E36 M43 B16 kompressor
Модератор: bum_bum
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
За 4 цилиндровите мотори нямам почти никаква идея, но сигурно ли е, че валовете имат изобщо някаква разлика?
Re: E36 M43 B16 kompressor
Би трябвало.Едно време Лудия ГСМ имаше тема,ама беше преди 100 години и къде хванаха тия теми гората питай ме.И сега една камара ценно инфо хвана гората да не би някой майстер да загуби 5лв от безценни клиенти.Търси по чуждите форуми инфо Славяне.Не може да не пише.То не че някой се занимава с тия мотори вече,ама нещо по-старо трябва да има писано.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
Мисля, че имам някакви спомени за м43 като им слагат ДА компресор слагаха глава от м42 и вал 260 и нещо градуса. Но дали е стоков тоя вал или си е на ДА правен за чарджъра нямам идея.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: E36 M43 B16 kompressor
slavianko написа:bum_bum написа:Видях, че и във Фесбока е станала драма заради тоя капак. Но пък ти си сръчен и защо не вземеш да им затвориш устата като отлееш един капак?
А кой седи зад този сайт с инжекторите?
George Karadjov му е профила във фейса
Ако е клиентска кола щях да я направя. Тая е моя и гледам да ми е надеждна и да не е разхвърляна в коша. Не ми е приоритет. Та то дори под него е къстъм всмукателя който никак не е лош. Не това е идеята на колата. Ако един ден остане време ще и испипам до последния детайл. Много кофти антиреклама си направиха да публикуват такива глупости в рекламната си страница, където си вадят парите. Толкова анти коментари получиха че не е истина и хем изтриха повечето.
Живи и здрави да са. Много внимание им обърнах даже.
Сега малко по темата. Искам да питам някой знае ли разпределителен вал от М43 В19 дали пасва в глава от М43 В16 ? След 5500 оборота бууста леко отива нагоре понеже главата вече идва рестриктор. Със по отворен вал според мен ще вдигна още 15 сетина кс
Би трябвало да са еднакви по форма / съвместимост ...
като разгледаш е36 м43б16:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... cam_shaft/
и е46 м43 1.9:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... cam_shaft/
виждаш че повдигачите са със същия парт номер, което е важното за съвместимост.
Също така виждам че Шрик и Дбиллас имат валове за м43 и ги дават за всички версии:
https://www.gladen-motorsport.de/en/BMW ... t+256-.htm
https://dbilas-shop.com/en/engine-valve ... -camshaft/
Т.е. ъпгрейда с вал от 1.9 би трябвало да стане, но нямам идея колко е по-добър от 1.6цовия
Успех
(240коня от 1.6 си е уау направо )
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Явно ще паснат да. Кой вал обаче трябва да търся и аз вече се обърках. Снощи бая до късно се рових за инфо но не открих много.
Чувам, че тея 1.8 които са 115 или 118кс били най най ама не мога да намеря инфо на 100%
Що се отнася до М42 глава там е ясно че става. Въпроса е че не бих си го причинил. Ако бях атмосверка ок но в случая няма смисъл. Едно, че са скъпи и трудни за намиране и другото, че в сервиза имам 5 мотора ит М43 за части. Ще търся някакъв вариант с оемски вал и ако няма ще поръчам някакъв тунинг за М43
Чувам, че тея 1.8 които са 115 или 118кс били най най ама не мога да намеря инфо на 100%
Що се отнася до М42 глава там е ясно че става. Въпроса е че не бих си го причинил. Ако бях атмосверка ок но в случая няма смисъл. Едно, че са скъпи и трудни за намиране и другото, че в сервиза имам 5 мотора ит М43 за части. Ще търся някакъв вариант с оемски вал и ако няма ще поръчам някакъв тунинг за М43
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
Абе какъв тоя Джордж Караджов, кажи “й”огата, че да се сетим
Ти сериозно ли се обиди на вкус от човек, който си рисува масъл кар ленти на голф двойка и прави клипчета как раздава газ на покойника Тоя уникален клип, послужил за идеен проект на Топ Гиър, Бричка и всички след него още не мога да си простя, че не го свалих, докато го имаше в нета.
Ако става въпрос за колянов вал там нещата май стават с такъв от m47n, биели от m44 и бутала s50b30 или може би m60b30 и блокът на 86.4 но това е по-скоро за атмосферка. Компресорните ги правят с m42 глава и надолу не барат. Явно има някаква причина.
Ти сериозно ли се обиди на вкус от човек, който си рисува масъл кар ленти на голф двойка и прави клипчета как раздава газ на покойника Тоя уникален клип, послужил за идеен проект на Топ Гиър, Бричка и всички след него още не мога да си простя, че не го свалих, докато го имаше в нета.
Ако става въпрос за колянов вал там нещата май стават с такъв от m47n, биели от m44 и бутала s50b30 или може би m60b30 и блокът на 86.4 но това е по-скоро за атмосферка. Компресорните ги правят с m42 глава и надолу не барат. Явно има някаква причина.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
bum_bum написа:Абе какъв тоя Джордж Караджов, кажи “й”огата, че да се сетим
Ти сериозно ли се обиди на вкус от човек, който си рисува масъл кар ленти на голф двойка и прави клипчета как раздава газ на покойника Тоя уникален клип, послужил за идеен проект на Топ Гиър, Бричка и всички след него още не мога да си простя, че не го свалих, докато го имаше в нета.
Ако става въпрос за колянов вал там нещата май стават с такъв от m47n, биели от m44 и бутала s50b30 или може би m60b30 и блокът на 86.4 но това е по-скоро за атмосферка. Компресорните ги правят с m42 глава и надолу не барат. Явно има някаква причина.
За строука е ясно. Аз също съм с вал от Е46 320д 136кс, пак съм на 86мм но със буала от Z20LEH. Долнището съм го подковал прилично. За главата от М42 няколко пъти почти се навивам но се отказвам. Голяма е заигравката и идеята на проекта бяга вече доста в друга посока. Идеята е да е колкото се може по бюджетно. Не, че вече не надхвърлих 10 000 Още не съм открил подходящ ОЕМ ски вал и ако не успея най вероятно ще поръчам някакъв готов.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
Кой вал съм го прочел като кол вал на телефона
Разпределителните явно са еднакви (240 градуса) от това, което чета, въпреки, че са с различни номера.
Тези, които съм гледал преди правени с DASC са все с глави от М42 и 264 вал. Но не знам какъв, предполагам някой някога е правел вал за М42 за принудително пълнене.
Според мен да даваш още пари за афтърмаркет вал, който е правен за атмосферка няма особен смисъл.
Потърси в гугъл за downing Athlanta supercharger, може да излезе нещо интересно.
Разпределителните явно са еднакви (240 градуса) от това, което чета, въпреки, че са с различни номера.
Тези, които съм гледал преди правени с DASC са все с глави от М42 и 264 вал. Но не знам какъв, предполагам някой някога е правел вал за М42 за принудително пълнене.
Според мен да даваш още пари за афтърмаркет вал, който е правен за атмосферка няма особен смисъл.
Потърси в гугъл за downing Athlanta supercharger, може да излезе нещо интересно.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Мисля си и за вариант да ми направят копири. Правил съм доста клиентски валове и си работят. Абе имам върху какво да мисля зимъскаbum_bum написа:Кой вал съм го прочел като кол вал на телефона
Разпределителните явно са еднакви (240 градуса) от това, което чета, въпреки, че са с различни номера.
Тези, които съм гледал преди правени с DASC са все с глави от М42 и 264 вал. Но не знам какъв, предполагам някой някога е правел вал за М42 за принудително пълнене.
Според мен да даваш още пари за афтърмаркет вал, който е правен за атмосферка няма особен смисъл.
Потърси в гугъл за downing Athlanta supercharger, може да излезе нещо интересно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
Той копирания вал си е напълно ОК, като изключим, че няма закалката на заводския. Ще изкара по-малко, но и такива валове не се слагат на коли, които правят по 50к на година така или иначе.
При теб проблемът да е от какво да копираш. Стандартен вал от атмосферка не ти върши добра работа. При компресора много зависи и от какъв точно вид е за спецификациите на вала. Там е много тънка наука за да се получи добър вал- различното време на отваряне и затваряне на всмукателните клапани, по-малкия ъгъл на сепарацията на лобовете, дори сравнено с вал за турбина, изчистването по време на припокриване, което е различно от това при атмосферните, защото можеш да загубиш налягане при голям овърлап и т.н..
При теб проблемът да е от какво да копираш. Стандартен вал от атмосферка не ти върши добра работа. При компресора много зависи и от какъв точно вид е за спецификациите на вала. Там е много тънка наука за да се получи добър вал- различното време на отваряне и затваряне на всмукателните клапани, по-малкия ъгъл на сепарацията на лобовете, дори сравнено с вал за турбина, изчистването по време на припокриване, което е различно от това при атмосферните, защото можеш да загубиш налягане при голям овърлап и т.н..
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
За съжаление си абсолютно прав. Изключено е да намеря точно за М43 от къде да копирам. То атмосверни няма да намеря а за турбо валове е равносилно на печалба от тотото. В крайна сметка и съвсем оригинален вал макар и с малко повече лифт пак ще има някакъв положителен ефект. Сега стягам едно зимно VW Polo и прибирам бавареца в сервиза. На първо четене ще му сложа големия радиатор и някой други заигравки. Междувременно ще имам време да мисля и да чета как да открия топлата водаbum_bum написа:Той копирания вал си е напълно ОК, като изключим, че няма закалката на заводския. Ще изкара по-малко, но и такива валове не се слагат на коли, които правят по 50к на година така или иначе.
При теб проблемът да е от какво да копираш. Стандартен вал от атмосферка не ти върши добра работа. При компресора много зависи и от какъв точно вид е за спецификациите на вала. Там е много тънка наука за да се получи добър вал- различното време на отваряне и затваряне на всмукателните клапани, по-малкия ъгъл на сепарацията на лобовете, дори сравнено с вал за турбина, изчистването по време на припокриване, което е различно от това при атмосферните, защото можеш да загубиш налягане при голям овърлап и т.н..
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 M43 B16 kompressor
Повече лифт и по-малко овърлап накратко. Но дали някой може да репрофилира вал по зададени параметри тук.. Иначе за повече информация порови в m42club.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Понякога ми липсват тея шестаци. Една снимка която е извън темата но с която си заслужава да се похваля.
http://picbg.net/u/26741/63470/892748.jpg
Един сегашен проект Е30 ка Турбо която правя от известно време
http://picbg.net/u/26741/63470/892748.jpg
Един сегашен проект Е30 ка Турбо която правя от известно време
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: E36 M43 B16 kompressor
slavianko написа:Понякога ми липсват тея шестаци. Една снимка която е извън темата но с която си заслужава да се похваля.
http://picbg.net/u/26741/63470/892748.jpg
Един сегашен проект Е30 ка Турбо която правя от известно време
Доволен ли си от тоя всмукателен колектор? че китайските такива доста ги хранят за неравномерно пълнене
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Тоя е лично мое произведение. Нищо общо няма с китаеца но и цената му е х2TheStorm написа:slavianko написа:Понякога ми липсват тея шестаци. Една снимка която е извън темата но с която си заслужава да се похваля.
http://picbg.net/u/26741/63470/892748.jpg
Един сегашен проект Е30 ка Турбо която правя от известно време
Доволен ли си от тоя всмукателен колектор? че китайските такива доста ги хранят за неравномерно пълнене
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани