DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:
С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.
Внимателно с отверка се изважда зегерката!
Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.
С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!
При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!
С отверка се изважда оста на буталото!
Вижда се скъсаната мембрана!
Мембраната се премахва чрез издърпване назад.
Поставя се нова мембрана.
Не трябва да се забравя да се върне пружината!
Обратно се щраква капакът.
Тества се задължително вакуума!
Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!
Щраква се капачето.
Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M52TU M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:
С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.
Внимателно с отверка се изважда зегерката!
Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.
С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!
При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!
С отверка се изважда оста на буталото!
Вижда се скъсаната мембрана!
Мембраната се премахва чрез издърпване назад.
Поставя се нова мембрана.
Не трябва да се забравя да се върне пружината!
Обратно се щраква капакът.
Тества се задължително вакуума!
Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!
Щраква се капачето.
Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M52TU M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Шапка ти свалям Докторе, за изчерпателната и полезна тема.
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Aз друго от колегата не съм и очаквал! Предвид значението на DISA-та за работата на мотора може ли някой да направи темата важна?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Аз и сам мога да си я закача като важна , но в Е46 си има вече важна
тема "E46 DIY или направи си сам" , но ще си я UP-вам по правилата , за да е видима
от повече колеги!
p.s.Преди 2 седмици се запознах с колега , който си беше изхвърлил оригиналната
DISA заради вакуума и си беше взел Вайко за 370лв - непростимо!
Затова и е създадена тази тема!
p.p.s.Викам му къде ти е оригиналната , той: ми изххвърлих я , той вакуума не се лекува!
тема "E46 DIY или направи си сам" , но ще си я UP-вам по правилата , за да е видима
от повече колеги!
p.s.Преди 2 седмици се запознах с колега , който си беше изхвърлил оригиналната
DISA заради вакуума и си беше взел Вайко за 370лв - непростимо!
Затова и е създадена тази тема!
p.p.s.Викам му къде ти е оригиналната , той: ми изххвърлих я , той вакуума не се лекува!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Не знам, колко е в разрез с правилата, но е добре да кажеш от къде идват тия "презервативчета", поне за мен.
Няма нужда да ти пълним пощата, която и без това е малка във форума.
Считай, че имаш ЛС, ако решиш, че не е ОК, да пишеш в темата.
Няма нужда да ти пълним пощата, която и без това е малка във форума.
Считай, че имаш ЛС, ако решиш, че не е ОК, да пишеш в темата.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Мойта поща е голяма , модераторска!
Имаш ЛС!
Имаш ЛС!
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
dr.peshev написа:Аз и сам мога да си я закача като важна , но в Е46 си има вече важна
тема "E46 DIY или направи си сам" , но ще си я UP-вам по правилата , за да е видима
от повече колеги!
p.s.Преди 2 седмици се запознах с колега , който си беше изхвърлил оригиналната
DISA заради вакуума и си беше взел Вайко за 370лв - непростимо!
Затова и е създадена тази тема!
p.p.s.Викам му къде ти е оригиналната , той: ми изххвърлих я , той вакуума не се лекува!
Точно затова темата ти е МНОГО важна!!! Добре е, че ще я ъпваш
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Браво, като видях толкова много снимки се уплаших, че е много работа, ама като се вгледах май не е много сложно. Усети ли разлика в колата след като ремонтира клапата? Доколкото знам гуменото уплатение на самата диса където уплатнява колектора и тя се износва и пропуска вакуум(да не се бърка с ремонта на колегата), и е хубаво да се смени.
Аз също искам да знам от къде да взема мембрана на ЛС, че гугъла не ми намира
Аз също искам да знам от къде да взема мембрана на ЛС, че гугъла не ми намира
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
bioz написа:Браво, като видях толкова много снимки се уплаших, че е много работа, ама като се вгледах май не е много сложно. Усети ли разлика в колата след като ремонтира клапата? Доколкото знам гуменото уплатение на самата диса където уплатнява колектора и тя се износва и пропуска вакуум(да не се бърка с ремонта на колегата), и е хубаво да се смени.
Аз също искам да знам от къде да взема мембрана на ЛС, че гугъла не ми намира
Наистина не излиза нищо, освен въпросната руска, която колегата не препоръчва, а ми се ще и аз да я направя тая процедура
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Силикона на руската е много твърд и тънък там където капачката щраква
Пробвах и с течен силикон и с ренц - не става!След 10-20 теста плавно изпуска
Който иска да си я купува на своя отговорност и да си прави DIY
Като дадете 50лв за руската и счупите вакуумното каналче , тази мембрана ще ви излезе златна!
Гледайте клиповете през Vbox7 директно и четете коментарите , някои колеги вече се ориентираха
Имайте в предвид,че съм свидетел как муфата за българските мембрани беше връщана за шлайфане 4 пъти,
докато се постигне нужната дебелина на мембраната ,за да пасне пeрфектно и се направиха 6 силиконови смеси
за да се тества издържливост и термоустойчивост!
https://www.youtube.com/watch?v=5ZnFHzvXhJo
Пробвах и с течен силикон и с ренц - не става!След 10-20 теста плавно изпуска
Който иска да си я купува на своя отговорност и да си прави DIY
Като дадете 50лв за руската и счупите вакуумното каналче , тази мембрана ще ви излезе златна!
Гледайте клиповете през Vbox7 директно и четете коментарите , някои колеги вече се ориентираха
Имайте в предвид,че съм свидетел как муфата за българските мембрани беше връщана за шлайфане 4 пъти,
докато се постигне нужната дебелина на мембраната ,за да пасне пeрфектно и се направиха 6 силиконови смеси
за да се тества издържливост и термоустойчивост!
https://www.youtube.com/watch?v=5ZnFHzvXhJo
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Браво за добре написания DIY! Наистина много добре обяснено. Почти перфектен тема!
Само не можах да разбера защо е такава тайна от къде се купува тази мембрана? Губи смисъл цялата тема като не е ясно от къде може да се закупят съответните части за ремонта. Аз искам да следвам указанията в темата и да направя ремонта. От къде да поръчам въпросната мембрана, някой може ли да ме посътветва, моля?
Само не можах да разбера защо е такава тайна от къде се купува тази мембрана? Губи смисъл цялата тема като не е ясно от къде може да се закупят съответните части за ремонта. Аз искам да следвам указанията в темата и да направя ремонта. От къде да поръчам въпросната мембрана, някой може ли да ме посътветва, моля?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Поръчваш си руската или четеш коментарите на клиповете!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Доколкото разбрах, цената на BG мембраната е 45лв
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
dr.peshev написа:Поръчваш си руската или четеш коментарите на клиповете!
Какви коментари?Под клипа ти има 2 линка към фейсбук и от там нищо не се подразбира от къде да се купи...
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 911
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
И във фейсбука сигурно има телефон
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани