И аз малко по-скромно....
Модератор: bum_bum
И аз малко по-скромно....
Преди месец ми изпадна едно е30 318ис, и тъй като нямам кола(имам, ама ми я прибра жената ) за всеки ден, не се колебах много Естествено, натурално аспирирания М42 не ми допада, затора реших да повиша доста налягането в цилиндрите За което ще отговаря един хибрид ККК26/27, и един Итън М62 с електромагнитен съединител. Целта ми е да имам кола с малък, лек и относително икономичен мотор, който да притежава и да ПРЕВИШАВА качествата на голям атмосферен мотор. Което ще се получи с използването на комбинираната схема компресор->по-голям турбокомпресор. Мощността която бих искал да постигна е между 250 и 300 кс със стандартните карантии.
За изпълнението на задачата която съм си поставил, ще използвам максимално части от други турбо автомобили. Желанието ми е да не си оскъпявам много "проекта". Лъскави чаркаляци на този етап няма да има! Двигателя ще бъде разреден до около 8,5-9:1 с подходящата гарнитура. Ще оставя оригиналната електроника, която веднага щом мога ще заменя с такава от е36 318ис, заради наличието на кнок контрол. Като допълнителна електроника ще ползвам пиджибек. Ще ползвам заводската електроника защото искам колата да е максимално сигурна, економична, екологична...което е възможно само ако използваме опита на групата инженери създали и изпитали в продължение на хиляди тестове тази електроника
Окачването ще е стандартното с някакви хубави амортесьори и дебели стабилизиращи щанги. Спирачките...ех, има варианти ама ...засега ще си търся някакви хубави накладки и дискове. Скоростната кутия ще е 6 степенна, съединителя и маховика са 240мм от М52Б28. Но ще я монтирам когато се прибера в БГ. Диференциала също съм го приготвил, големия шпер 3,25.
До сега съм направил само колектора, което си е бая труд при наличието на един флекс, една дрелка, две пили и един скапан електрожен... Някой сигурно ще пита защо не е с равни дължини на рънърите и т.н. Ами защото не разполагам с повече място, защото турбото е с долно стоене, защото искам да си запазя климатика, защото все пак не е Ф1 или друга състезателна кола
За изпълнението на задачата която съм си поставил, ще използвам максимално части от други турбо автомобили. Желанието ми е да не си оскъпявам много "проекта". Лъскави чаркаляци на този етап няма да има! Двигателя ще бъде разреден до около 8,5-9:1 с подходящата гарнитура. Ще оставя оригиналната електроника, която веднага щом мога ще заменя с такава от е36 318ис, заради наличието на кнок контрол. Като допълнителна електроника ще ползвам пиджибек. Ще ползвам заводската електроника защото искам колата да е максимално сигурна, економична, екологична...което е възможно само ако използваме опита на групата инженери създали и изпитали в продължение на хиляди тестове тази електроника
Окачването ще е стандартното с някакви хубави амортесьори и дебели стабилизиращи щанги. Спирачките...ех, има варианти ама ...засега ще си търся някакви хубави накладки и дискове. Скоростната кутия ще е 6 степенна, съединителя и маховика са 240мм от М52Б28. Но ще я монтирам когато се прибера в БГ. Диференциала също съм го приготвил, големия шпер 3,25.
До сега съм направил само колектора, което си е бая труд при наличието на един флекс, една дрелка, две пили и един скапан електрожен... Някой сигурно ще пита защо не е с равни дължини на рънърите и т.н. Ами защото не разполагам с повече място, защото турбото е с долно стоене, защото искам да си запазя климатика, защото все пак не е Ф1 или друга състезателна кола
е21 345 0-402м 12.18
- St.Dilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 744
- Регистриран на: 10.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: 318 TDS touring
- Alexbmw
- Кукуригуууу
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
колега ще обесниш ли как точно става ноемра със стандартна електроника? и ако беше само турбиниран мотора без компресора става ли пак с оргиналантаи кво точно и се прави ? ако примерно надува до 0,7?
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работаE30_M_Tech_ll написа:колега ще обесниш ли как точно става ноемра със стандартна електроника? и ако беше само турбиниран мотора без компресора става ли пак с оргиналантаи кво точно и се прави ? ако примерно надува до 0,7?
е21 345 0-402м 12.18
Поздравления!
Малък коментар от моя страна: piggyback
Не знам защо толкова много хора са решили, че е "пиджибек", а е "пигибак".
Още веднъж евала за ентусиазма. Много ми е интересно да видя наистина снимки на компресор с турбо
Малък коментар от моя страна: piggyback
Не знам защо толкова много хора са решили, че е "пиджибек", а е "пигибак".
Още веднъж евала за ентусиазма. Много ми е интересно да видя наистина снимки на компресор с турбо
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
Браво Искам само да питам как мога и аз да си взема такава гарнитура като твойта .Кво трябва за да се пасне съединителя да ли е "болт он ква е кутията и куп интересни неща .
И успех дано не съм досадил с въпросите . .
И успех дано не съм досадил с въпросите . .
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
TOM написа:Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работаE30_M_Tech_ll написа:колега ще обесниш ли как точно става ноемра със стандартна електроника? и ако беше само турбиниран мотора без компресора става ли пак с оргиналантаи кво точно и се прави ? ако примерно надува до 0,7?
а тая пигибек електроника кви пари върви смисъл дали е колкото мегаскуирт-и и другите по 400-500 лв? или е нщо по евтинжоз
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
Не бих казал че е по евтино. Мойто смт6 го взех за 600лв с мап сензора от лудия. Въпроса е там обаче че се монтира и настройва един след обяд и ще ти вземат за това не повече от 150лв. А ако ти кажа колко ще те отдрънкат за монтаж и настройки на мега няма да спиш тази вечер.E30_M_Tech_ll написа:TOM написа:Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работаE30_M_Tech_ll написа:колега ще обесниш ли как точно става ноемра със стандартна електроника? и ако беше само турбиниран мотора без компресора става ли пак с оргиналантаи кво точно и се прави ? ако примерно надува до 0,7?
а тая пигибек електроника кви пари върви смисъл дали е колкото мегаскуирт-и и другите по 400-500 лв? или е нщо по евтинжоз
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
ми ние тука обсъждахме вариянта с един приятел да сложим компютър от хонда щото имат един модел компютър дето като му се добавят още едно две чипчета по платката и можеш да си правиш каквото си поискаш директно от лаптопа че и май в релано време ставаше...
лично аз съм правил 2-3 такива компютъра само че ги слагахме пак на хонди.... и този мой приятел има една такава машинка(програматор ) за настройката на всичката информация в тоя комп
та идеята беше да се препаснат датчиците от хондовия мотор към мотора на бмв-то за да няма сакатлъци ако позлваме оргиналните датчици.... та да попитам как ви се струва идеята и има ли тя почва у нас като цяло ще излезе по евтино пък и ще ми я настрои този мой познат а не да давам грешни пари за тоя дет духа....
дайте да го обсъдим и тоя вариянт ако колегата ТОМ няма нищо против разбира се... пък аз и най вече неговото мнение търся
лично аз съм правил 2-3 такива компютъра само че ги слагахме пак на хонди.... и този мой приятел има една такава машинка(програматор ) за настройката на всичката информация в тоя комп
та идеята беше да се препаснат датчиците от хондовия мотор към мотора на бмв-то за да няма сакатлъци ако позлваме оргиналните датчици.... та да попитам как ви се струва идеята и има ли тя почва у нас като цяло ще излезе по евтино пък и ще ми я настрои този мой познат а не да давам грешни пари за тоя дет духа....
дайте да го обсъдим и тоя вариянт ако колегата ТОМ няма нищо против разбира се... пък аз и най вече неговото мнение търся
Последна промяна E30_M_Tech_ll на 11 Апр 2009, 22:30, променена общо 1 път
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- SammY
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 217
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: Под е30 ката
- Пол: Мъж
- Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring
TOM написа:Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работа
Колега аз съм замислил да си турбинитам м40 то по тоя начин с прогресивен регулатор ... Това което съм намислил ще е малко като старт от скрапа определено налягането ще е като надуване от сламка , но дали ще е надежно Питал съм един колега които кара с такъв регулатор и каза 4е нямал проблеми ... Знам че бая ги чаткаш нещата и ако споделиш опит от турбиниране по тоя начин ще съм ти задължен .
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
SammY написа:TOM написа:Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работа
Колега аз съм замислил да си турбинитам м40 то по тоя начин с прогресивен регулатор ... Това което съм намислил ще е малко като старт от скрапа определено налягането ще е като надуване от сламка , но дали ще е надежно Питал съм един колега които кара с такъв регулатор и каза 4е нямал проблеми ... Знам че бая ги чаткаш нещата и ако споделиш опит от турбиниране по тоя начин ще съм ти задължен .
То и един мой авер така казваше, ама резултата беше едно на нула за биелата(реши да види кой кара), е верно и той се престара с размера на турбината, ама кой каквото и да си говори си трябва електроника та дори и пигибек
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София, Овча Купел
- Пол: Мъж
- Кара: '98 540i
- Мечтае да кара: на 2 бара
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани