За дизелите, 6та серия и още нещо
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
dBMW231 написа:До колегата Top Gun - тройката е краен вариант, след 5цата. Прекалено ми е обикновена и недостатъчно красива. Ако си взема такава ще е по-скоро компромис. Единственото, което може да ме убеди да си взема 3ка е ако това е най-здравият и надежден двигател/модел на bmw. За това и търся различни мнения, понеже наистина не съм достатъчно компетентен и се интересувам по-сериозно от коли от около година-две. За мен приоритетите са 1) надеждност и здравина 2) съотношение между разход на гориво и скорост 3) лукс, красота и екстри. Така че ако има кола, която е много добра в показатели 1 и 2, вероятно ще направя известен компромис с 3(ще се откажа от шестицата - лукса и красотата). Вариант за 3ка ми се вижда M3, https://www.cars.bg/offer/c2744741, нещо такова(какво мислите за въпросната обява ?), но това значи да пръсна доста пари по въпросната и напълно да забравя за шестица.
Това нали виждаш, че не е М3?
Относно критериите ти, да това е марката, ама пак ти казваме да четеш раздела за петиците и тройките. Тоя за 6-ците го остави, 6-цата си е петица, просто е по-красива и по-добра аеродинамика, както и малко по-скъпа като цена. Двигателите казваш в 3-та и 5-та серия...ами хубавото е, че има двигатели, които се монтират от 3-та до 7-ма серия, затова ти посочиш такъв. Хубаво да е компромис тройката, но ти ще слезеш от Алфа, няма да ти се стори чак компромис. А и този компромис ако е такъв, ще бъде временен ако ти хареса марката и решиш да скочиш в 5 или 6. Няма как тройката да е най-здравото БМВ. Най-здравото БМВ втора ръка е това, което е поддържано най-добре, като също важни са факторите година и пробег. Има пълни гробници от всички модели, но това не е защото са лоши, а просто са ги карали доста без да ги поддържат. Чети в разделите за Е60 и Е90, там е твоето място ако искаш кола за тия пари. Е46 и Е39 са страхотни коли и лично аз бих ти препоръчал дори от тях да почнеш, но ти каза, че търсиш малко по-нов модел.
П.п: Шестакът няма как да го забравиш, защото Ф13 е най-красивото БМВ според доста хора, а и лично според мен. Хубавото е, че по принцип 6-ците точно както и 8-ма серия с годините не стават по-непривлекателни, а точно обратното понеже те като нови почти ги няма по пътя, а като остареят съвем вече. А рядката кола си държи цена и е ценена.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
dBMW231 написа:
Ако статистиките тук не лъжат е 6-8/100 дизелът.
Това не са статистики, а каталожни данни. Има много разлика. Повече ще е разхода. Наистина почети малко повече. Горе ти написаха колко са спирачките. На 2 тона кораб... знаеш, по-често се сменят от на малката Алфа. Като гледам приоритетите - наистина се ориентирай в началото към нещо по-старо. Да купиш най-лесно. Новите стават все по-ненадеждни, за сметка на това цените в сервиза са х2-х3-х4. От там идва и проблема с българските коли - на много километри, наводнявани, блъскани, побългарявани, неподдържани. Разхода хич не е каталожния. Реалния е много драстично над това, което пише. 340 xdrive автомат с 19-ки, нали не мислиш, че харчи 9,8 бензин в града ? Като цяло повечето неща важат за всички марки, не само за БМВ.
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
Поразрових се малко повече. Четох в раздела за 5та серия, търсих и информация на английски. Значи за Ф12/13 имам 2 варианта. Или бензин V8 biturbo, при който най-вероятно ще ми падне шапката от разход(под 15/100 градско не си го представям ?). Или дизелче 3 литра, N57D. Какво ви е мнението за въпросния двигател ? Колко ще харчи реално и по-проблемен ли е от V8 ? Основни проблеми по двигателите, за които се информирах досега:
- износване на клапани/гумички
- за 5ците дизели някои късали верига ? Важи ли това и за въпросния двигател N57D на шестака ?
- старите 6ци (Е серия) пукали някакви главички на двигателя, всмуквали вода ? Важи ли това и за Ф12/13 ?
- при 5ците прочетох и за проблем с горивна помпа. Засяга ли ме ?
- катализатор за вредните емисии давал проблеми от време на време и се налагало да се маха ? Има ли глоби за такова нещо ?
Като цяло мненията са, че двигателите са надеждни, най-важно е да се обслужват редовно и с качествено масло. Поне това разбрах. Към това добавяме мнението на колегата по-горе, че може и спирачките да дадат проблем във времето. Нещо друго, което да изпускам има ли ?
И най-важното. Има ли предимства въпросният дизел N57D и сваля ли драстично разхода ? Защото по всички други параметри превъзходството нa V8 е очевидно. Но ако сваля разхода двойно да речем и не е прекалено проблемен, бих се замислил. И най-важното колко е реалният разход на колата ? Защото както казах парите наведнъж ще се съберат, но едни 150 лева за гориво всяка седмица ще започнат да ме дразнят постепенно.
Относно възможността да си взема 3ка или 5ца. Да, вариант е. Но една покупка на таква кола с обслужване, регистрация и т.н., пак е разход, а и занимавка. Ще заминат доста пари, които иначе ще се за 6цата. После дори да реша да я продавам пак ще е занимавка, а и със сигурност ще съм на минус от цялата заигравка с купуване - поддържане - продаване.
- износване на клапани/гумички
- за 5ците дизели някои късали верига ? Важи ли това и за въпросния двигател N57D на шестака ?
- старите 6ци (Е серия) пукали някакви главички на двигателя, всмуквали вода ? Важи ли това и за Ф12/13 ?
- при 5ците прочетох и за проблем с горивна помпа. Засяга ли ме ?
- катализатор за вредните емисии давал проблеми от време на време и се налагало да се маха ? Има ли глоби за такова нещо ?
Като цяло мненията са, че двигателите са надеждни, най-важно е да се обслужват редовно и с качествено масло. Поне това разбрах. Към това добавяме мнението на колегата по-горе, че може и спирачките да дадат проблем във времето. Нещо друго, което да изпускам има ли ?
И най-важното. Има ли предимства въпросният дизел N57D и сваля ли драстично разхода ? Защото по всички други параметри превъзходството нa V8 е очевидно. Но ако сваля разхода двойно да речем и не е прекалено проблемен, бих се замислил. И най-важното колко е реалният разход на колата ? Защото както казах парите наведнъж ще се съберат, но едни 150 лева за гориво всяка седмица ще започнат да ме дразнят постепенно.
Относно възможността да си взема 3ка или 5ца. Да, вариант е. Но една покупка на таква кола с обслужване, регистрация и т.н., пак е разход, а и занимавка. Ще заминат доста пари, които иначе ще се за 6цата. После дори да реша да я продавам пак ще е занимавка, а и със сигурност ще съм на минус от цялата заигравка с купуване - поддържане - продаване.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
според мен да дадеш 60-80 бона за кола и 150лв гориво на седмица да е проблем са взаимноиключващи се понятия или бъркам? Щото ако се наложи да смениш V8 (ако вече не е сменян) ще трябва 5 цифрена сума Същото важи и за 40д двигателя. И в двата случая си на касата в даден момент ако има липса на мал шанс...Та за тия коли колко горят не е от особено значение освен ако не караш много км на година...питай други въпроси за тях колега
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
Не е БАШШШ по темата, но тя и без това отдавна се изчерпа, та ето една интересна статистика, направо и човека с питанията тука да минава на Японско:
https://fakti.bg/technozone/326922-kakv ... =firstpage
БМВ според тая статистика е най-добро като цяло ново, а като старо от Немските е най-най. Който вярва на такива неща де, аз лично не, а и не ме инресуват, за развлечение стават както и темата тук вече. Няма да е лошо да иде в извън темата.
https://fakti.bg/technozone/326922-kakv ... =firstpage
БМВ според тая статистика е най-добро като цяло ново, а като старо от Немските е най-най. Който вярва на такива неща де, аз лично не, а и не ме инресуват, за развлечение стават както и темата тук вече. Няма да е лошо да иде в извън темата.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
150 лева на седмица за гориво не са проблем. Ама не мисля да ги давам. Предвидил съм си до 600 лева на месец за колата. Усреднено, за цялата година. Тоест вътре да влизат винетка, застраховка, данък, смяна на гуми и масло като им дойде времето. Защото за мен да даваш повече от 20-25% от доходите си за кола е изхвърляне. Така че разчитам веднъж купена, колата да е надеждна и да не ми изскачат разни изненади по 2-3 бона Ако не влизам във въпросния бюджет просто ще се преориентирам.
За това и питам подробно за въпросния дизел N57D - предимства и недостатъци, разход, поддръжка. За V8 по принцип знам, че са много надеждни и здрави двигатели с единствен минус, че гълтат много гориво. Бъркам ли някъде ? Защо може да ми се наложи да сменям V8 ? Ще се радвам да чуя още мнения по темата.
За това и питам подробно за въпросния дизел N57D - предимства и недостатъци, разход, поддръжка. За V8 по принцип знам, че са много надеждни и здрави двигатели с единствен минус, че гълтат много гориво. Бъркам ли някъде ? Защо може да ми се наложи да сменям V8 ? Ще се радвам да чуя още мнения по темата.
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
dBMW231 написа:150 лева на седмица за гориво не са проблем. Ама не мисля да ги давам. Предвидил съм си до 600 лева на месец за колата. Усреднено, за цялата година. Тоест вътре да влизат винетка, застраховка, данък, смяна на гуми и масло като им дойде времето. .
Цени разбити на месец
- 8лв винетка
- 20лв ГО (каско не съм смятал)
- 35лв данък (много условно)
- 30лв платен паркинг (пак много условно)
- 325лв гориво на месец средно ( при приблизителен побег 15 000км и разход 10 за лесно смятане)
И май приказката свърши. 200лв месечно (сложи ги 2500 годишно) за поддържка на БМВ
Това са много условни цифри. Аз не правя сметка на чужди пари, просто нахвърлях някакви разходи.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
За дизелите, 6та серия и още нещо
Според мен с доход около 2500 си за Е9Х или Е6Х серията и може да поддържаш всичко без 35i и /M версиите.
За Н57 си приготвяш ориентировъчно около 2000 лв за смяна на веригите, другото трябва да е ок.
За Н57 си приготвяш ориентировъчно около 2000 лв за смяна на веригите, другото трябва да е ок.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
dBMW231 написа:Така че разчитам веднъж купена, колата да е надеждна и да не ми изскачат разни изненади по 2-3 бона
това е НЕВЪЗМОЖНО за 6-а серия, да не кажа за F серия на БМВ втора ръка...С тия 600лв на месеца за колата няма как да стане. Занимавам се със спортни залози, но няма коефициент за това - няма такава вероятност Аз ти казвам, че може да има изненади по 5-6-7 бона, а ако сменяш двигател може и 5 цифрен бонус, ти не искаш такива по 2-3к
dBMW231 написа:V8 по принцип знам, че са много надеждни и здрави двигатели с единствен минус, че гълтат много гориво. Бъркам ли някъде ? Защо може да ми се наложи да сменям V8 ?
Между другото двата мотора на шестицата - 40 дизел и 50 бензин са в ТОП 3 на най-НЕНАДЕЖДНИТЕ на БМВ за последните 10 години...Така, че нищо не знаеш Но това няма голямо значение, понеже собствениците на такива коли като им сменят мотора и струва 10 000лв питат кога ще стане...Скоро гледах на Ф11 535д в сервиза как се дадоха почти 10 бона за мотор втора ръка при цена на колата 35-40к, а ние си говорим за 6-ици...10к за мотор е подръжката според твоя разчет за 4-5 години...както казва Божинката - ПАК КАЗАВАМ - разходът на гориво е най-малкият проблем с тези коли Каското на 70 бона сметна ли го в тия 600лв на месец?
Във въпросният сервиз, където правиха Ф11 535д, което е със същото моторче като на 6-цата 40д 313 коня и всяка трета кола е със сменен мотор по гаранция, на един от подемниците виси черна 6-ца кабрио с V8 4.4 biturbo. Но той е на земята. Чака се подмяна на мотора...Понеже е консуматив за съжаление.
"Чемодан, вокзал, Москва"
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
На скоро карах една Ф01 550и и ресетнах разхода, магистрално каране спокойно с около 120-130 даде 13/100 така че такъв мотор градско просто отива над 20 при всички положения. Разхода е 2 пъти и на горе по голям от дизеловия мотор, да не говорим че както и каза колегата мотора си е консуматив с капацитет около 200к така че Иначе и аз се бях насочил към такъв мотор, но доста бързо ми мина мерака
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: За дизелите, 6та серия и още нещо
Каското като го питаш дали го е сметнал(ако прави), малко под левче на час се пада, да речем 80 стотинки.
А моторът ако не се сменя по гаранция, аз не бих препоръчал смяна с такъв втора ръка за 10 000 лв. понеже може това ще бъде пак просто някакъв мотор(не се знае какъв изобщо)и утре може да повтори упражнението. Ремонтът е по-добрия вариант, но тогава мисля отива на над 15 палки. В раздела за Ф10 или Ф01 го имаше подробно това, поне става хубаво и ще се кара бая време след това.
А моторът ако не се сменя по гаранция, аз не бих препоръчал смяна с такъв втора ръка за 10 000 лв. понеже може това ще бъде пак просто някакъв мотор(не се знае какъв изобщо)и утре може да повтори упражнението. Ремонтът е по-добрия вариант, но тогава мисля отива на над 15 палки. В раздела за Ф10 или Ф01 го имаше подробно това, поне става хубаво и ще се кара бая време след това.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани