Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Модератор: bum_bum
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Изваждам от архива някои снимки от процеса на подготовка на материалите ако на някой му е интересно.
Захващане не компресора към двигателя е посредством метална стойка от ламарина с дебелина 10мм (обикновена стомана, прахово боядисана). Поради отчасти променения път на ремъка се добавя една паразитна ролка и са демонтира оригиналната в горния болт на алтернатора. Стойката се монтира в оригиналните отвори на болтовете на алтернатора, като горният болт се използва в долния отвор, а пък в горния се добавя болт с плоска скрита глава. Ремъчната шайба на компресора след монтирането в стойката се озовава на пътя на оригиналния ремък и се върти от него, респективно трябва по-дълъг ремък.
Тръбата от изхода на компресора (по-лъскавата) отива към входа на интеркулера:
В близък план тръбата от изхода на интеркулера е насочена към зоната под радиатора за да се свърже с тази към дроселната клапа.
Отляво на компресора се подава тръбата от интеркулера и е в процес на обмисляне тръбата към дроселната клапа (двете са свързани с 45-градусово силиконово коляно).
Тук последната е готова и съм продължил с входната тръба на компресора в идейна фаза (след това е преосмислено като на крайната снимка):
Казанчето за хидравликата на волана (и вече демонтирания нивомат) ми пречеше с големината си и временно беше сменено с друго, след което си отиде на крайното място при клапите за парното, отначало на временна стойка, след това на сегашната (прахово боядисана от INOX, правена по този CAD файл):
Ето тръбите в някакъв по-краен етап... оказа се невъзможно да преодолея дехидратора на климатика (под десния фар) с алуминиево коляно поради твърде големия им радиус на завой и затова минах на силиконово коляно, което има значително по-малък радиус на завой
След окончателно заваряване и прахово боядисване (цвят черен шагрен или шегрен – някой филолог да каже)
Подготвих и CAD файл за лазерна изрезка за дифузора на интеркулера (1,5мм алуминиева ламарина), дълга е около метър и половина, както и на „кутията на въздушния филтър”:
Докато стигна до тази форма обаче бях направил вече два предварителни варианта и не ми хареса нито един от тях.
След окончателните корекции кутията стана ето това (прорезите между отворите служат за да може тази иначе доста твърда алуминиева ламарина да се огъва на ръка):
Междувременно съм монтирал интеркулера заедно с тръбите под колата, за да е готово за монтаж на компресора. Карах така с монтирани и запушени тръби около 3 месеца, като междувременно следях за наличие на проблем с охлаждането на двигателя предвид монтирания интеркулер пред водния радиатор. Не очаквах да се получи какъвто и да е проблем, така и се оказва до момента.
Започна да ми сълзи в определен момент маркуча, който подава масло към клапана на VANOS-а, и докато го сменях, демонтирах и цялата маслена конзола за да пробия резби и монтирам възприематели за температура и налягане на маслото.
Въпреки, че чугунените колектори нямат бъдеще в този двигател, свалих ги и тях за да навия резба за широколентова сонда и термодвойка за температурата на отработилите газове.
Имам и уреди към тези възприематели, които на всичко отгоре светят амбър, предстои да ги монтирам някой от идните дни (тук са поставени само пробно)
Малко информация за самия компресор, предвид че той е стожерът на целия пърформънс и може на някой да му е интересно що за прасе живее вътре...
Високоефективно, разбирайте с висок КПД, работно колело с дизайн като на колелата на компресорите на турбокомпресорите, монтирано на централния изходящ вал на планетна фрикционна предавка. Този изходящ вал (Rotrex го наричат spindle)няма собствени лагери, а лагерува притиснат между трите планетни колела (Rotrex ги наричат rollers). От това предварително притискане се създава възможност за предаване на мощност към този вал, респективно към колелото. Задвижването идва от ремъчната шайба и отива върху короната на планетната предавка (Rotrex я наричат annulus). Валът, който поддържа ремъчната шайба, задвижва и вградената двусекционна маслена помпа – едната секция служи да подава масло под налягане през кухия входящ вал вътре в спиндела, откъдето през 8 радиални отвора то се разпръсква във вид на мъгла до всички триещи повърхности. Втората секция изсмуква маслото отвътре и го праща през маслен радиатор в маслен резервоарм където то отделя въздушните балончета и се охлажда допълнително. Оттам, минавайки през комбиниран магнитно-контактен хартиен филтър се подава в първата секция отново. Изсмукващата секция има по-голям капацитет (теоретичен дебит) от смазващата и в резултат на това по време на работа вътре в картера на компресора се образува вакуум. Маслото, с което работи компресора е специално и не може да работи с друго. Качествата са му доста противоположни на тези на обикновенните масла, защото хем е масло, хем е сипано там за да осигури по-висок !!! коефициент на триене между металните части на предавката.
Максималните обороти на компресорното колело на моя модел (С38-61) са 90.000 об/мин, вътрешното предавателно число в 1:7,5, т.е. 1 оборот на ремъчната шайба предизвиква 7,5 оборота на спиндела с работното колело (по-известно у нашите форуми като студената перка). Аз въртя на около 75.000 об/мин при 6000 на коляновия вал. Този компресор аз не бих го ползвал ако искам над 480 к.с., защото започва да работи с все по-ниско КПД и консумира все повече мощност от коляновия вал... така че там някъде му е разумния лимит. За щастие съм далеч от този лимит засега.
Ето малко нагледен материал за конструкцията на компресора:
Захващане не компресора към двигателя е посредством метална стойка от ламарина с дебелина 10мм (обикновена стомана, прахово боядисана). Поради отчасти променения път на ремъка се добавя една паразитна ролка и са демонтира оригиналната в горния болт на алтернатора. Стойката се монтира в оригиналните отвори на болтовете на алтернатора, като горният болт се използва в долния отвор, а пък в горния се добавя болт с плоска скрита глава. Ремъчната шайба на компресора след монтирането в стойката се озовава на пътя на оригиналния ремък и се върти от него, респективно трябва по-дълъг ремък.
Тръбата от изхода на компресора (по-лъскавата) отива към входа на интеркулера:
В близък план тръбата от изхода на интеркулера е насочена към зоната под радиатора за да се свърже с тази към дроселната клапа.
Отляво на компресора се подава тръбата от интеркулера и е в процес на обмисляне тръбата към дроселната клапа (двете са свързани с 45-градусово силиконово коляно).
Тук последната е готова и съм продължил с входната тръба на компресора в идейна фаза (след това е преосмислено като на крайната снимка):
Казанчето за хидравликата на волана (и вече демонтирания нивомат) ми пречеше с големината си и временно беше сменено с друго, след което си отиде на крайното място при клапите за парното, отначало на временна стойка, след това на сегашната (прахово боядисана от INOX, правена по този CAD файл):
Ето тръбите в някакъв по-краен етап... оказа се невъзможно да преодолея дехидратора на климатика (под десния фар) с алуминиево коляно поради твърде големия им радиус на завой и затова минах на силиконово коляно, което има значително по-малък радиус на завой
След окончателно заваряване и прахово боядисване (цвят черен шагрен или шегрен – някой филолог да каже)
Подготвих и CAD файл за лазерна изрезка за дифузора на интеркулера (1,5мм алуминиева ламарина), дълга е около метър и половина, както и на „кутията на въздушния филтър”:
Докато стигна до тази форма обаче бях направил вече два предварителни варианта и не ми хареса нито един от тях.
След окончателните корекции кутията стана ето това (прорезите между отворите служат за да може тази иначе доста твърда алуминиева ламарина да се огъва на ръка):
Междувременно съм монтирал интеркулера заедно с тръбите под колата, за да е готово за монтаж на компресора. Карах така с монтирани и запушени тръби около 3 месеца, като междувременно следях за наличие на проблем с охлаждането на двигателя предвид монтирания интеркулер пред водния радиатор. Не очаквах да се получи какъвто и да е проблем, така и се оказва до момента.
Започна да ми сълзи в определен момент маркуча, който подава масло към клапана на VANOS-а, и докато го сменях, демонтирах и цялата маслена конзола за да пробия резби и монтирам възприематели за температура и налягане на маслото.
Въпреки, че чугунените колектори нямат бъдеще в този двигател, свалих ги и тях за да навия резба за широколентова сонда и термодвойка за температурата на отработилите газове.
Имам и уреди към тези възприематели, които на всичко отгоре светят амбър, предстои да ги монтирам някой от идните дни (тук са поставени само пробно)
Малко информация за самия компресор, предвид че той е стожерът на целия пърформънс и може на някой да му е интересно що за прасе живее вътре...
Високоефективно, разбирайте с висок КПД, работно колело с дизайн като на колелата на компресорите на турбокомпресорите, монтирано на централния изходящ вал на планетна фрикционна предавка. Този изходящ вал (Rotrex го наричат spindle)няма собствени лагери, а лагерува притиснат между трите планетни колела (Rotrex ги наричат rollers). От това предварително притискане се създава възможност за предаване на мощност към този вал, респективно към колелото. Задвижването идва от ремъчната шайба и отива върху короната на планетната предавка (Rotrex я наричат annulus). Валът, който поддържа ремъчната шайба, задвижва и вградената двусекционна маслена помпа – едната секция служи да подава масло под налягане през кухия входящ вал вътре в спиндела, откъдето през 8 радиални отвора то се разпръсква във вид на мъгла до всички триещи повърхности. Втората секция изсмуква маслото отвътре и го праща през маслен радиатор в маслен резервоарм където то отделя въздушните балончета и се охлажда допълнително. Оттам, минавайки през комбиниран магнитно-контактен хартиен филтър се подава в първата секция отново. Изсмукващата секция има по-голям капацитет (теоретичен дебит) от смазващата и в резултат на това по време на работа вътре в картера на компресора се образува вакуум. Маслото, с което работи компресора е специално и не може да работи с друго. Качествата са му доста противоположни на тези на обикновенните масла, защото хем е масло, хем е сипано там за да осигури по-висок !!! коефициент на триене между металните части на предавката.
Максималните обороти на компресорното колело на моя модел (С38-61) са 90.000 об/мин, вътрешното предавателно число в 1:7,5, т.е. 1 оборот на ремъчната шайба предизвиква 7,5 оборота на спиндела с работното колело (по-известно у нашите форуми като студената перка). Аз въртя на около 75.000 об/мин при 6000 на коляновия вал. Този компресор аз не бих го ползвал ако искам над 480 к.с., защото започва да работи с все по-ниско КПД и консумира все повече мощност от коляновия вал... така че там някъде му е разумния лимит. За щастие съм далеч от този лимит засега.
Ето малко нагледен материал за конструкцията на компресора:
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Абе аз знам че си лудак,ама не знаех че си толкова откачен!!!
Еваларка колега,дай боже повече хора като тебе!
Еваларка колега,дай боже повече хора като тебе!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- Nikolay1
- Кой кашля?
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
На първата май е отлепен етикета и са махнати тапите Или е dummy
- Nikolay1
- Кой кашля?
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Не е от лепенките и тапите, защото компресорния housing е различен на двете снимки.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Мдаа, различни са като се загледах. Явно Явор си има няколко броя
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Пуснал съм ненужна снимка, предвид късния/ранния час на постинга не ме учудва... игнорирайте я .
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Добра работа, грамотно описана
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Отдавна се надявах да се появи и компресорно баварче
Si non confectus, non reficiat.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
А що е бедна, от чипа или не и стигат дюзи или нещо друго?
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Трябва да има с какво да се занимаваме уикендите .
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
тва колко коне прави, че нещо не помня ква беше сметката
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Тия центробежни компресори правят буст отвратително бавно
е21 345 0-402м 12.18
Re: Съботно-неделен проект с готови полуфабрикати
Sharo написа:тва колко коне прави, че нещо не помня ква беше сметката
Ръновете, които направихме, влязоха в интервала между 252 и 258 к.с. на задните главини.
TOM написа:Тия центробежни компресори правят буст отвратително бавно
Така си е... - таргет групата на тези китове са уравновесени хора на средна възраст с канско търпение .
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани