Баланс на гумите
Модератор: Технически модератори
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- mumford
- 320ci
- Мнения: 574
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Баланс на гумите
Доколко е важен баланса на гумите ? Чудя се дали ще има проблем, ако си сложа сам зимните гуми без баланс ?
- VIKING_WARRIOR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: AMG 560SEC WB 1990
- Мечтае да кара: ... като горното,ама ново...
- Детайли за колата: This AMG is a very special car in so many ways, the fact that this AMG is an authentic AMG Germany with proof of origin that the M117 / 9 motor was first developed in Germany not Japan. It is an AMG 6.0 DOHC wide body which is one of the most desirable and rarest cars in today's car collection market. The car was built during the final year of the AMG ERA during the merge with Mercedes Benz. This car is also equipped with the rarest engine AMG has ever built which is the M117-9 6.0 32v. There was a very limited number of these authentic AMG engines built in Germany and I would I estimate roughly around 5 or 6.
Re: Баланс на гумите
mumford написа:Доколко е важен баланса на гумите ? Чудя се дали ще има проблем, ако си сложа сам зимните гуми без баланс ?
Това е абсолютно наложително, а имено да бъдат коректно поставени и балансирани гумите на всеки автомобил без оглед марката. За Ваше сведение даже и на чисто нови джанти и гуми се прави Баланс! Не трябва да има компромис с това колега иначе ще си имаш главоболия! Няма перфектни гуми и джанти които да минат без баланс! Даже след направен баланс и изминати примерно 5000-10000 км е прекрасно и желателно пак да се проверяват и балансират! Елементарно е мисля и сам да се досетите за отговора на въпроса си за да избегнете риториката! Поздрави!... и Късмет...
Dream as if you 'll live forever, live as if you'll die today.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Баланс на гумите
Ами то ако не беше дотам важен, нямаше да се практикува. Балансирането на гумата най-просто казано е съвпадане на геометричния център на гумата с джантата и този на тежестта им. Защото когато гумата в някоя си част е по-тежка това предизвиква центробежни сили на тази по-голяма маса, които товарят оста на въртене --> лагерите. Освен това се получава биене при различни скорости, вибрации в купето и т.н. Тъй че не виждам на какво отгоре ще спестиш 15-20лв.
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Баланс на гумите
Привет , това на времето го правих на ладата на баща ми , баланса е не повече от няколко лева които ще ти спестят един куп проблеми и главоболия
- mumford
- 320ci
- Мнения: 574
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Баланс на гумите
Убедихте ме, трябва си
- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Баланс на гумите
И аз си мислех, че ще мина без баланс като сложих зимния комплект (балансиран Януари като купих гумите), но на 120 до 130 усещам вибрация на волана. Оказа се, че на три от джантите са наложи ново балансиране. И това на стандартната баланс машина, защото после разбрах че имало и лазерна още по прецизна.
- mihayloff
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 15.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Детайли за колата: 530d- 99г.
Re: Баланс на гумите
TurboDieselComby написа:И аз си мислех, че ще мина без баланс като сложих зимния комплект (балансиран Януари като купих гумите), но на 120 до 130 усещам вибрация на волана. Оказа се, че на три от джантите са наложи ново балансиране. И това на стандартната баланс машина, защото после разбрах че имало и лазерна още по прецизна.
Колега къде има такъв лазерен стенд за баланс на гумите?
Re: Баланс на гумите
Чисто нови джанти врътнати на баланса без гуми и изкара повече от 100грама
Е вярно джантите не бяха оригинални но винаги може да се случи грешка при отливането.
При новите гуми също няма 100% идеално отлята.
Намирал съм гайка 17-ка от по тънките вътре в грайфера която се показа с течение на износването на гумата
Като гумаджия ви казвам че баланса е задължителен
Не го казвам заради това че си изкарвам хляба с него дори напротив когато дойде клиент го питам "иска ли баланс на задните или само на предните"
Е вярно джантите не бяха оригинални но винаги може да се случи грешка при отливането.
При новите гуми също няма 100% идеално отлята.
Намирал съм гайка 17-ка от по тънките вътре в грайфера която се показа с течение на износването на гумата
Като гумаджия ви казвам че баланса е задължителен
Не го казвам заради това че си изкарвам хляба с него дори напротив когато дойде клиент го питам "иска ли баланс на задните или само на предните"
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Баланс на гумите
mihayloff написа:TurboDieselComby написа:И аз си мислех, че ще мина без баланс като сложих зимния комплект (балансиран Януари като купих гумите), но на 120 до 130 усещам вибрация на волана. Оказа се, че на три от джантите са наложи ново балансиране. И това на стандартната баланс машина, защото после разбрах че имало и лазерна още по прецизна.
Колега къде има такъв лазерен стенд за баланс на гумите?
И за Варна ако някой знае къде има лазарен стенд да каже
Re: Баланс на гумите
VIKING_WARRIOR написа:... За Ваше сведение даже и на чисто нови джанти и гуми се прави Баланс...
даже и реглаж
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Баланс на гумите
Един квартален гумаджия в Младост има машини за динамичен баланс с лазери. Симулират и натоварване на гумата докато я върти ... убийствени са.
Така ми оптимизира предните две гуми и едната задна, че няма и 1 грам баланс. Въртя тая гума на джантата 40 минути докато не им се напаснат точните на тежест ... направо ме застреля
Така ми оптимизира предните две гуми и едната задна, че няма и 1 грам баланс. Въртя тая гума на джантата 40 минути докато не им се напаснат точните на тежест ... направо ме застреля
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Баланс на гумите
deyan-enchev написа:Така ми оптимизира предните две гуми и едната задна, че няма и 1 грам баланс. Въртя тая гума на джантата 40 минути докато не им се напаснат точните на тежест ... направо ме застреля
Напълно постижимо, но неприложимо в ежедневието както се казва. Защото гумите на една кола ще ги балансира за половината работно време на сервиза. Оптимизацията е много хубаво нещо, но се практикува при тежки случаи на дебаланс. Но няма как при 40 грама на гума работника всеки път да се заиграва да върти гумата по джантата. То нямаше да са нужни баланс-тежести тогава. В случаи на прекомерно радиално биене обаче си е редно да се опита, защото ефекта може да е голям. И не говорим само за баланс, а за поведението на целия този въртящ се елемент върху осите на автомобила
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Баланс на гумите
Абсолютно е така, но мен много ме изкефи вниманието с което се отнася въпросния човек към детайла. Да можеше да залепи баланси, но оптимизацията е предпочитан за него и мен вариант.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани