грешката си беше наша
защото при първото сглобяване на мотора не бяхме доогледали нещата.
Както и да е – поръчах следващия комплект бутала от JE (там вече
като чуят за мен и ми правят специална цена като най-редовния
клиент), този път с керамично покритие и тефлон. Разбира се
сложихме вече метална гарнитура от Cometic с по-голяма дебелина за
да компенсираме изстъргания блок. В този вариант разходихме колата
до София за да я замерим на диното, въпреки че имахме проблеми
с „храненето” и трябваше да сменяме бензиновата помпа.
Определено бяхме доволни от резултатите 400 коня на гумите при 1,1
бара и проблем с наляганията на горивото (като за начало бяхме супер)
Продължихме да работим по колата, отстранихме проблема с горивото
и колата се развървя зверски, но явно на железата им беше дошло в
повечко, а и не знам как е поддържана колата преди мен, и блока в
комбинация с дебелата гарнитура (2,7 мм.) почна да създава проблеми.
Решихме, че е време да започнем следващия етап ..... следва продължение
Всичко започна през пролетта на далечната 2005, бях все още зелен
на тема БМВ, но бях вече очарован от марката и исках да се захвана
с някакъв проект. Тогава ми попадна една обява в мобиле.бг и така
след наколко ходения до Плевен се обзаведох с един невероятен
автомобил BMW E30 M3 Sport Evolution (Evo III).
Докарахме колата с Кире в София и вече потривахме доволно ръце с
идеята да и насадим една турбинка (вече дошла от щатския eBay).
За добро или за зло изгубихме лятото в помоткване и не успяхме да
стигнем до никъде, Кирето замина късна есен за Хамерика, а колата
беше доникъде.
Някъде по пътя, накой така и не разбрах кой окоти новата електроника
и се наложи да запалим с оригиналното ЕКУ. Както и да е успях да
мина през КАТ и да регистрирам колата на мое име след година и
половина. Нещата не вървяха а аз се лутах кой да ми направи колата.
След доста увещания успяхме да се разберем с Том от Несебър и
продължихме проекта.
Бях поръчал адски много нови части, но с Том решихме да видим къде
е лимита на стандартната железария и след това да минем към новия мотор.
При този сетъп промяната по мотора беше в добавена турбина
Turbonetics 60-1, ковани бутала JE компресия 8,5 и стендалоун
електроника Autronic SMC
Почнахме с тестовете и я карахме полека защото не можехме да
преценим къде ще ни предаде някое желязо ... и така една приятна
вечер на Бояна изби гарнитурата и при последвалото отваряне на
мотора установихме, че сме за нови бутала, и то не защото от JE ни
бяха дали лош продукт, а защото предишния собственик
беше „челосал” блока и го беше намалил с 1 мм. (явно за да повиши
компресията по ефтиния начин). Разбира се грешката си беше наша
защото при първото сглобяване на мотора не бяхме доогледали нещата.
Както и да е – поръчах следващия комплект бутала от JE (там вече
като чуят за мен и ми правят специална цена като най-редовния
клиент), този път с керамично покритие и тефлон. Разбира се
сложихме вече метална гарнитура от Cometic с по-голяма дебелина за
да компенсираме изстъргания блок. В този вариант разходихме колата
до София за да я замерим на диното, въпреки че имахме проблеми
с „храненето” и трябваше да сменяме бензиновата помпа.
Определено бяхме доволни от резултатите 400 коня на гумите при 1,1
бара и проблем с наляганията на горивото (като за начало бяхме супер)
Продължихме да работим по колата, отстранихме проблема с горивото
и колата се развървя зверски, но явно на железата им беше дошло в
повечко, а и не знам как е поддържана колата преди мен, и блока в
комбинация с дебелата гарнитура (2,7 мм.) почна да създава проблеми.
Решихме, че е време да започнем следващия етап ..... следва продължение
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Така ...
След като решихме да стартираме с новия мотор си казахме защо да
не върнем и DTM цветовете (както бях взел колата), защото черна
беше уникална, но вече бях взел решение, че колата ще участва в
състезания където и е мястото.
Така пристъпихме към пълно разглобяване и изпратихме автомобила
при нашия приятел Весо от Пловдив (също голям фен на марката) към
края на февруари 2008 с идеята да сме готови за Събор 2008. Но
както се казва не и този път, е вече бях свикнал това ми беше трети
събор който пропусках от както имах автомобила, дори ловешките ми
приятели ме взеха на подбив с „вечния” проект.
Инсталирахме и предпаната клетка (Roll Cage) от OMP, така че
автомобила вече взе да приема състезателен вид.
Нещата вървяха бавно и мъчително, събора мина, лятото свърши и
Том замина за Испания.
А аз бях пак там някъде загубен между майстори и мисли .....
Следва продължение
След като решихме да стартираме с новия мотор си казахме защо да
не върнем и DTM цветовете (както бях взел колата), защото черна
беше уникална, но вече бях взел решение, че колата ще участва в
състезания където и е мястото.
Така пристъпихме към пълно разглобяване и изпратихме автомобила
при нашия приятел Весо от Пловдив (също голям фен на марката) към
края на февруари 2008 с идеята да сме готови за Събор 2008. Но
както се казва не и този път, е вече бях свикнал това ми беше трети
събор който пропусках от както имах автомобила, дори ловешките ми
приятели ме взеха на подбив с „вечния” проект.
Инсталирахме и предпаната клетка (Roll Cage) от OMP, така че
автомобила вече взе да приема състезателен вид.
Нещата вървяха бавно и мъчително, събора мина, лятото свърши и
Том замина за Испания.
А аз бях пак там някъде загубен между майстори и мисли .....
Следва продължение
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
КУНИ написа:хайде дано и аз помогна малко като ти намеря агрегатче
не схванах идеята, при мен агрегатчета бол, но дай на ЛС да не е в темата
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Беше ноември 2008 и вече бях взел твърдо решение – трябва да
взема нещата в свои ръце, въпреки че почти не ми остава свободно
време, явно проекта трябва да се движи при мен и аз трябва да го
следя ежедневно. Както се казва в приказките – речено сторено.
Като първа стъпка реших да посетя едно специализирано експо
посветено на моторните спортове в средата на ноември в Кьолн, доста
интересни неща видях там и се запознах с доста интересни личности
снимки http://bmw.ctcms.net/BMW%20Club%20Bulga ... gne/Small/
Преди да тръгна взех едно много важно решение за мен и бъдещото
развитие на проекта – Евото ще бъде атмосферка!!! Което
означаваше, че трябва да търся още една Е30-ка където да насадя
всичкия турбо хардуер който бях накупил през годините .....
Следва продължение
взема нещата в свои ръце, въпреки че почти не ми остава свободно
време, явно проекта трябва да се движи при мен и аз трябва да го
следя ежедневно. Както се казва в приказките – речено сторено.
Като първа стъпка реших да посетя едно специализирано експо
посветено на моторните спортове в средата на ноември в Кьолн, доста
интересни неща видях там и се запознах с доста интересни личности
снимки http://bmw.ctcms.net/BMW%20Club%20Bulga ... gne/Small/
Преди да тръгна взех едно много важно решение за мен и бъдещото
развитие на проекта – Евото ще бъде атмосферка!!! Което
означаваше, че трябва да търся още една Е30-ка където да насадя
всичкия турбо хардуер който бях накупил през годините .....
Следва продължение
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Така след дълги "Размисли и страсти" вече бях взел решението турбо
апликацията да я вкарам в едно нормално купе Е30, а Евото да го
правя след време като пълна DTM реплика - т.е. бясна атмосферка.
Както казах след разходката до Германия взехме едно доста
запазено и прилично купенце 325е '86
След регистрация в КАТ на автомобила си дадохме малко почивка по
празниците и към края на януари се захванахме по сериозно с нещата.
Бях поръчал OMP кейдж и за това купе, но възникнаха малко проблеми
свързани с изискванията на БФАС.
Та докато чакаме решихме да поработим по мотеретката, която е
сглобена в първоначален вариант
Малко преди нова година пристигнаха и турбо валовте от CatCam
Тъй като по проекта вече се работи ежедневно се надявам да мога
доста по-често да пускам инфо и снимки за развитието.
След разговори и коментари с техническата комисия към БФАС се
установи, че можем да ползваме OMP клетката, която смятаме да
монтираме до средата на март.
апликацията да я вкарам в едно нормално купе Е30, а Евото да го
правя след време като пълна DTM реплика - т.е. бясна атмосферка.
Както казах след разходката до Германия взехме едно доста
запазено и прилично купенце 325е '86
След регистрация в КАТ на автомобила си дадохме малко почивка по
празниците и към края на януари се захванахме по сериозно с нещата.
Бях поръчал OMP кейдж и за това купе, но възникнаха малко проблеми
свързани с изискванията на БФАС.
Та докато чакаме решихме да поработим по мотеретката, която е
сглобена в първоначален вариант
Малко преди нова година пристигнаха и турбо валовте от CatCam
Тъй като по проекта вече се работи ежедневно се надявам да мога
доста по-често да пускам инфо и снимки за развитието.
След разговори и коментари с техническата комисия към БФАС се
установи, че можем да ползваме OMP клетката, която смятаме да
монтираме до средата на март.
- krika
- ...и то хидравличен :)
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Само успехи с проекта и никакви грижи повече ви желая . От всичко до сега не се съмнявам, че ще сътворите уникална бегачка, която заедно с червената Е36 М3 с нетърпение ще чакаме на "Писта София" и други състезания
Последна промяна krika на 25 Фев 2009, 2:36, променена общо 1 път
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
А сега малко за частите, които ползваме в турбо апликацията.
Както споменах се отказахме от стария блок, през дългите години
на преравяне на интернет пространството се запознах с Маркус от
Германия (собственик на http://bmwm3shop.de/main.php?site=home&mid=3 )
от който си доставих чисто нов оригинален 2,5 блок (оказа се че
разликите с 2,3 и 2,0 са доста сериозни)
От същия човек си доставих още доста други неща за колата –
например карбонов еърбокс, карбоново табло, карбонови врати,
карбонови калници, карбонов капак и доста други ...
От Австралия си поръчах олекотен и закаллен колянов вал,
специално портната и подготвена глава, олекотен маховик,
Н-образни биели, 1000 кубикови дюзи и доста други ...
Съединителя Spec Stage 3+, както и много други части дойдоха
от Проспийд, които ми помогнаха много (особенно Ники Златков).
Цялата спирачна система AP Racing също е от Проспийд
Кантар предни/задни спирачки
Вече сме оборудвани и с нов Garrett dual ball bearing
а също и с турбо колектор от щатско
Както споменах се отказахме от стария блок, през дългите години
на преравяне на интернет пространството се запознах с Маркус от
Германия (собственик на http://bmwm3shop.de/main.php?site=home&mid=3 )
от който си доставих чисто нов оригинален 2,5 блок (оказа се че
разликите с 2,3 и 2,0 са доста сериозни)
От същия човек си доставих още доста други неща за колата –
например карбонов еърбокс, карбоново табло, карбонови врати,
карбонови калници, карбонов капак и доста други ...
От Австралия си поръчах олекотен и закаллен колянов вал,
специално портната и подготвена глава, олекотен маховик,
Н-образни биели, 1000 кубикови дюзи и доста други ...
Съединителя Spec Stage 3+, както и много други части дойдоха
от Проспийд, които ми помогнаха много (особенно Ники Златков).
Цялата спирачна система AP Racing също е от Проспийд
Кантар предни/задни спирачки
Вече сме оборудвани и с нов Garrett dual ball bearing
а също и с турбо колектор от щатско
- bmw318_94
- младши ентусиаст
- Мнения: 414
- Регистриран на: 9.07.2007
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: хората да го гледат тъпо
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Роска помниш ли че на Боровец на рали България каза, че ти Е30 нямаш още се чудя как не те беше срам
П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.
П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Успех Роска и ако има нужда ще се радвам да си сътрудничим
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- zlobicar
- младши ентусиаст
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
Адмираци г-н Коларов,пожелавам ти скорошно приключване на темата,което ще означава и завършване на проектите ти.
обичам BMW
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
I.Voykov написа:П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.
В момента работя само по втория проект, нямам сили и за двата.
Целта ми е да подготвя автомобил за българския шампионат на
писта и планинско. Ще се опитам колата да е готова за събора,
след което да почнем усилени тестове и настройки и да се
включим във втората половина на шампионата в началото на
септември.
Относно Евото - там ще стартирам проект или в края на годината
или в началото на другата и ще пусна отделна тема, но тук се
опитах да покажа хронологията на събитията.
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
rosen.kolarov написа:I.Voykov написа:П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.
В момента работя само по втория проект, нямам сили и за двата.
Целта ми е да подготвя автомобил за българския шампионат на
писта и планинско. Ще се опитам колата да е готова за събора,
след което да почнем усилени тестове и настройки и да се
включим във втората половина на шампионата в началото на
септември.
Относно Евото - там ще стартирам проект или в края на годината
или в началото на другата и ще пусна отделна тема, но тук се
опитах да покажа хронологията на събитията.
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- ///Ivan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани