СПАМ ТЕМА
Модератор: Общи модератори
Re: СПАМ ТЕМА
dhtj написа:enigma написа:За смяната на масло, проста работа ама е достатъчно един път някой неандерталец да ти среже кората варварски...
Аз още се чудя как някакви олигофрени учили по 5 години за инженери и взимащи поне по 5к евро заплати чертаят кори без дупка за точене на маслото?
Абе бай хуйжинер, каква е логиката всеки път да развивам 25 болта, за да сваля една пробка... имал съм години с по 100к км пробег, ако сменям през 10к км масло, 10 пъти ли ще я свалям и качвам тая кора? БМВ-то ми има прозорче на точното място, ако нямаше - щях да си изрежа сам много ясно.
В тоя ред на мисли, останаха ли вече някакви коли в които е вложена истинска мисъл при проектирането и са направени с цел да карат дълго и безпроблемно и да се ремонтират и обслужват лесно... без cost saving и planned obsolescence? Някой лексус или нещо американско, кое е най-близо до идеалното?
Без смяна на лагери и вериги през 100к км като бмв, без сваляне на всички радиатори, греди брони и фарове, за да смениш ремъка като на ауди, без кашкаваления шестостен на маслената помпа на ВАГ 2.0тди, без разглабяне на цялата предница за да смениш една крушка, без веригите да са в гъза на мотора скрити под чистачките и прочее глупости... кои са последните смислени и логични коли?
Преди два уйкенда легнах под гегата да й сменя всичко де що има течности (винаги тези неща ги правя сам щот ми е кеф)- моята е с некъв офроуд пакет със скид плейтс отдолу- “кората” е 5мм стомана - сигурно беше 20 кила….
И като казах гегата- За последните смислени коли- направих й цялостно обслужване та я разгледах … този Мерцедес не е правен като другите и мисля, че разбирам сега от първа ръка защо си държат така цените. Тази кола независимо че в амг формат е доста безсмислена е правена с много мисъл за ремонти. Относително проста е, има разстояние между модулите, всичко е направено здраво и пак- относително просто. С две думи- модерно ама олд скул. Сбор от противоположности е в което аз намирам някакъв чар.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: СПАМ ТЕМА
Малцина са онез в САЩ ,Европа ,Япония които се занимават лично да си обслужват колите -отиват в сервиза оставят колата и си я взимат след като е обслужена .Не им пука колко трудно е ,дали има 20 крепежа на кората ,дали маслото е Шел,Кастрол,Пензойл,Мобил ,дали филтъра е обикновен или синтетичен .Тези коли се карат максимум до 5-7 години ,за кво им е на автопроизводителите да правят лесни за поддръжка и нечупливи коли.Интересува ги първичния пазар ,първия потребител и кво се случва после когато колата я купи 2-ри или 3-ти собственик не им е важно.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: СПАМ ТЕМА
Ама вие в 68 различни сервиза ли ходите, че все някакви драми със сипваме само от нашето? Моето масло си го нося в туба барабар с филтрите при майстора ми при когото ремонтирам колата и не ми взема пари за смяна на масло. Това е само когато колата е там и за нещо друго, иначе нямам време да я оставям в неговото работно и го сменяме с колегата. Той си го взема за една от всичките му други оборотни Зафира Б и след моите 18-25000 минава още не знам колко това масло.
Когато реша да е масло от сервиза пак ми дават отстъпка, не колкото моята когато си го купя от магазина в който имам голяма(само от един магазин пазарувам 20 години)но пак си струва. Има и трактори за маслото, има и подаряване в някой сервиз. Не виждам какъв е проблема. Намерете си един сервиз, един магазин и ще ползвате всички екстри без да се занимавате с тия басни. И аз съм ги чувал всичките тъпотии едно време. С майстора ми съм се разбрал когато той поръчва частите да ми прави 20% отстъпка защото все пак поема отговорност за гаранции и т.н. а другите, които сам си сменям като свещи, бобини и някакви дреболии си ползвам 35-40 от магазина, зависи. Това цена клиент за мен значи силно ограбване. Говоря нали не за ОЕМ части за БМВ, там такива отстъпки няма, но за АТЕ примерно, Лемфьордер и т.н. водещи производители е топ.
П.п: Когато вземаш масло от вносителя, цената ти е по-ниска, а не обратното както ви ги говорят някакви хора. Аз вземам масло от магазина ми, който магазин взема от вносител и по всякакви сайтове с гръмки намаления от -20-30-40% не могат и да доближат цената. И да, оригинално е. Чак съжалявам хората плащащи цена клиент за нещо различно от ОЕМ. Не сме ги намерили парите на пътя. Дори с отстъпка от 20-30% цена клиент, магазина има доволна печалба от вас. За сервиза да не говорим, но ще искат, като има кой да дава.
Когато реша да е масло от сервиза пак ми дават отстъпка, не колкото моята когато си го купя от магазина в който имам голяма(само от един магазин пазарувам 20 години)но пак си струва. Има и трактори за маслото, има и подаряване в някой сервиз. Не виждам какъв е проблема. Намерете си един сервиз, един магазин и ще ползвате всички екстри без да се занимавате с тия басни. И аз съм ги чувал всичките тъпотии едно време. С майстора ми съм се разбрал когато той поръчва частите да ми прави 20% отстъпка защото все пак поема отговорност за гаранции и т.н. а другите, които сам си сменям като свещи, бобини и някакви дреболии си ползвам 35-40 от магазина, зависи. Това цена клиент за мен значи силно ограбване. Говоря нали не за ОЕМ части за БМВ, там такива отстъпки няма, но за АТЕ примерно, Лемфьордер и т.н. водещи производители е топ.
П.п: Когато вземаш масло от вносителя, цената ти е по-ниска, а не обратното както ви ги говорят някакви хора. Аз вземам масло от магазина ми, който магазин взема от вносител и по всякакви сайтове с гръмки намаления от -20-30-40% не могат и да доближат цената. И да, оригинално е. Чак съжалявам хората плащащи цена клиент за нещо различно от ОЕМ. Не сме ги намерили парите на пътя. Дори с отстъпка от 20-30% цена клиент, магазина има доволна печалба от вас. За сервиза да не говорим, но ще искат, като има кой да дава.
Последна промяна Top Gun Maverick на 25 Апр 2024, 7:48, променена общо 1 път
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: СПАМ ТЕМА
dhtj написа:enigma написа:За смяната на масло, проста работа ама е достатъчно един път някой неандерталец да ти среже кората варварски...
Аз още се чудя как някакви олигофрени учили по 5 години за инженери и взимащи поне по 5к евро заплати чертаят кори без дупка за точене на маслото?
Абе бай хуйжинер, каква е логиката всеки път да развивам 25 болта, за да сваля една пробка... имал съм години с по 100к км пробег, ако сменям през 10к км масло, 10 пъти ли ще я свалям и качвам тая кора? БМВ-то ми има прозорче на точното място, ако нямаше - щях да си изрежа сам много ясно.
В тоя ред на мисли, останаха ли вече някакви коли в които е вложена истинска мисъл при проектирането и са направени с цел да карат дълго и безпроблемно и да се ремонтират и обслужват лесно... без cost saving и planned obsolescence? Някой лексус или нещо американско, кое е най-близо до идеалното?
Без смяна на лагери и вериги през 100к км като бмв, без сваляне на всички радиатори, греди брони и фарове, за да смениш ремъка като на ауди, без кашкаваления шестостен на маслената помпа на ВАГ 2.0тди, без разглабяне на цялата предница за да смениш една крушка, без веригите да са в гъза на мотора скрити под чистачките и прочее глупости... кои са последните смислени и логични коли?
Търси си нещо с двигател от UZ-серията... Ще останеш доволен!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: СПАМ ТЕМА
Японските съм с впечатление, че здрави са само големите мотори - 6 и 8 цилиндрови. Тея въшки, които се карат масово по нашите ширини, 1,3 и 1,5 двигатели... са същите курници като останалите. Плюс ръждясват яко.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: СПАМ ТЕМА
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: СПАМ ТЕМА
Забравете за милионници при тия интервали на обслужване ,баш Тойота има V6 и V8 няколко мотора дето им казват "убийци на масло " за 4-5хил квото и качество да налеееш то е сработило и убито ,а да и се налива 0W20 ,0W16 -говорим за асматици влагани в Ланд Круизър,Прадо .В Япония масово след като изтече гаранцията масла се сменят на 5 000 км ,а в много тежки условия и на 3500.За ръждата няма да говорим ,Хонда,Мазда ,Тойота отдолу е леш ,особено в държави със влажен и студен климат.Гледайте кво карат бакшишите ,те са лакмуса за това кое е издръжливо и евтино за поддръжка
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 650
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: СПАМ ТЕМА
Американските 5.7 6.4 ( след 2015) не попадат ли и те в списъка ?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
СПАМ ТЕМА
По-скоро преди тези години. След това не са нещо специално като надеждност.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 650
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: СПАМ ТЕМА
steeN написа:По-скоро преди тези години. След това не са нещо специално като надеждност.
Е да, но преди тези години похарчват доста повече и са с по-кофти кутии
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: СПАМ ТЕМА
Няма абсолютно щастие
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: СПАМ ТЕМА
Зависи.
Gen III; Gen IV GM small block, мисля че са ОК, но все пак говорим за алуминиев блок(в повечето случаи). Т.е. сравнен със старите мотори може някой да каже, че долнището издиша. Но според мен това не е валиден аргумент. Gen V(т.е. в годините които ти визираш) обаче е мотор с директно впръскване, което аз не понасям.
3rd Gen HEMI си е със чугунен блок, който до голяма степен е сходен с 1st Gen HEMI и LA моторите, т.е. откъм долнище е железен. Проблемът там са главите и газоразпределението, което принципно е решим проблем, но трябва да се правят неща, което не знам колко се връзва с концепцията за безпроблемен мотор директно от завода.
Gen III; Gen IV GM small block, мисля че са ОК, но все пак говорим за алуминиев блок(в повечето случаи). Т.е. сравнен със старите мотори може някой да каже, че долнището издиша. Но според мен това не е валиден аргумент. Gen V(т.е. в годините които ти визираш) обаче е мотор с директно впръскване, което аз не понасям.
3rd Gen HEMI си е със чугунен блок, който до голяма степен е сходен с 1st Gen HEMI и LA моторите, т.е. откъм долнище е железен. Проблемът там са главите и газоразпределението, което принципно е решим проблем, но трябва да се правят неща, което не знам колко се връзва с концепцията за безпроблемен мотор директно от завода.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 252
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: СПАМ ТЕМА
Ивански ,голяма част от съвременния автопазар проблемите идват от все по-затягащите се Еко изисквания и удължени интервали на обслужване .Всеки един ДВГ без някакви родилни малоформации при адекватно обслужване би бил надежден .Няма как да вземеш дизел под Евро 5 или 6,да го караш от вас до работа по 10 минути и да очакваш да изкара много,периферията се счита за консуматив(дюзи,гнп,турбо) но дори и там срока на експлоатация може да се увеличи 2-3 пъти.При тия цени на горивата кому е нужно бензинов V6 V8 пък били те и надеждни освен в САЩ където имат традиции за такива двигатели.Европееца свикна си сменя колата до 5-тата година,за кво БМВ,MB,VAG да правят масовка дето ще изкара 10-15 години икономически нецелесъобразно е .Сигурно могат ,но клиента иска все повече и повече екстри и глезотии като в луксозния клас .Като теглиш чертата един автомобил среден клас с надеждна моторизация,здраво и некорозиращо шаси ,окачване и купе ,хубав интериор и глезотии е непродаваем за обикновения работник или служител на ниско ниво.Мениджърите и маркенига ги вълнува кво мое си купи средната класа ,там са продажбите като количества ,с богатите е лесно там имаш поле на сякви конструкторски и инжинерни изяви ,щото могат да си го позволят наред с всички възможни екстри.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 650
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: СПАМ ТЕМА
TheDriver написа:Зависи.
Gen III; Gen IV GM small block, мисля че са ОК, но все пак говорим за алуминиев блок(в повечето случаи). Т.е. сравнен със старите мотори може някой да каже, че долнището издиша. Но според мен това не е валиден аргумент. Gen V(т.е. в годините които ти визираш) обаче е мотор с директно впръскване, което аз не понасям.
3rd Gen HEMI си е със чугунен блок, който до голяма степен е сходен с 1st Gen HEMI и LA моторите, т.е. откъм долнище е железен. Проблемът там са главите и газоразпределението, което принципно е решим проблем, но трябва да се правят неща, което не знам колко се връзва с концепцията за безпроблемен мотор директно от завода.
Интересно а при челиндъжа знаеш ли след коя година са 3-та генерация.
Ивайло Димов написа:Ивански ,голяма част от съвременния автопазар проблемите идват от все по-затягащите се Еко изисквания и удължени интервали на обслужване .Всеки един ДВГ без някакви родилни малоформации при адекватно обслужване би бил надежден .Няма как да вземеш дизел под Евро 5 или 6,да го караш от вас до работа по 10 минути и да очакваш да изкара много,периферията се счита за консуматив(дюзи,гнп,турбо) но дори и там срока на експлоатация може да се увеличи 2-3 пъти.При тия цени на горивата кому е нужно бензинов V6 V8 пък били те и надеждни освен в САЩ където имат традиции за такива двигатели.Европееца свикна си сменя колата до 5-тата година,за кво БМВ,MB,VAG да правят масовка дето ще изкара 10-15 години икономически нецелесъобразно е .Сигурно могат ,но клиента иска все повече и повече екстри и глезотии като в луксозния клас .Като теглиш чертата един автомобил среден клас с надеждна моторизация,здраво и некорозиращо шаси ,окачване и купе ,хубав интериор и глезотии е непродаваем за обикновения работник или служител на ниско ниво.Мениджърите и маркенига ги вълнува кво мое си купи средната класа ,там са продажбите като количества ,с богатите е лесно там имаш поле на сякви конструкторски и инжинерни изяви ,щото могат да си го позволят наред с всички възможни екстри.
Абсолютно си прави, но мисля че в Америка няма чак такива регулации( може и да греша) и това не би било валидно за тях.
Днес нещо става в София, седнал съм да поработя от Бесо , тук съм около час и пред мен станаха 2 катастрофи вече, а по пътя насам още 1 .... и то все от хора каращи с 40-50км ( не шумахери...)
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
Re: СПАМ ТЕМА
Всичко след партньорството с Даймлер е 3rd Gen HEMI.
Грубо нахвърлено
1st Gen HEMI - от средата до края на 50те. Правен да работи с всякакво качество горива без никаква мисъл за пърформънс и състеание. В последствие станал драг райсинг легенда.
2nd Gen HEMI - 426cid от средата на 60те до началото на 70те. "Черната овца" в семейството, имаща най-малко прилики с останалите. Събран набързо и под напрежение мотор за НАСКАР, станал в последствие драг рейсинг легенда.
A / LA / Magnum моторите - от началото на 60те до началото на новото хилядолетие. Почти идентични с 1st Gen HEMI по отношение на блока и някой други компоненти. Ползвани във всичко от таксита, през камиони, та до пърформънс автомобили.
3rd Gen HEMI е директен наследник на 1st Gen HEMI/ A/ LA / Magnum и е настоящият им мотор. Jeep, RAM, Charger, Challanger .... всичко е с него.
П.С. Днес ми се налага да пътувам из София. Цяла сутрин се опитвам да спазвам голяма дистанция, защото усещам че е много хлъзгаво. Никакъв шанс буквално е невъзможно да караш на дистанция в активната част от деня.
Грубо нахвърлено
1st Gen HEMI - от средата до края на 50те. Правен да работи с всякакво качество горива без никаква мисъл за пърформънс и състеание. В последствие станал драг райсинг легенда.
2nd Gen HEMI - 426cid от средата на 60те до началото на 70те. "Черната овца" в семейството, имаща най-малко прилики с останалите. Събран набързо и под напрежение мотор за НАСКАР, станал в последствие драг рейсинг легенда.
A / LA / Magnum моторите - от началото на 60те до началото на новото хилядолетие. Почти идентични с 1st Gen HEMI по отношение на блока и някой други компоненти. Ползвани във всичко от таксита, през камиони, та до пърформънс автомобили.
3rd Gen HEMI е директен наследник на 1st Gen HEMI/ A/ LA / Magnum и е настоящият им мотор. Jeep, RAM, Charger, Challanger .... всичко е с него.
П.С. Днес ми се налага да пътувам из София. Цяла сутрин се опитвам да спазвам голяма дистанция, защото усещам че е много хлъзгаво. Никакъв шанс буквално е невъзможно да караш на дистанция в активната част от деня.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], KoolyO