съвет за скромен тунинг
Модератор: bum_bum
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
съвет за скромен тунинг
Здравейте,
С риск да стана и малко нахален, но наистина ми се "прави нещо" а не знам какво.... моля за съвет
Някое от изброените неща ги има на части в други тема, но мисля, че така има добра представа за колата и идеята за нея.
Колата е бмв е46 с дв. м54 2200 куб. двата ваноса. Автомобила се кара на газ, но
нека не го имаме в предвид засега. Искам да вдъхна живот в мотора, струва ми се бавен
особено в ниските обороти /до 3000/. Знам че мотора, не е много силен, но все пак.
Вариантите, които си мисля, че имам са:
- да сменя целия мотор /примерно 3литров такъв или по-стария 2.8 пак с два ваноса/. Мисля, че това е най-хубавият вариант, но 1500лв поне за мотор са ми много. Отделно смяната му, рег. в КАТ, ще изскочи нещо да се прави по него и т.н. и като цяла страня от това.
- турбо – напълно отпада – хич не са ми ясни нещата а и знам, че с под 3000 няма да се размина.
-
- изп. система. В момента съм с генерация от е46 3литра бензин – 4 катализатора + колектори по-различни, от тези които имах /едни плетени такива/
Като цяло знам, че кат. на тези коли не се запушват /метални или нещо подобно/
това са данни от газоанализатор
изгорели газове:
++++++++++ газ 0 об. 3000об бенз. 0 об. 3000об
COcor________0.10_____0.15________0.02___0.04
CO____________0.10____0.16________0.00___~~
CO2___________12.8____13.0________14.4 ~~
HC____________247_____151_________58___43
O2____________20.2_____20.5________19.7 ~~
- смяна на разп. валове, диференциали и др. ?
- ремонт на мотора
С това предполагам , ще го съживя, ще стане по-приятен за каране, по-плавен, не че сега имам оплаквания, но няма да постигна много а и ще излез кой знае колко пари...
Колата има филтър к&н на около 7-8 000км не е пран, кара се с масло 10-60, но май ще мина пак на 5-40. Сменени е горивен филтър преди 2000км. Чип /ремап/, от който да си призная не усещам никаква разлика.
Как е най-оправдано да постигна едни ~170 коня на гумите и повече ряз в ниските ?
Колата ми е много любима, с 100 км/ч харчи 6 бен./8газ обичам си я просто искам да стане малко по-пъргава.
п.с. на няколко импровизирани тестове 0-100 ги прави за ~ 8.6 сек.
Поздрави !
С риск да стана и малко нахален, но наистина ми се "прави нещо" а не знам какво.... моля за съвет
Някое от изброените неща ги има на части в други тема, но мисля, че така има добра представа за колата и идеята за нея.
Колата е бмв е46 с дв. м54 2200 куб. двата ваноса. Автомобила се кара на газ, но
нека не го имаме в предвид засега. Искам да вдъхна живот в мотора, струва ми се бавен
особено в ниските обороти /до 3000/. Знам че мотора, не е много силен, но все пак.
Вариантите, които си мисля, че имам са:
- да сменя целия мотор /примерно 3литров такъв или по-стария 2.8 пак с два ваноса/. Мисля, че това е най-хубавият вариант, но 1500лв поне за мотор са ми много. Отделно смяната му, рег. в КАТ, ще изскочи нещо да се прави по него и т.н. и като цяла страня от това.
- турбо – напълно отпада – хич не са ми ясни нещата а и знам, че с под 3000 няма да се размина.
-
- изп. система. В момента съм с генерация от е46 3литра бензин – 4 катализатора + колектори по-различни, от тези които имах /едни плетени такива/
Като цяло знам, че кат. на тези коли не се запушват /метални или нещо подобно/
това са данни от газоанализатор
изгорели газове:
++++++++++ газ 0 об. 3000об бенз. 0 об. 3000об
COcor________0.10_____0.15________0.02___0.04
CO____________0.10____0.16________0.00___~~
CO2___________12.8____13.0________14.4 ~~
HC____________247_____151_________58___43
O2____________20.2_____20.5________19.7 ~~
- смяна на разп. валове, диференциали и др. ?
- ремонт на мотора
С това предполагам , ще го съживя, ще стане по-приятен за каране, по-плавен, не че сега имам оплаквания, но няма да постигна много а и ще излез кой знае колко пари...
Колата има филтър к&н на около 7-8 000км не е пран, кара се с масло 10-60, но май ще мина пак на 5-40. Сменени е горивен филтър преди 2000км. Чип /ремап/, от който да си призная не усещам никаква разлика.
Как е най-оправдано да постигна едни ~170 коня на гумите и повече ряз в ниските ?
Колата ми е много любима, с 100 км/ч харчи 6 бен./8газ обичам си я просто искам да стане малко по-пъргава.
п.с. на няколко импровизирани тестове 0-100 ги прави за ~ 8.6 сек.
Поздрави !
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: съвет за скромен тунинг
Ти хем силна искаш да стане, хем да е плавна и приятна за каране. При атмосферката го няма тоя филм. Мощността там иска жертви в ниските или някаква огромна кубатура.
Конете в които се целиш с атмосферен тунинг ще е доста скъпо да ги направиш. Валовете с драстично по-големи градуси от стоковите са цифра. Отдено трябва да правиш генерацията, нещо да мислиш и по всмукателя.. Не споменавам работа по глава, пружини, тарелки и т.н.
Аз бих сложил едни изпускатели, лек маховик, по-къс диф и задължително ревизия на главата. Ще си далеч от конете, които искаш, но е най-евтин и най-ефикасно.
Конете в които се целиш с атмосферен тунинг ще е доста скъпо да ги направиш. Валовете с драстично по-големи градуси от стоковите са цифра. Отдено трябва да правиш генерацията, нещо да мислиш и по всмукателя.. Не споменавам работа по глава, пружини, тарелки и т.н.
Аз бих сложил едни изпускатели, лек маховик, по-къс диф и задължително ревизия на главата. Ще си далеч от конете, които искаш, но е най-евтин и най-ефикасно.
Re: съвет за скромен тунинг
Може би не толкова силна 160-170 коня на гумите не правят ли 200 на мотора ?
Като цяло много ми се иска вх, колектор да не го пипам - има ли такъв вариант ?
Под изпускателни колектори имаш предвид нещо като това или това не правя рекл! Моите в момента приличат на тях - плетени мисля им се казва - макар, че тук
показва, че са едни и същи с тези на м54б22...
За маховика и по-къс може ли примери ?
Като цяло много ми се иска вх, колектор да не го пипам - има ли такъв вариант ?
Под изпускателни колектори имаш предвид нещо като това или това не правя рекл! Моите в момента приличат на тях - плетени мисля им се казва - макар, че тук
показва, че са едни и същи с тези на м54б22...
За маховика и по-къс може ли примери ?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: съвет за скромен тунинг
Там са някъде 170 коня на гумите. 30 атмосферни коня = на много пари при всички случаи. Освен това ще трябва да жертваш в ниските обороти за сметка на високите.
Всмукаеля на тоя мотор не го знам какъв е и дали има въобще вариант за смяна с по-голям като на М52-ките, но от там дава доста голяма разлика. На 28-ците сменят с 30-ков, за това предполагам, че и при теб ще стане. Ще ти трябват колектора с диса-та от 30-ката и адаптер за дросела.
От формата на дължината на колектора зависи до някъде как се разпределя мощността в оборотите. Това трбява сам да си го решиш какъв точно да вземеш. Със сигурност обаче с колектори и добра генерация ще имаш най-добър ефект при атмосферка спрямо парите, които дадеш за тях.
Маховици има афтърмаркет марки колкото искаш. Виж Фиданза примерно.
Дифа не знам какъв е на тоя мотор, по спомен имаше 3.07 и 3.46 при е46-ците. Ако е втория няма какво да направиш ако короната и пиньона не стават от други БМВ дифове за да сложиш още по-къс. Ако е 3.07 може спокойно да го смениш с 3.46.
И след като направиш всичко задължително ремап правен по твоята кола.
Всмукаеля на тоя мотор не го знам какъв е и дали има въобще вариант за смяна с по-голям като на М52-ките, но от там дава доста голяма разлика. На 28-ците сменят с 30-ков, за това предполагам, че и при теб ще стане. Ще ти трябват колектора с диса-та от 30-ката и адаптер за дросела.
От формата на дължината на колектора зависи до някъде как се разпределя мощността в оборотите. Това трбява сам да си го решиш какъв точно да вземеш. Със сигурност обаче с колектори и добра генерация ще имаш най-добър ефект при атмосферка спрямо парите, които дадеш за тях.
Маховици има афтърмаркет марки колкото искаш. Виж Фиданза примерно.
Дифа не знам какъв е на тоя мотор, по спомен имаше 3.07 и 3.46 при е46-ците. Ако е втория няма какво да направиш ако короната и пиньона не стават от други БМВ дифове за да сложиш още по-къс. Ако е 3.07 може спокойно да го смениш с 3.46.
И след като направиш всичко задължително ремап правен по твоята кола.
Re: съвет за скромен тунинг
Не разбрах имат ли разлика колекторите, които изброих по-долу, с този който съм в момента ?
В тази тема ме навежда на мисълта..
дали не мога да сложа компресор някакъв, с много малко налягане 0.3-0.5 макс.
Ще си запазя всичко същото - съед, маховик, колектори, генерация и съм сигурен, че колата ще върви една идея по-добре.
Мисля си че са възможно различни "ефекти" при смяната на маховика /нестабилно в обороти знам ли/ диф-а ако е много къс... със 140 на магистралата ако съм на 5000-5500 оборота..
Някой слага ли е компресор /четох за итън м62 или м45/ ?
Просто си мисля, че ако инвестирам в спортна изпускателна система и ревизия на мотора, ще отидат на 1000лв със сигурност, а не знам дали не мога да сложа компресора за тези пари
В тази тема ме навежда на мисълта..
дали не мога да сложа компресор някакъв, с много малко налягане 0.3-0.5 макс.
Ще си запазя всичко същото - съед, маховик, колектори, генерация и съм сигурен, че колата ще върви една идея по-добре.
Мисля си че са възможно различни "ефекти" при смяната на маховика /нестабилно в обороти знам ли/ диф-а ако е много къс... със 140 на магистралата ако съм на 5000-5500 оборота..
Някой слага ли е компресор /четох за итън м62 или м45/ ?
Просто си мисля, че ако инвестирам в спортна изпускателна система и ревизия на мотора, ще отидат на 1000лв със сигурност, а не знам дали не мога да сложа компресора за тези пари
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: съвет за скромен тунинг
Компресора според мен ти е най-добрия възможен вариант - има много малко преправяне по двигателя, на такова ниско надуване е много възможно и да не сленяш запалването - електрониката ти ще се справи с малко помощ от някой мапер. Лошото е, че такива компресори не се намират лесно и не са евтини.
Si non confectus, non reficiat.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: съвет за скромен тунинг
Компресор най-точно описва това, което искаш ама за 1000лв можеш да го сложиш единствено в багажника
Колекторите, които си дал имат разлика с твоя и то доста голяма.
Колекторите, които си дал имат разлика с твоя и то доста голяма.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: съвет за скромен тунинг
Винаги ми е било интересно заводския компресор на коя кола може да се монтира на 2.5/2.8/3.0 моторите... и дали такова може да се намери в някоя морга или пък от ибей на втора ръка...
Si non confectus, non reficiat.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: съвет за скромен тунинг
Итън М62 на Мерцедес. По моргите не знам, но по форумите ги има в изобилие.
Re: съвет за скромен тунинг
bum_bum написа:Колекторите, които си дал имат разлика с твоя и то доста голяма.
тогава пък да сменя само изп. колектор, какъв ефект ще постигна само с неговата смяна ?
точно за итън м62 - в друг тунинг форум ги има по 300-400лв. втора ръка
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: съвет за скромен тунинг
Бре - тея Итъни са направо без пари! Ако са и читави като модел - направо са си перфектната сделка. Аз съм се огледал в М54Б30 и ако наистина за 300-400 се намират добри - защо па не Една стойка, една шайба, ремък, малко заигравка с колектора и малко свободно време и мерак и ще стане
На 0.3-0.4 бара не му трябва и кулер, явно електрониката се справя... според мен си заслужава да се опита
На 0.3-0.4 бара не му трябва и кулер, явно електрониката се справя... според мен си заслужава да се опита
Последна промяна Zagy на 01 Юни 2012, 18:25, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: съвет за скромен тунинг
Zagy написа:Бре - тея Итъни са направо без пари! Ако са и читави като модел - направо са си перфектната сделка. Аз съм се огледам в М54Б30 и ако наистина за 300-400 се намират добри - защо па не Една стойка, една шайба, ремък, малко заигравка с колектора и малко свободно време и мерак и ще стане
На 0.3-0.4 бара не му трябва и кулер, явно електрониката се справя... според мен си заслужава да се опита
От това което гледах в нета М62 ще е слаб за B30 мотор.
nikolae имай предвид че тези компресори от Мерцедес използват специален колектор-тръба, който излиза от компресора и отива към вх.колектор. Под специален имам предвид, че не е толкова шумен. Но такъв колектор мисля че няма как да се побере в бмв-то.. Съответно ако се сложи плочка+тръба става изключително шумен.
Re: съвет за скромен тунинг
dido0o``` написа:От това което гледах в нета М62 ще е слаб за B30 мотор.
nikolae имай предвид че тези компресори от Мерцедес използват специален колектор-тръба, който излиза от компресора и отива към вх.колектор. Под специален имам предвид, че не е толкова шумен. Но такъв колектор мисля че няма как да се побере в бмв-то.. Съответно ако се сложи плочка+тръба става изключително шумен.
Защо б30, оставам си с моя любимец - м54б22 ?
Силно ми се иска да си запазя колектора. Под изкл. шумен - неприятно за стоене и каране или малко по-шумно просто ?
Това момче вижте какво е направило
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: съвет за скромен тунинг
Може да се правят рази израстъци там по тръбата за да се заглуши до известна степен. Иначе като цяло тоя тип компресори са си по-шумни.
Иначе като гледам как се развива темата май нищо няма да излезе.
Иначе като гледам как се развива темата май нищо няма да излезе.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: съвет за скромен тунинг
Zagy написа:Бре - тея Итъни са направо без пари! Ако са и читави като модел - направо са си перфектната сделка. Аз съм се огледам в М54Б30 и ако наистина за 300-400 се намират добри - защо па не Една стойка, една шайба, ремък, малко заигравка с колектора и малко свободно време и мерак и ще стане
На 0.3-0.4 бара не му трябва и кулер, явно електрониката се справя... според мен си заслужава да се опита
язък ти за 6-те милиона мнения с тоя пост
сори за откровението и спама
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани