полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Djaniko0o
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325i N52
- Мечтае да кара: Самолет
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря ви! Мисля превантивно да сменя водната помпа, имайки предвид пробега който ще правя, но ми е интересно и на мен за настройката на екуто. Благодаря ви!
П.п също така искам да попитам дали вдо уред може да се върже за водата да се следи без да се влиза в тайното меню?
П.п също така искам да попитам дали вдо уред може да се върже за водата да се следи без да се влиза в тайното меню?
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава
- Djaniko0o
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325i N52
- Мечтае да кара: Самолет
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте! Горд собственик съм на е90 325и, за съжаление и мен не ме прескочиха болежките на н52… два пъти като съм в DS режим, колата влиза в авариен режим и набива грешка 2c2d нещо за ламбда сонда беше… също така на свободен ход играят оборотите и тресе. Как мислите дали е от диса клапите или?? Н52Б25 от 06’
На студен двигател тресе
На студен двигател тресе
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Ако има проблем с ламбда сондата възможността двигателя да работи неравномерно е голяма. Първо провери дали действително ламбда сондите- защото мисля са две работят коректно. От тях е възможно да имаш завишен разход на гориво. Ако са повредени, ги смени и виж дали ще има промяна в работата на двигателя. Чел съм доста за този двигател и на много места пишат , че всъщност при правилна експлоатация е много надежден и дълготраен.
- Djaniko0o
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325i N52
- Мечтае да кара: Самолет
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
bonchef написа:Ако има проблем с ламбда сондата възможността двигателя да работи неравномерно е голяма. Първо провери дали действително ламбда сондите- защото мисля са две работят коректно. От тях е възможно да имаш завишен разход на гориво. Ако са повредени, ги смени и виж дали ще има промяна в работата на двигателя. Чел съм доста за този двигател и на много места пишат , че всъщност при правилна експлоатация е много надежден и дълготраен.
Благодаря много за информацията. Откакто съм го взел съм сменил маслото на двигателя и филтрите всичко ми струва около 250-300лв. Много бях изненадан като ми каза предният собственик че всичко е сменено по колата като масло филтри дори и на кутията и като отворих филтъра на маслото щеше да се разпадне.. няма думи… смених водна помпа сложих Пиер Бург за 600лв. И в момента съм в Анталия дойдох с колата, но имам проблем колата държи високи градуси и два пъти ми избива индикация за температурата - удари 120 градуса на два пъти, което не е добре. Не ми надува системата и нямам загуба на антифриз, най вероятно е от термостата. Като се върна в България ще го сменя и него и задължително ще мина през добър газаджая и ще обслужа всичко защото чека се появява като покарам на газ. Правих експеримент последните 500км само на бензин и интересно колата върви много по-добре и нямам чекове не набива грешки за сонди интересното е и че температурата на мотора е по-ниска спрямо газта. Много съм доволен в интерес на истината от колата като вървеж и поведение, просто трябва да се свикне малко с нея защото се качих от дизел с турбо 180кс на това БМВ и в началото ми беше странно, но във високите много добре си върви. Също така смятам да сваля колекторите и да изтърбуша катализатора смятам че доста я спъва колата. Съгласен съм за еко нормите но катализатор на 15г колко би било полезно не знам. Темата съм я чел може би 3 пъти и съм благодарен на всичко за всичко споделено в нея. Мотора н52 е чук, най-важното е да се попадне на поддържан иначе тежко му горко, не че 3ка дизел не може да съсипе някой финансово ако и той не е гледан..
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз съм изключително отрицателно предубеден по отношение на ГАЗ-та. Защо?.........Ето и твоя отговор по въпроса показва защо. Колкото приятели съм имал и са слагали ГАЗ на най различни коли , всичките са имали проблеми под различни форми. Ако питаш тези дето слагат ГАЗ такива проблеми няма. По въпроса има изписано много и няма смисъл да го повтарям. Гледай как се държи колата, като си я караш на бензин т.е. така както си е проектиран двигателя. Избушиш ли катализаторите, трябва да имаш готовност да ти коригират софтуера и то от разбиращ човек защото ламбда сондите са сложени мисля точно до тези катализатори и мерят концентрацията на кислород.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 911
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Катализатор ако е каран на бензин и на 20г. да е може нищо да му няма, виж обаче караш ли го 2-3 години на газ и 100% е приключил.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Това защо се получава така?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
ildivvy написа:Това защо се получава така?
По-висока температура на горене на газта и по-бавно изгаряне.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Djaniko0o написа:bonchef написа:Ако има проблем с ламбда сондата възможността двигателя да работи неравномерно е голяма. Първо провери дали действително ламбда сондите- защото мисля са две работят коректно. От тях е възможно да имаш завишен разход на гориво. Ако са повредени, ги смени и виж дали ще има промяна в работата на двигателя. Чел съм доста за този двигател и на много места пишат , че всъщност при правилна експлоатация е много надежден и дълготраен.
Благодаря много за информацията. Откакто съм го взел съм сменил маслото на двигателя и филтрите всичко ми струва около 250-300лв. Много бях изненадан като ми каза предният собственик че всичко е сменено по колата като масло филтри дори и на кутията и като отворих филтъра на маслото щеше да се разпадне.. няма думи… смених водна помпа сложих Пиер Бург за 600лв. И в момента съм в Анталия дойдох с колата, но имам проблем колата държи високи градуси и два пъти ми избива индикация за температурата - удари 120 градуса на два пъти, което не е добре. Не ми надува системата и нямам загуба на антифриз, най вероятно е от термостата. Като се върна в България ще го сменя и него и задължително ще мина през добър газаджая и ще обслужа всичко защото чека се появява като покарам на газ. Правих експеримент последните 500км само на бензин и интересно колата върви много по-добре и нямам чекове не набива грешки за сонди интересното е и че температурата на мотора е по-ниска спрямо газта. Много съм доволен в интерес на истината от колата като вървеж и поведение, просто трябва да се свикне малко с нея защото се качих от дизел с турбо 180кс на това БМВ и в началото ми беше странно, но във високите много добре си върви. Също така смятам да сваля колекторите и да изтърбуша катализатора смятам че доста я спъва колата. Съгласен съм за еко нормите но катализатор на 15г колко би било полезно не знам. Темата съм я чел може би 3 пъти и съм благодарен на всичко за всичко споделено в нея. Мотора н52 е чук, най-важното е да се попадне на поддържан иначе тежко му горко, не че 3ка дизел не може да съсипе някой финансово ако и той не е гледан..
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
- Djaniko0o
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325i N52
- Мечтае да кара: Самолет
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
b00st написа:
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
Четох доста ваши мнение тук и съм Ви много благодарен за споделените неща от вас, на мен доста ми помогната при избора на колата. Конкретно за моите наблюдения макар и на ранен етап все още продължавам да твърдя че съм много доволен от н52б25а. За сега имам 6000км от които 80% са извънградско и мога да кажа че съм доволен от автомобила както на газ така и на бензин. Знам за настройката на газта че може да има проблеми, но отново мога да кажа че нямам кой знае какви драми с колата. Противно на много мнения тук я карам с Castrol 10w40 до тук не съм долял и грам капка повече масло, а още не мога да и се нарадвам и само стъпка.
Все ще има някой читав газаджия който ще успее да я настрои колата при някакви сериозни проблеми.
Разхода на газ извънградско ми е от 10 до 13 газ според как карам.
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Djaniko0o написа:b00st написа:
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
Четох доста ваши мнение тук и съм Ви много благодарен за споделените неща от вас, на мен доста ми помогната при избора на колата. Конкретно за моите наблюдения макар и на ранен етап все още продължавам да твърдя че съм много доволен от н52б25а. За сега имам 6000км от които 80% са извънградско и мога да кажа че съм доволен от автомобила както на газ така и на бензин. Знам за настройката на газта че може да има проблеми, но отново мога да кажа че нямам кой знае какви драми с колата. Противно на много мнения тук я карам с Castrol 10w40 до тук не съм долял и грам капка повече масло, а още не мога да и се нарадвам и само стъпка.
Все ще има някой читав газаджия който ще успее да я настрои колата при някакви сериозни проблеми.
Разхода на газ извънградско ми е от 10 до 13 газ според как карам.
Koлега 10W40 не е ли малко гъсто за този мотор ? Като се има впревдвид валвтроник , ванос и тн.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kokoshkite написа:Djaniko0o написа:b00st написа:
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
Четох доста ваши мнение тук и съм Ви много благодарен за споделените неща от вас, на мен доста ми помогната при избора на колата. Конкретно за моите наблюдения макар и на ранен етап все още продължавам да твърдя че съм много доволен от н52б25а. За сега имам 6000км от които 80% са извънградско и мога да кажа че съм доволен от автомобила както на газ така и на бензин. Знам за настройката на газта че може да има проблеми, но отново мога да кажа че нямам кой знае какви драми с колата. Противно на много мнения тук я карам с Castrol 10w40 до тук не съм долял и грам капка повече масло, а още не мога да и се нарадвам и само стъпка.
Все ще има някой читав газаджия който ще успее да я настрои колата при някакви сериозни проблеми.
Разхода на газ извънградско ми е от 10 до 13 газ според как карам.
Koлега 10W40 не е ли малко гъсто за този мотор ? Като се има впревдвид валвтроник , ванос и тн.
Разлика в гъстотата между 5W30 и 5W40 , почти няма и не случайно всички мотори на които е предписано 10/30 могат да се карат без проблем и с 10/40 по предписания от производителите.
Единственната разлика когато обаче говориме само за вискозитета на маслата е че 10/30 зимата се сгъстява при доста под нулата температура, а лятото не е добре да върви на по-топло от 35 градуса защото много ореднява , 5/40 е добре лятото защото и при 40 градуса е окей, но зимата при много под нулата много сгъстява.
Затова вискозитета се подбира един път по предписания на производителя и второ според температурите зима/лято на вашето географско местоположение.
А останалите параметри на маслото кои стандарти покрива,какви пакети добавки има,колко пепелно е и така нататъка, вече се спазват задължително по предписаниа на производителите.
Мое мнение и разбиране по въпроса е че , тук за България при вече настъпилите от много-години глобални климатични промени и нито зимата -20+ градуса нито лятото 40+ градуса - правилният вискозитет масло е именно 5W40 .
Последна промяна Guberkov на 05 Окт 2023, 10:48, променена общо 1 път
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kokoshkite написа:Djaniko0o написа:b00st написа:
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
Четох доста ваши мнение тук и съм Ви много благодарен за споделените неща от вас, на мен доста ми помогната при избора на колата. Конкретно за моите наблюдения макар и на ранен етап все още продължавам да твърдя че съм много доволен от н52б25а. За сега имам 6000км от които 80% са извънградско и мога да кажа че съм доволен от автомобила както на газ така и на бензин. Знам за настройката на газта че може да има проблеми, но отново мога да кажа че нямам кой знае какви драми с колата. Противно на много мнения тук я карам с Castrol 10w40 до тук не съм долял и грам капка повече масло, а още не мога да и се нарадвам и само стъпка.
Все ще има някой читав газаджия който ще успее да я настрои колата при някакви сериозни проблеми.
Разхода на газ извънградско ми е от 10 до 13 газ според как карам.
Koлега 10W40 не е ли малко гъсто за този мотор ? Като се има впревдвид валвтроник , ванос и тн.
10w40 зимата с тия студени стартове определено не. Тоя мотор си е най-добре с 5w40.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
b00st написа:kokoshkite написа:Djaniko0o написа:b00st написа:
Чук е N52, само къде пали на бензин и прехвърля на масло, особено 218 кс. И разхода на бензин е от ерата на е36, вървежа колкото M52B28, само къде ония мотор още има живи съученици и то къде се карат по пистите без да бута маслото.
Единственото хубаво е, че не е с директно впръскване и става да му набамкаш бойлера в багажника, после никой не може да ти го нагласи да работи като на бензин....щото то и без газ си е малко драматично, какво остава с нея.
Четох доста ваши мнение тук и съм Ви много благодарен за споделените неща от вас, на мен доста ми помогната при избора на колата. Конкретно за моите наблюдения макар и на ранен етап все още продължавам да твърдя че съм много доволен от н52б25а. За сега имам 6000км от които 80% са извънградско и мога да кажа че съм доволен от автомобила както на газ така и на бензин. Знам за настройката на газта че може да има проблеми, но отново мога да кажа че нямам кой знае какви драми с колата. Противно на много мнения тук я карам с Castrol 10w40 до тук не съм долял и грам капка повече масло, а още не мога да и се нарадвам и само стъпка.
Все ще има някой читав газаджия който ще успее да я настрои колата при някакви сериозни проблеми.
Разхода на газ извънградско ми е от 10 до 13 газ според как карам.
Koлега 10W40 не е ли малко гъсто за този мотор ? Като се има впревдвид валвтроник , ванос и тн.
10w40 зимата с тия студени стартове определено не. Тоя мотор си е най-добре с 5w40.
Грешката е техническа при набирането на текста колега вместо 5W съм написъл неволно 10W , сега видях и я поправих .
- Djaniko0o
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325i N52
- Мечтае да кара: Самолет
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Също и моя грешка - с 5w40 съм и аз. Но имам едно питане откакто махнах катализаторите тоест ги изтърбуших едно гадно дрънчене се чува около 1200-1400 оборота преди това не и след това не. Казаха ми че било от тях, но то ако беше от тях нямаше ли в целия диапазон да се чува дрънчене… дали не са стегнали като хората генерацията не знам уж гледах ама…
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани